سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم آلمان برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رأی رفتند

مردم آلمان برای شرکت در انتخابات مهم پارلمانی کشورشان که جانشین آنگلا مرکل را تعیین می‌کند، به پای صندوق‌های اخذ رای رفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شعب اخذ رای صبح امروز یکشنبه در آلمان کار خود را آغاز کردند؛ جایی که سوسیال دموکرات‌ها و محافظه کاران بر سر جانشینی آنگلا مرکل که پس از ۱۶ سال از عرصه قدرت خارج می‌شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حدود ۶۰.۴ میلیون رأی دهنده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۶ به وقت گرینویچ) فرصت دارند تا نمایندگان جدید خود را انتخاب کنند. این در حالی است که چند روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان، حدود ۴۰ درصد گفته بودند هنوز تصمیم نگرفته اند که در این رویداد سیاسی مهم برای آلمان و اتحادیه اروپا به چه کسی رای دهند.

به گفته رسانه‌های محلی، وجود ۴۰ درصد رای دهنده مردد برای اینکه به چه کسی در این انتخابات پارلمانی رای دهند، چالش برانگیز و درخور تامل است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های نهایی، سوسیال دموکرات‌ها تحت رهبری اولاف شولتز، وزیر دارایی فعلی، با حمایت ۲۵ درصدی در صدر هستند و محافظه کاران به رهبری آرمین لاشت با کسب احتمالی ۲۲ تا ۲۳ درصد آراء در رتبه بعدی قرار دارند. تاکنون سابقه نداشته است که محافظه کاران در آلمان تا این اندازه از نظر کسب محبوبیت مردمی در سطح پایینی باشند.

با توجه به اینکه فاصله بین حزب چپ میانه و راست میانه رو آلمان، حزب صدراعظم کنونی بسیار کم است؛ نمی‌توان پیش بینی کرد کدام حزب در این انتخابات پارلمانی پیروز خواهد شد.

از آن جا که بسیاری از رای دهندگان از جمله خود آنگلا مرکل تصمیم گرفته اند از طریق پست رای دهند، انتشار اولین برآورد‌ها و نظرسنجی‌ها هنگام خروج از شعب اخذ رای در ساعت چهار بعد از ظهر به وقت گرینویچ، امکان مشاهده نتیجه را فراهم نمی‌کند؛ بنابراین نام صدراعظم آینده و ترکیب اکثریت احتمالی ممکن است عصر امروز مشخص نشود.

به گفته خبرگزاری فرانسه، واقعیت امر آن است که نتیجه این انتخابات پارلمانی هر چه باشد برای تشکیل دولت آینده آلمان باید مذاکرات طولانی انجام شود. اگر روند مذاکرات و گفتگو‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی طولانی شد، نه تنها خود آلمان بلکه کل اتحادیه اروپا را با توجه به اینکه از نظر اقتصادی و مالی نیرو محرکه آن است، فلج خواهد کرد.

برخی پیش بینی‌ها حاکی از آن است که مذاکرات و گفتگو‌ها تا سه ماهه نخست یعنی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس سال آینده ادامه خواهد داشت. البته آنگلا مرکل که در حال آماده شدن برای بازنشستگی از سیاست است، ممکن است مجبور شود تا پایان سال برای مدیریت امور روزمره مسئولیت خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.