سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت پاییزه گندم در مزارع دیم در مهاباد

کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: کشت پاییزه گندم در مزارع دیم این شهرستان آغاز شد.

آوات نورانی کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم هر سال از اوایل مهرماه شروع می‌شود که این کشت در مزارع دیم زودتر و در مزارع آبی از نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود.

نورانی افزود: این کشت تا ۲۰ آبان ماه ادامه می‌یابد و در این مدت کشاورزان با استفاده از بذر‌های مرغوب و بوجاری شده کشت محصول را به ۲ شیوه مکانیزه و سنتی انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد بذر گندم مصرفی در داخل تولید می‌شود ادامه داد: کشاورزان از بذر اصلاح شده و مورد تایید جهاد کشاورزی استفاده کنند تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان برای افزایش بهره‌وری مزارع و تولید محصول با کیفیت هر سال بذر‌های اصلاح شده "مادری" و "گواهی‌شده" را در بین کشاورزان توزیع می‌کند.

کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به ارقام بذور گندم مورد استفاده کشاورزان گفت: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام "میهن" و "پیشگام" و برای مزارع دیم ارقام "صدرا"، "واران"، "باران"، "اوحدی"، "هما" و " آذر ۲" که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد را کشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، اذعان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۵ تا ۱۷۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی ۲۰۰ کیلوگرم بذر را توصیه کردند و مصرف کود اوره در پاییز همراه با کشت گندم صورت گیرد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.