سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی دهکده مهارت در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از راه اندازی دهکده مهارت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به راه اندازی دهکده مهارت در استان، گفت: دهکده مهارت با همکاری سپاه کربلا و برای آموزش مهارت در استان راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه جوان گرایی در گام دوم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمدی جامعه را مستلزم مهارت افزایی دانست و گفت: در این راستا باید تعاملات بین دستگاه‌های مختلف برای تولید و اقتصاد افزایش یابد.

درویشی گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها و منابع مالی و تجهیزات و ارایه آموزش‌های لازم، کارآفرینی بر اساس تقاضا محوری و جامعه محوری تحقق یابد.

او آموزش و مهارت افزایی را از مهمترین برنامه ذکر کرد و افزود: مازندران در بخش‌های مختلف از جمله طبیعت گردی، گردشگری و کشاورزی جزو استان‌ها برتر محسوب می‌شود و باید صنایع و اشتغال مرتبط به ظرفیت‌های استان را ایجاد کنیم.

درویشی با بیان اینکه بخش کشاورزی قابلیت‌های زیادی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی دارد، ماهیان سردآبی و گرم آبی، کشت گلخانه‌ای، اصلاح نژاد دامی و صنایع تبدیلی را از جمله زمینه‌های اشتغال ذکر کرد.

او گفت:همچنین با صدور مجوز به واحد‌های مقیاس کوچک برای تولید محصولات کشاورزی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برای اشتغال جوانان جویای کار فردا برداشت..

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه مشاغل خانگی سبب ایجاد فرصت‌های برای تأمین معیشت و افزایش درآمد و رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی می‌شود، سرمایه گذاری در این حوزه را نیازمند داشتن مهارت و تخصص ذکر کرد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.