سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا نان غریق نجات ها را آجر کرد

وجود کرونا آسیب های زیادی را به غریق نجات های خراسان جنوبی وارد کرده و آن ها را خانه نشین کرده است.

نائب زاده رئیس هیأت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تا سال ۹۸، ۲۱۰ غریق نجات در استان داشتیم که بعد از شیوع کرونا ۷۰ نفر از آن‌ها از این حرفه انصراف داده و به شغل‌های دیگر روی آورده اند و در حال حاضر ۱۴۰ غریق نجات در سطح استان داریم.

او افزود: از آنجایی که غریق نجات ها بیمه تأمین اجتماعی نیستند، نتوانستند از مزایای بیمه بیکاری و حقوق آن بهره‌مند شوند و به طور کلی درصد بالایی از غریق نجات ها به دلیل عدم صرفه برای مدیران استخر بیمه نیستند.

نائب زاده ادامه داد: تسهیلات مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا به صورتی است که بازپرداختش بلافاصله بعد از دریافت تسهیلات شروع می‌شود و این موضوع در شرایطی که افراد بیکار هستند، قابل توجیه نیست.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این که استخر‌ها در شهر‌های بزرگ با وضعیت نارنجی نیز بازگشایی شده اند، از اداره کل ورزش و جوانان خواسته ایم تا به ما اجازه دهد با بالاترین دستورالعمل‌های بهداشتی و کمترین ظرفیت استخرها، نسبت به بازگشایی اقدام کنیم.

او در ادامه بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان به دلیل بخشنامه‌های ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی را به ما نداد و همچنان این صنف در راکد‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.

نائب زاده عنوان کرد: در زمان کرونا حرفه غریق نجاتی بیشترین آسیب را دیده اما کمترین توجه به آن شده است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ استخر در سطح استان داریم که ۹ تا از آن ها متعلق به شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.