سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۴۰ موافقت‌نامه اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری در لرستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۴۰ موافقت‌نامه اصولی سرمایه‌گذاری طی یکسال گذشته در این استان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسکندر فلاخوند،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: حجم این سرمایه گذاری‌ها در صورت تحقق کامل بیش از چهار هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین در این مدت پنج فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری و ۵۰ مجوز تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری از این تاسیسات صادر شده است.

وی گفت:همچنین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری، شامل ۲ دوره با حضور ۵۲ کارآموز مدیرفنی، ۱۳۱ راهنمای ایرانگردی و جهانگردی و ۱۰ راهنمای طبیعت‌گردی با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

فلاخوند در خصوص وضعیت گردشگری لرستان در محدودیت‌های کرونا توضیح داد: در این مدت ۲۶ تیم نظارتی تشکیل و ۲۶ هزار و ۵۳۰ مورد بازدید از اماکن عمومی سطح استان انجام و منجر به هشت هزار و ۲۴۷ فقره مورد اخطار و تذکر شد.

وی افزود: در شرایط اعلام محدودیت ناشی از ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهر‌های استان، ۲ هزار و ۹۱۰ فقره واحد تحت نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان پلمب و تعطیل شد و در این مدت ۲۱۰ فقره شکایت مورد بررسی قرار گرفت.

۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می‌کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یک هزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند، این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.