سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردی تصمیم بگیریم، ملت را ایمن کنیم/ تشکیل دریای سلامت با قطره های واکسن کرونا

تزریق واکسن کرونا در حال حاضر وظیفه ای همگانی است که باید همه مردم به آن پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در حال حاضر تزریق واکسن کرونا، وظیفه همه مردمی است که شرایط تزریق را دارند و باید برای حفظ سلامت خود و جامعه این کار را انجام دهند.

تزریق واکسن حق الناسی است که مردم باید به آن معتقد باشند؛ چراکه با نزدن آن، ایمنی فرد در برابر ویروس کرونا کاهش یافته و جامعه نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وقت واکسن زدن دانش آموزان است

یکی از شهروندان بیرجندی در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند می‌گوید: واکسن زدن یک تصمیم فردی است که تأثیر زیادی بر سلامت جامعه نیز دارد.

او با اشاره به اینکه خودم هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده ام ادامه می‌دهد: با توجه به بازگشایی مدارس، نیاز است تا دانش آموزان هم برای تزریق واکسن مراجعه کنند و با خیالی راحت به تحصیل بپردازند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی با بیان اینکه برخی‌ها شبهاتی را در خصوص تلقیح واکسن در ذهن دارند و به همین دلیل واکسن نمی‌زنند، عنوان می‌کند: مشورتی ساده با پزشک می‌تواند شبهات ذهن افراد را پاسخ دهد.

او تصریح می‌کند: پیش از این و قبل از شروع واکسیناسیون در کشور عده‌ای خواستار خرید واکسن از دیگر کشور‌ها بودند و بر این امر اصرار داشتند، اما حالا که چند نوع واکسن برای تزریق موجود است مردم را با جمله واکسن نزنید گمراه می‌کنند.

سده‌ای مسئول واکسیناسیون در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند گفت: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا مشکلات کلیوی و یا سرطان دارند نیز می‌توانند با مشورت پزشک خود برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

ورود ۳۷ هزار  دُز واکسن برکت به خراسان جنوبی

مدت زیادی از اتمام واکسن برکت در خراسان جنوبی می گذرد که دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، نوید ورود این نوع واکسن را به استان داد.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به دنبال اعلام اعتراضات به حق افرادی که مدت زمان زیادی از تزریق دُز اول واکسن برکت آن‌ها گذشته بود، اما برای تزریق دُز دوم، واکسن موجود نبود محموله ۳۷ هزار دُزی واکسن امروز وارد استان می‌شود.

او افزود: از ۳۷ هزار دُز  واکسن حدود ۱۰ هزار دُز واکسن برکت است که برای تزریق دُز دوم گروه‌های هدف استفاده می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: در محموله‌های بعدی برای تکمیل چرخه واکسیناسیون افرادی که مدت زمان زیادی از تزریق دُز اول واکسن برکت آن‌ها می‌گذرد ۳ هزار دُز واکسن برکت وارد استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در دنیا بعضی واکسن‌های سبک برای تزریق به کودکان استفاده می‌شود تصریح کرد: در ایران هنوز برای کودکان واکسن مناسب تأیید نشده است، برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از واکسن سینوفارم استفاده می‌شود.

او بیان کرد: تاکنون در استان ۵۷.۲ درصد از جمعیت هدف دُز اول و ۲۹.۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.