سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکاظمی: خدمت به زائران اربعین و حفاظت از آن‌ها یک وظیفه طبیعی نیست بلکه یک تکلیف دینی است

نخست وزیر عراق با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و سفر زائران به این کشور گفت: خدمت به زائران اربعین و حفاظت از آن‌ها یک وظیفه طبیعی نیست بلکه یک تکلیف دینی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز و طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در سفری به کربلای معلی نشستی امنیتی با نهاد‌های خدمات رسان به زائران و فرماندهان امنیتی در استان کربلا تشکیل داد و در جمع فرماندهان امنیتی و مسئولین نهاد‌های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی ت با تاکید بر اینکه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگی است به حساب می‌آید گفت: افتخار می‌کنم که امروز در خاک مقدس کربلای معلی سرزمین شهادت و ارزش‌ها هستم و این جمعیت از مومنانی را می‌بینم که به سمت حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: خدمت به زائران، حفاظت از آن‌ها و تسهیل مایحتاج آن‌ها و ارائه هر گونه کمک به آن‌ها یک وظیفه طبیعی نیست، بلکه یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگ است.

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه ما با همکاری و یکپارچگی میان ساده‌ترین شهروند و ارشدترین مقام دولتی، نمونه‌ای از نحوه ماندگاری ارزش‌های معنوی و مذهبی عراقی‌ها را به جهان نشان می‌دهیم، افزود: هر زائر اربعین امام حسین (ع) همان نقشی را انجام می‌دهد که نخست وزیر، استاندار، افسر و هر کارمندی ایفا می‌کند. این‌ها در خیابان‌های کربلا الگو و رهبر ما هستند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: چشمانتان باید باز بماند و از هیچ حرکت مشکوکی غافل نشوید و از آن چشم پوشی نکنید.

وی ادامه داد: هر افسر از فرمانده عملیات تا جوان‌ترین افسر باید لحظه به لحظه و بدون هیچگونه خستگی و کسالت با دستگاه‌های امنیتی برای حفظ امنیت هماهنگ باشد، زیرا چشم مردم به شما است.

الکاظمی ضمن دعای خیر برای افسران کربلا گفت: یک خط تماس مستقیم به فرمانده عملیات و استاندار کربلا داده شده است که تا پایان زیارت اربعین با من در تماس باشند.

وی با بیان اینکه من در هر ساعت روز یا شب آماده حل هر مشکلی و رفع هرگونه نقص هستم گفت: موفقیت آمیز بودن زیارت اربعین با ارائه همه وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران به استان‌های خود ارتباط مستقیم دارد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: از این رو کلیه تیم‌های حمل و نقل در وزارتخانه‌ها و ارتش برای انجام این کار به خدمت گرفته شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: الکاظمی ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.