سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت علوفه‌ای در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی

امسال ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار محصول قصیل جو (کشت‌های علوفه‌ای پاییزه) در خراسان جنوبی کشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز کشت پاییزه گفت: امسال پنج هزار و ۲۰۰ هکتار محصول قصیل جو (کشت‌های علوفه‌ای پاییزه) در استان کشت می‌شود.

او افزود: یکی از مهمترین راهکار‌های تأمین علوفه مورد نیاز دام کشاورزان استان توسعه کشت‌های پاییزه به ویژه قصیل است که می‌تواند حجم علوفه خوبی را در اختیار آن ها قرار دهد.

حسینی بیان کرد: ۴۵ هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: متناسب با ظرفیت‌ها، شرایط اقلیمی و وضعیت هر شهرستان، سطح زیرکشت محصولات پاییزه، تأمین میزان کود و بذر، برنامه‌های آموزشی و ترویجی، تسهیلات و مزارع الگویی تعیین شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: برنامه سال زراعی جدید در استان کشت ۱۸ هزار هکتار گندم و ۲۲ هزار و ۴۵۰ هکتار جو است.

حسینی همچنین از تأمین بذور اصلاح شده برای کشت‌های پاییزه خبر داد و افزود: برای تأمین بذور رسمی برنامه‌ریزی لازم انجام شده و به موقع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حدود هزار تن بذر خودمصرف نیز برای کشت پاییزه تأمین شده است.

سعیدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: زمان توزیع کود‌های شیمیایی از ابتدای شهریور است و کشاورزان سهمیه کودیشان را بر اساس حواله‌های الکترونیکی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها دریافت می‌کنند.

او افزود: هم اکنون انبار‌های شرکت بیش از ۱۰۰ درصد ذخیره سازی دارد و برای کشت پاییز و تأمین کود‌های شیمیایی مشکلی نداریم.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.