سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۵ قلم از اشیای موزه‌های اردبیل مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در شش ماهه امسال ۷۵ قلم از اشیای موزه‌های اردبیل مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل امروز در زمینه عملکرد حوزه حفاظت و مرمت اشیای موزه‌های اردبیل گفت: در شش ماهه امسال ۷۵ قلم از اشیای موزه‌های اردبیل مرمت شده و در این مدت با راه‌اندازی مجدد آزمایشگاه مرمت موزه باستان‌شناسی و بکارگیری افراد متخصص در این زمینه تمامی مجموعه موزه‌ها مورد پایش محیطی قرار گرفته است.

او به برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای انجام مداوم کارهای حفاظتی و مرمتی در موزه‌های استان اشاره کرد و افزود: ساماندهی شرایط نگهداری از اشیا ، آسیب‌شناسی قسمت‌های مختلف موزه‌ای و ایجاد اولویت مرمتی اشیا انجام گرفته است.

فلاحی افزود: در این مدت ۴۷ قلم از اشیای سفالین و فلزی این موزه‌ها در بخش دولتی مرمت و ۲۸  قلم از اشیای سفالین و فلزی در قالب پروژه پیمانکاری در بخش خصوصی مرمت شده است.

او ادامه داد: در بخش حفاظت از اشیا ۱۳ قلم از اشیا مورد حفاظت و ۳۰ قلم از اشیا مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته است که در راستای حفاظت هر چه بهتر و بیشتر از اشیا این اقدامات تداوم می‌یابد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از افزایش تعداد موزه‌های استان در کنار اقدامات مرمتی و حفاظتی در موزه‌ها خبر داد و اظهارکرد: ارتقای کیفی و کمی موزه‌های استان از برنامه‌های مهم بوده که در این راستا اقدامات اساسی انجام شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.