سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون دانش آموزان با سینوفارم

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: واکسن در نظر گرفته شده برای دانش آموزان، با توجه به مجوز‌های صادر شده، سینوفارم  در دو نوبت است که با فاصله حداقل یک ماه تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: وزارت بهداشت به استان‌ها اعلام کرده در راستای بازگشایی ایمن مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ و به منظور انجام بهینه این فرایند، هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از ازدحام در پایگاه‌های واکسیناسیون فعلاً واکسیناسیون تا سن ۱۵ سالگی با نوبت دهی انحصاراً از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت می‌پذیرد.

ضیایی ادامه داد: واکسن در نظر گرفته شده برای این گروه با توجه به مجوز‌های صادر شده، سینوفارم و در دو نوبت است که با فاصله حداقل یک ماه تزریق می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی گفت: برنامه نحوه واکسیناسیون سایر دانش‌آموزان با هماهنگی‌هایی که با همکاران آموزش و پرورش در حال انجام است متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علائمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان‌های علمی را انجام دهیم، به علائم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم، یادآور شد: برای تامین دارو‌های کرونا مشکلی نداریم و کپسول‌های بیمارستانی را نیز در حد لازم در اختیار داریم.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.