سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شیوه نامه‌های بهداشتی خللی بر روند آموزشی دانش آموزان ایجاد نمی‌کند

یک پژوهشگر گفت: کودکان با شیوه‌نامه‌های بهداشتی آشنا شده اند، بنابراین این موضوع خللی بر روند آموزشی و تحصیلی دانش آموزان ایجاد نمی‌کند.

بهنام بهراد، پژوهشگر آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: موضوع بهداشت در مدارس یکی از اصلی‌ترین اولویت هاست، بنابراین تهیه مواد ضد عفونی کننده که برای تامین سرانه بهداشتی به خصوص مدارس دولتی که در این زمینه ممکن است ضعیف‌تر باشند، ضروری است.

او افزود: افرادی که به عنوان مربیان بهداشت در مدارس هستند باید بر انجام دقیق همه شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت دقیق داشته باشند. مدارس نیز در صورت کمبود این نیرو‌ها حتما باید برای جذب نیروی جدید، حتی به صورت موقت و تا پایان شرایط بحرانی، اقدام کنند.

این پژوهشگر آموزش و پرورش در خصوص تاثیر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس بر سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان گفت: بعد از گذشت ۲ سال از همه گیری ویروس کرونا کودکان کم و بیش به این موضوع عادت کرده اند. رعایت شیوه نامه‌ها در مدارس امری نیست که کودک در بدو ورود به مدرسه با آن آشنا شود، بنابراین ماسک زدن و رعایت شیوه نامه‌ها، خللی بر روند آموزشی و تحصیلی دانش آموزان ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: طبق تحقیقات علمی مشخص شده است که سیستم ایمنی کودکان قوی است،  این امر باعث شده که کودکان نسبت به بزرگسال کمتر به ویروس کرونا مبتلا شوند و یا آن را منتقل کنند؛ در همه کشور‌های دنیا این موضوع قابل استناد است.

بهراد افزود: در تمام سازمان‌های معتبر جهانی این موضوع مطرح است که تعطیلی مدارس، آخرین اولویت و بازگشایی آن اولین اولویت است، در صورتی که متاسفانه مراکز دیگر در دوران همه گیری کرونا باز بودند.

این پژوهشگر تصریح کرد: مدارس با روش‌های مختلفی مانند گروه بندی دانش آموزان به صورت شیفتی می‌توانند کلاس‌های حضوری را برای دانش آموزان برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.