سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم خدا را می‌خواهد هم خرما را

تنها ۱۷ روز از زمانی می‌گذرد که رافائل گروسی با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان توافقی را امضا کرد، اما زیر آن زد.

به گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارم مهر ماه سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی درست دو هفته بعد از توافقی که بین ایران و آژانس حاصل شد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در تازه‌ترین گزارش در خصوص راستی آزمایی و نظارت بر ایران، رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو اطلاع داد که ایران از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (برابر با ۲۹ تا ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات و مانیتور‌های نظارتی و نیز جایگزینی کارت‌های ذخیره سازی در تمامی مکان‌های لازم در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع «تسا» در کرج را داده است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: مدیر کل آژانس بین المللی تأکید دارد که تصمیم ایران برای آن که به آژانس دسترسی به کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ مجتمع تسای کرج را ندهد، بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترکی است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر از سوی دبیرکل آژانس از یک سو و محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از سوی دیگر بر سر آن توافق شده بود.

بعد از این گزارش خلاف واقع گروسی آمریکا نیز دست پیش گرفته و مدعی شد واشنگتن از گزارش آژانس انرژی اتمی بسیار ناراحت است. آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود علیه کشورمان اعلام کرد تهران بدون تاخیر باید به آژانس اجاره دسترسی به متجمع کرج را بدهد.

کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش مدیر کل این سازمان درباره دوربین‌های نظارتی در سایت «تسا» در کرج را نادرست خواند و گفت که گزارش اخیر رافائل گروسی» فراتر از چارچوب توافق شده در بیانیه مشترک میان ایران و آژانس است.

همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه‌ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است. آقای گروسی و همکاران وی بخوبی می‌دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد.

وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به دوربین‌های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت. کمالوندی توضیح داد که درج واژه "مشخص شده" در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارت‌های حافظه صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان یاد آوری کرد که در دیدار وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربین‌های مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام کرد. ضرورت دارد مسئولان این سازمان بین‌المللی با پرهیز از موضع گیری‌های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

ابراز خوشحالی اروپا از بازی آژانس در زمین غرب و واکنش ایران

سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان به بهانه گزارش ضد ایرانی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند و در ابتدای این بیانیه قدردانی خود را از «رافائل گروسی» ابراز کردند و گفتند که از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای در جریان گذاشتن اعضای شورا از نظارت‌های آژانس بر تجهیزات و تعهدات هسته‌ای ایران متشکریم.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: ما بسیار از این مسئله نگرانیم که ایران به توافق خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل نکرده و رافائل گروسی مجبور به انتشار این گزارش تنها ۲ هفته پس از حصول توافق شده است. اگر اجازه نظارت بر دوربین‌های سایت کرج از سوی ایران به آژانس داده نشود، توانایی نظارت و بازیابی آگاهیِ ما از سایت‌های ایران از دست خواهد رفت. ما می‌خواهیم هرچه سریعتر ایران دسترسیِ آژانس به تجهیزات را فراهم آورده و اجازه تعویض دوربین‌ها را بدهد.

غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به این اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی، گفت که آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که نمی‌توانند هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهونیستی سکوت کنند و جلوی آن را نگیرند و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین‌های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشند.

وی تصریح کرد: هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می‌افتد، نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی از ایران انتظار نداشته باشند که مجدداً آن را بدون هزینه‌ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشور‌های مدعی بازنصب کند. تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا شد، ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن نیت خود را رصد می‌کند و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

در ادامه «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه پنجم مهر ماه گفت که در جلسه امروز (دوشنبه) شورای حکام آژانس تاکید کردم که منع دسترسی به تاسیسات کرج نمی‌تواند نقض توافقات پادمانی باشد.

غرب با طرح گزارشی علیه ایران به دنبال سناریوی جدیدی برای مذاکرات است؟

 از آن زمانی که  رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با سروصدای فراوان به تهران آمد، تنها ۱۷ روز می‌گذرد، گروسی در این سفر پای یک بیانیه مشترک با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را امضا کرد، توافقی که حالا زیرش زده است.

اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم ۲۸ شهریور به منظور شرکت در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، در راس هیاتی به وین رفت. اسلامی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست سالانه آژانس با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر همتایان خود دیدار کرد.

کیومرث یزدان پناه دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که گزارش اخیر آژانس نشان از عمق بدبینی و عدم اعتماد میان طرفین دارد که هر از گاهی به اَشکال مختلف و آن هم در آستانه نشست‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای خود را نشان می‌دهد. خط مشی و راهبرد و مسیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایران متاثر از اعمال فشار‌هایی است که توسط قدرت‌های جهانی و در راس آن آمریکا سپس فرانسه و انگلیس و آلمان صورت می‌گیرد. درز اطلاعات اخیر فعالیت‌های هسته‌ای در شهرستان کرج بهانه و دستاویزی شده است تا آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را که بخش‌های قابل توجهی از آن اغراق آمیز و بزرگ جلوه دادن فعالیت‌های هسته‌ای است را منتشر می‌کند و ایران را در معرض اتهامات جدید قرار می‌دهد.

دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: باید مراقب باشیم که در دام این گزارش‌های مغرضانه نیفتیم، چراکه به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای با ۵+۱ به مرحله حساسی رسیده و در این مرحله حساس تصمیم گیری تحت تاثیر فشارهای غیر متعارف و گزارش‌های اغراق آمیز قرار نگیریم تا روند مذاکرات دچار اختلال نشود.

وی افزود: بیانیه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای کشور ما که آمیخته به نوعی نگرش‌های یک سویه، اغراق آمیز و مغرضانه است امر تازه‌ای نیست، این یک واقعیت است که سالیان سال با توجه به نفوذ گسترده آمریکا و لابی صهیونیست در بدنه اصلی آژانس همیشه تلاش شده است که تحت بهانه‌های مختلف ایران را متهم کنند.

وقتی غربی ها هم خدا را می خواهند هم خرما را !

غرب و در راس آن آمریکا با اینکه به هر دری می زند که زودتر مذاکرات وین از سر گرفته شود اما درباره رفع تحریم‌ها، کماکان بر این موضع که تمامی تحریم‌های وضع‌شده در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رفع نخواهد شد اصرار می‌ورزد. کلیدواژه‌ای که مقام‌های دولت بایدن در توضیح درباره اینکه چه تحریم‌هایی قابل رفع هستند به کار می‌برند، «تحریم‌های ناسازگار با برجام» است.

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید: هدف آمریکا و غرب از همان ابتدا این بود که هم تحریم‌های ظالمانه را بر ایران تحمیل کند و هم به نحوی از ایران بخواهد که تعهدات خود را برای محدودیت‌های هسته‌ای اجرا کند، این سیاست هنوز هم در دستور کار آمریکایی‌ها و غرب قرار دارد.

وی همچنین گفت که آمریکایی‌ها علاقمند نیستند که تحریم‌های ظالمانه را رفع کنند در عین حال توقع دارند که ایران هم محدودیت‌های هسته‌ای را اجرا کند، اما جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با رویکرد جدیدی که دارد، مسئله مذاکرات هسته‌ای را در اولویت قرار نداده است و تنها به دنبال مذاکره برای به نتیجه رسیدن و لغو کامل تحریم هاست و ادامه مذاکرات فرسایشی بدون نتیجه را در جهت منافع ملت ایران تلقی نمی‌کند. آن‌ها می‌ترسند که ایران به تدریج از مذاکرات هسته‌ای فاصله بگیرد، به همین دلیل است که مدام اصرار می‌کنند و پیغام می‌فرستند و برای بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای عجله دارند.

 در هر حال موضع صریح جمهوری اسلامی ایران توسط مقامات ارشد کشورمان بارها اعلام شده است؛ ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره نیست و  زمانی که بداند مذاکرات به نتیجه مطلوب خواهد رسید، از آن استقبال می‌کند و نتیجه مطلوب هم برای ایران لغو کامل تحریم هاست؛ این سیاست قطعی نظام است درصورتی که این اتفاق بیفتد به طور طبیعی تعهدات برجامی را هم اجرایی خواهد شد.

 فاطمه زهرا نصراللهی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
امام قلی باتوانی
۲۲:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از ان پی می خارج شوید و قال قضیه را بکنید.از چی و کی می ترسید آقایان دست اندر کار. سالهاست مردم رو علاف کردید که چی . آمریکا و نوکراش توی اروپا را بیش از این لوس نکنید.
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
منظور از عجله وشتاب که ورد زبان غربیهاست چیست ؟!شتاب وعجله به سمت جلو ؟! یا با شتاب وعجله عقب نشینی از برجام ؟!؟!
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
* توجه

اصلا" خود این " آژانس " کیا هستن..؟؟؟؟

سوابقشون چیه..؟؟؟؟؟
کدام نهاد انتخابشون کرده..؟؟؟؟
کی تائیدشون کرده ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی این اختیارات و مجوز رو به اینها داده...؟؟؟؟؟؟



( بدون شرح! )
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه مسئولان ما بجای اینکه دلشان به حال مردم ستم دیده از طرف غربیها بسوزد به دنبال همکاری و جلب رضایت غربیها هستند اگر قرار است دوربین بگذارند و به همه چیز نظارت کنند و اشراف و اطلاع کافی از تاسیسات هسته ای داشته باشند چه نیازی به برداشتن تحریمها هست همین هست که کشور ما تا صد سال دیگر با چنین مسئولانی باید پراید قرعه کشی کند و مذاکره بازی کند.
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
محور تمام شرارتها واختلافات بین کشورهای جهان اسرائیل است وسنداین حرف این است که اسرائیل برای آنکه زمان چندصدساله بخرد تا بتواند به رشد جمعیت میلیونی قابل اتکا برسد وقدرت خود را افزایش دهد وخود رابه زور ودر گذر طولانی مدت زمان تثبیت کند مرتب بین کشورهایی نظیر آمریکا وایران و هندو چین وهند وپاکستان وپاکستان وافغانستان و افغانستان وایران وروسیه با ایران وترکیه با ایران واعراب خلیج فارس با ایران وسایرکشورها اختلاف افکنی بسیار دقیق وحساب شده می کند تا ازگل آلودکردن آب ماهی هدف خود که ایجاد بقای خود است بوسیله منحرف کردن افکارسیاسی وعمومی جهان ازجنایتهایش بگیرد و یک فضای تنفس طولانی برای خود خلق نماید یعنی اسرائیل برای آنکه اسرائیل بماند می خواهد به هرقیمتی که شده حتی به قیمت هزاران جنایت در دنیا ماندگاربماند نتیجه آنکه اختلاف افکنی اسرائیل بین ایران وآمریکا درمساله هسته ای وبسیج تمام دنیا برعلیه ایران هم دنباله سیاست صهیونیستی اسرائیل است زیرا ایران تنها کشور مخالف اشغالگری فلسطین توسط رژیم سفاک صهیونیست است بنابراین بین ایران واسرائیل هرگز صلحی ایجاد نمیشود و تمام توافقات هسته ای هم باد زدن به آتش است و اگر این چالش بین مسئولان احصا ومورد سنجش عمیق قراربگیرد آنها می توانند تصمیمات دقیق تری در زمینه مسائل هسته ای بگیرند یعنی اول باید کاراسرائیل را یکسره کنند وبعد هم مساله هسته ای خودبه خود حل میشود و وضعیت نه جنگ ونه صلح
فقط تیشه به ریشه ایران می زند ودریک کلام ایران مبارزه با اسرائیل راشروع کرد وتا این کار را تمام نکند تا قیامت باید درگیر اسرائیل باشد زیرا مار زخمی تا نکشد ول کن نیست ویک راه حلال مشکلات حمله نظامی مقاومت ونابودی کامل اسرائیل در جهنم پناهگاههای زیرزمینی اش می باشد.
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
هزاری بالا برین پایین بیایین تا چند تا موشک نزنین واشنگتن و نیویورک آمریکاییا آدم نمیشن
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اگه اجازه نمی دادند الان زبونشون دراز نبود .کم کم داشتند به التماس می افتادند که این اجازه دادن دوباره هارشون کرد.اینها هارند و با یه بتر استخون انداختند رام نمی سوند
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
این جماعت رو اگر رو بهشون رو بدید میخان سوار آدم بشن تنها را ه حیات وبقای سیاسی کشور قوی شدن است وتکیه کردن بر توان خودمان باید تلاش کرد مبارزه کرد. تاپیروز شد
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
برجام ریز کنید بریزید تو صورت ریس ازانس اتمی تا کی تحقر ملت ایران تمام دوربین ها رو جمع کنید بیجا کردن نظارت کنن مگه ما دوربین داریم تو امریکا و دیگر کشورها
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
وقتی ایران به آمدن گروسی چراغ سبز نشان می دهد و خیلی محکم حرفش را نمی زند معلومه آنها چکار انجام می دهند. ما تا به حال از این دولت جز حرف چیزی نشنیدیم.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
کافیه که قوانین اقتصادی را بر اساس وجود تحریم، دلال زدایی، شفاف، هوشمند، تولیدگرا و ... طراحی و اجرا کنید. که در این دولت نشانه هاش کاملا روشنه.
وقتی قدرتمند بشوید، تحریم ها دیگر پوچ است. بخصوص که عضو شانگ هم شدیم.
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
ناشناس 9/39. دقیقه. هنوز یکماه و نیمه دولت آقای رییسی. آمده سر کار شما میخواین یه شبه خرابی های هشت سال حسن روحانی جبران بشه ؟ مگه چه اتفاقی
افتاده دولت نفوذی بی عرضه حسن روحانی. راه به راه جاسوس‌های اسرائیل رو به سایتهای هسته ای ایران راه داد. و چند تا سایت رو منفجر کردند. حالا جاسوس‌های
آژانس. انرژی اتمی با پررویی هر چه تمام تر. میگن ما می‌خواهیم از سایت کرج بازدید کنیم شماها. لطفا کمی فکر کنید بعدا حرف بزنید
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دویت عزیز مگر روحانی از احمدی نژآد کشوراباد تحویل گرفت؟ مگر نمیگفتید که سومدیریت کشوررا به این روز انداخت ومعیشت ملت وتورم قابل حل هست عرضه تخم مرغ را ندارید عزیزم رئیس جمهور تو مردودی5ابتدایی را دارد یعنی نمیتواند جدول ضرب 3رقمی را حل کنه اونوقت توقع حل کشوررادارید؟
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۰۰:۲۱. ببخشیدا دوست عزیز شما که به کلاس رئیس جمهور یه مملکت گیر دادی قطعا این حرفت باید به خودت بزنی که کلمه دولت بلد نیستی خوب بنویسی اگه رئیسی مردودی کلاس۵رو داره که حرفت بدرد خودت میخوره کسی باور نمیکنه تو حتما مردودی کلاس اول یا دوم رو داری پیشنهاد میکنم کمتر کسی رو مسخره دورغ کنی تا خودت ضایع نشدی دوست عزیز
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آژانس انرژی اتمی اگر واقعا دلسوز کشورهای عضو هست تکنولوژی راکتورها با سوخت توریوم و از آن بهتر جوش هسته ای را به کشورهای عضو انتقال دهد تا این بهانه تراشیها و بی اعتمادیها هم بر طرف شود
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
تا بوده همین بوده ، سیاست روشن آنها که بدون هیچ مخفیکاری اعلام کرده و میکنند یعنی تعطیلی کل برنامه هسته ای و حضور حداکثری جاسوسان تحت بازرسی آژانس در مراکز نظامی و هسته ای ایران بوده که برای نیل به آن از تحریم و ترور و گزارشات دوپهلو و جانبدارانه و اجماع سازی و ..... استفاده میکنند باید بستر تکلنوژی د همه زمینه ها در ایران با سرعت نور رشد کند و الا در آینده حرفی برای گفتن نداریم
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اب صاف و پاک را بریزند روی دستشان.
بگوید ایران ظرف سه ماه از قرارداد ان پی تی خارج می شود.
بازگشت هنگاهی که برنامه هسته ای تمام کشور ها ی منطقه
به همان مقدار و شفافیت ایران مورد برسی گرفته باشد.
مذاکره بی مذاکره
بخد ا قسم بعد از مدتی ارز ارزنتر می شود.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
از ان پی تی خارج بشید.
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
کره شمالی هم همین کار رو کرده و نتیجه ای نگرفته
آریایی
۱۰:۵۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آژانس انرژی اتمی، چشم و گوش استکبار و استعمار و برده داران غربیه(شیاطین زمینی)، پس هرگز خدا رو نمی خواد، تیتیر خبر اینجوری باشه درسته«آژانس انرژی اتمی هم همه استقلال، اقتتدار و عظمت ایران و کشورهای آزاد رو می خواد.و یه غلام حلقه به گوش بی اختیار بیش نیست.
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا
کثیف تر از خودشون خودشونن
یاشار
۱۰:۲۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اول اینکه دیگه زمان به نفع غربی ها در گذر نیست، بیان این مطلب خوب نیست(الان رئیس جمهوری در ایران در قدرته که تماما همسو با نظام در حرکته)
پس هیچ بهره خاصی نمیتونند ببرند از زمان و هیچ امیدی هم به گذر زمان دیگه ندارند و کاملا رکن اصلی زمان رو از دست دادند.
و باید تمام تلاش خودشون رو بکنند تا جلوی پیشرفت زمانی رو از ایران بگیرند،و...
از نظر بعد توان نظامی کشورمون به اثبات رسونده که پلکانی حرکت نمی کنه بلکه جهشی حرکت میکنه در همه زمینه ها.یعنی به زبان ساده از منظر غربی ها و صهیونیستها ایران الان دارای چندین کلاهک هسته ای غیر فعال که در کوتاه ترین زمان،توان فعال سازی رو داراست.
غرب فقط کم مونده التماس نوچه هاش کنه برای یک جنگ شده صوری که صددرصد هم داخلش شکست میخوره،داریم میبینیم مثلا آذربایجان که یک کشور بند انگشتی که...
امیدوارم جهش های بعدی خیره کننده تر باشه.
ا
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
زندگی مردما اگه یک درصدش انرژی هسته ای باشه 99 درصدش چیزای دیگست در حالی که نمیتونن این 99 درصدا حل کنن میخان انرژی هسته داشته باشن واس چی؟ 99 درصد فدای یک درصد خاست یک عده که فقط میخان حرف خودشونا به کرسی نشونن و هر بلایی هم که سر ملت میاد بیاد؟
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
عزیز دل، 8 ساله که این 99 درصد را هم برای همان یک درصد که ازش کذشتیم تحریم کردند.
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
همان حرفهای قبل از انتخابات ۹۲ ،،
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
برای درک سیاسی شما واقغا متاسفم.
مسله فقط انرژی هسته ای نیست.
از این گذشته شما این ارقام اماری از کجا اورد ه ای
در ضمن اگر انون 1درصد درست شود ان 99 در مشگلات بصورت
خودکار حل میشود.
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
چی میگی تو
امریکا میخواد ایرانی نباشی
اول انرژی هسته
فردا صنعت موشکی
پس فردا لباس تن
پسین فردا جان شیرین
همه رو میخوان بگیرن
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
انرژی هسته ای نماد استقلال کشور است،غرب بدنبال این است استقلال ایران را بگیرد وتا آن موقع دست از تحریم برنمیدارد شروع آن تعطیلی انرژی هسته ای و بدنبال آن از بین بردن توان موشکی و دفاعی بعد هم مانند لیبی و عراق ایران را ویران خواهد کرد
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
دشمنی ما کل دنیا و عقاید : باعث بدبین شدن جهانیان علیه ما شده .حتی چین و روسیه که خواسته های خود را به ما تحمیل میکنندو از آب گل آلود در هر شرایطی ماهی میگیرند در شرایط خاص و امتیاز کرفتن از غرب پشت مارو خالی میکنند.
ناشناس۹
۰۹:۴۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
شما اصولیها هم که جاپای دولت اصلاحات گذاشته اید.حالا شما خود را غرب گدا نمیدانید .پس بدانید آن همه کار و حرف فقط برای تخریب طرف مقابل و منحرف کردن افکار مردم است.شما همه سر وته یک کرباسیت فقط هر چند سال یکی از طرفها مردم را گول میزنید و بجز تامیین منافع خود کار دیگری بلد نیستید.
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
چه ربطی داشت. اینجا اصلا موضوع اصولگرا و ... نیست.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
الان شما پیشنهاد بده دولت چطور با غربیها برخورد کند ؟
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آقای رییسی سلام!؟ تعهدات شما جی شد!؟! همش حرف وشعار شده که! ؟؟ الان دولت شما بادولتهای قبلی چه تفاوتی داشته!؟!؟
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازیم
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو این مدت رئیس جمهور جدید اومده حقوق ماهانه ت نمیدن چه برسه یه کشور که ۸سال روحانی به گند کشیده درست بشه انتظاراتو کمتر ‌کن
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
نباید فریب اژانس و مذاکرات بی نتیجه را خورد انها فقط به به دنبال وقت کشی وزمان گیری هستند تا به اهداف پلیدشان برسند
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آمریکا به همپیمانان خودش رحم نمیکنه بعد میاد تحریمای ایرانو بر میداره
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
ول کنید خسته نشدید از این همه مذاکره بیفایده . به خدا آمریکا دلش به منو شما نسوخته

الان تو این هشت سال مذاکره ، تحریمای آمریکا بیشتر شده یا کمتر؟
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
از ان پی تی بیاید بیرون، اینقدر خودتون و مردم را عذاب ندهید
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
هنوز کاسبان جنگ و تحریم جیبشان پر نشده از خدا بترسید
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
خودت از خدا می ترسی؟
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
کاسبان تحریم کسانی بودند که ارز ۴۲۰۰ تومانی را تصویب اجرا وتوزیع کردند
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
مجبوریم مذاکره کنیم؟؟؟

هشت مذاکره کم نبود که حالا بازم دنبال مذاکره ایم
اگه مذاکره نتیجه میداد تو دولت قبل که مال آمریکا و اسرائیل بود نتیجه میداد.
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اسلامی رو بردارید یک انقلابی بزارید تا مشکلات حل بشه
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب، ما هیچ گونه مذاکره ایی نباید با این غربی ها و رژیم خبیث آمریکا انجام دهیم ،چون اینان به ذره ایی از تعهدات شان در مقام عمل و اجرا، پایبند نیستند، فقط و فقط قول ها و وعده های پوچی میدهند و وعده های سر خرمن، که بله ما این کار را میکنیم ،اون کار را میکنیم، ولی ما ذره ای و به اندازه سر سوزنی نباید فریب این خباثت های اینان را بخوریم..... اگر ما طبع دستور ولی أمر مسلمین مقام معظم رهبری عمل کنیم تمام مشکلات مان حل خواهد شد.....مذاکره با این غربی ها فقط باعث ضرر است و هیچ نفعی ندارد. لبیک یا خامنه‌ای.
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آقای رئیسی باید یک حرکتی بزند
پیمان اشراقی
۰۷:۵۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
سلام ،

مثلا دو چیز داریم ،
قانون و مأمور قانون .
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
نه خدا را می‌خواهد نه خرما را ...اونها کشور ایران میخواهند
مریم
۰۷:۳۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
بابا از اول گفتیم اینو راهش ندین بزار انقدر نازتون رو بکشن چند ماه بعد به زجر اومدن اونا رو راه بدین اینا هر مه از سازمان ملل انرژی اتمی واروپاییها میان ایران همه شون جاسوس موساد هستن وهمه شون فارسی قشنگ بلدن وهمه تو لباسهاشون وسیله جاسوسی دارن عکس میگیرن حتی نخ ودکمه لباسشون دوربینه شما اینا رو میارید پذیرایی میکنید بعد میرن پشت سر ما نقشه های شوم تری میکشن انقدر خودتون رو مشتاق نشون ندید اینا رو فقط باید ادم حساب نکرد ای به ناز کشیدن میافتن ما خدا رو داریم چه غصه ای داریم خدا خودش میفرماید از حال واینده اندوهگین نشوید وبا دشمن قدار ادمکش هرگز دست دوستی وصلح ندهید اینها تا شما رو کافر نکنند دست بردار نبست پس با انان صلخ نکنید من با شما هستم همین بس. والسلام عروپا سگ کی باشن ما ایرانی هستیم از سرزمین دلیران وشیران به کسی نه پاسخگو باید باشبم نه باج بدیم همه از قدرت درشتی واقتدار ما باید بترسن وبدین ترس بمیرن دشمنانمون انشاالله.
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
به آژانس رو ندین
مهری
۰۷:۱۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
یعنی به مسئولین ایران باید چی گفت که از یک سوراخ هزاران بار گزیده می شوند
این از برجامتون که هزاران راه در رو برای غرب داره
این از قرار داد های فوتبالتون مثل مارک ویلموتس
و اینم از حرف زدنتون با رافائل گروسی
مگه با این ها تعارف دارید که حرف را روی کاغذ نمیارید و امضا نمی کنند تا در رسانه ها به نمایش بگذارید
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
ازانس اتمی برای اعتبار خودش هم که شده
باید طبق اساسنامه شون کار کنند و
باید تحت فشار هیچ کشوری تصیمیم نگیرند
در عیر اینصورت بی اعتبار میشوند
سیاست چند گانه را دنبال میکنند
برای بعضی از کشورها پدر و برای بعضی دیگه
پدر خوانده هستند
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
یه نظر من بساط آژانس انرژی هسته ای را باید برچید ومثل احمدی نژاد باید با تمام قدرت به غنی سازی وانرژی هسته ای ادامه داد اینها وعده های سر خرمن می دهند وایران را سر کار گذاشتند هشت سال جلوی ما را در همینه زمینه ها گرفتند تاوان سنگینی را بوسیله روحانی بر ما تحمیل کردند