سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نهضت اباعبدالله (ع) در تاریخ بشریت فراموش‌نشدنی است

آیت الله حسینی بوشهری گفت: واقعه عاشورا امتداد حرکتی است که آغاز پیدایش انسان در کره خاکی شکل گرفت و این حرکت در طول تاریخ به عنوان تقابل بین حق و باطل وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، با اشاره به فرارسیدن سال روز اربعین حسینی گفت: باز اربعین حسینی فرا رسید که یادآور خاطره شهدای به خون خفته روز عاشورا است.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه نهضت عاشورا در تاریخ بشریت فراموش نشدنی است افزود: واقعه عاشورا امتداد حرکتی است که آغاز پیدایش انسان در کره خاکی شکل گرفت و این حرکت در طول تاریخ به‌عنوان تقابل بین حق و باطل وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: یاد حسین بن علی (ع) همواره در خاطره‌ها زنده خواهد ماند، عاشقان امام حسین (ع) در اربعین حسینی از سراسر جهان به کربلا می‌آیند اگر چه در دو سال اخیر مردم ارادت و علاقه‌مند به ساحت قدسی امام حسین (ع) نتوانستند آن گونه در مراسم راهپیمایی شرکت کنند، ولی تعداد محدودی که موفق حضور شدند باید بگوییم خوشا به حال آن‌ها و به جای جاماندگان نیت و زیارت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: صحنه‌هایی از پیاده‌روی اربعین مشاهده کردم یاد جمله نبی گرامی اسلام که فرمود در دل‌های مؤمنین حرارتی است که به سردی نمی‌گراید، عاشقان امام حسین (ع) منحصر به مردم ایران و عراق نیستند بلکه از سراسر جهان حتی از آمریکا و اروپا و کشور‌های مختلف در این مراسم شرکت کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمن اقدامات زیادی برای مقابله با نهضت عاشورا انجام داده است، گروهک داعش توسط دشمنان کینه‌توز تشکیل شد تا نام و یاد اباعبدالله (ع) و آنچه به‌عنوان مقدسات جامعه اسلامی و شیعی است را از بین ببرند همان کاری که در گذشته متوکل‌ها انجام دادند، ولی موفق نشدند، سرداران رشید ما همانند شهید سلیمانی‌ها و هم‌رزمانشان باهمت مردم عراق پای‌کار ایستادند و حکمرانی داعش را از بین بردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر سیدالشهدا (ع) گفت: جاماندگان اربعین حسینی که نتوانستند در سفر اربعین شرکت کنند این موضوع را مورد توجه قرار دهند که اگر دل‌های ما با حسین بن علی (ع) پیوند بخورد و قلب ما پایگاه و جایگاه سیدالشهدا (ع) باشد جای غصه نیست اگر چه دوست را از نزدیک زیارت کردن مطلب دیگری است، ولی با همه وجود و احساس می‌گوییم السلام علیک یا اباعبدالله (ع).

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: همان گونه که باور داریم و در زیارت‌نامه معصومین (ع) این جمله به چشم می‌خورد که "اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی" شهادت می‌دهم که تو جایگاه مرا می‌دانی، کلام مرا می‌شنوی و جواب سلام مرا می‌دهی.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در هر گوشه عالم اگر کسی امام حسین (ع) را مورد خطاب قرار دهد و عرض سلام محضر اباعبدالله (ع) کند پاسخ را خواهد شنید و حوایج او برآورده می‌شود، کرونا از سر کشورمان رفع شود و همچون گذشته باشکوه و عظمت سال‌های گذشته شیعیان با معنویت به مراسم اربعین حسینی نائل شوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.