سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید فراخوان دومین دوره رقابت علمی کنز

فراخوان دومین دوره رقابت علمی کنز تا ۲۹مهر ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: دومین دوره رقابت علمی کنز در حوزه ­های آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حمل و نقل و حوزه ویژه ۱۴۰۰ و معدن و صنایع معدنی در سطح جهان اسلام برگزار می­‌شود.

 دانشگاهیان، دانشجویان و نوآوران زیر ۴۵ سال جهان اسلام می‌توانند دستاورد‌های علمی و راه‌کار‌های نوآورانه خود را تا ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در قالب یک ارائه تصویری عرضه کنند.

این رویداد برای یافتن بهترین راه‌حل‌های علمی به‌منظور حل مشکلات جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصان، تهیه انباشتی از آثار علمی، ارتقاء سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان، بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان برگزار می‌شود.

اولین دوره این رقابت سال ۱۳۹۷ و در ۵ حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت ۱۰۴۵ نفر (۷۵۳ دانشجو و ۲۹۲ عضو هیأت علمی) و دریافت ۵۹۰ اثر از ۱۵ کشور اسلامی برگزار شد.

هریک از محققان جوان می ­توانند با ارسال یک ویدئو ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای حل کردن یکی از مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان می توانند برای ارسال آثار به سایت رقابت به نشانی kans.mstfdn.org مراجعه کنند.

در مرحله بعد، گروه­‌های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، آثار ارسالی را بررسی کرده و از میان آن‌ها ۳ اثر و راه حل برتر در هریک از حوزه‌ها و در مجموع ۱۸ راه حل برتر را انتخاب می‌کنند.

 با داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت، همزمان با چهارمین هفته جایزه مصطفی (ص) در مهر ماه ۱۴۰۰، نفرات برتر هریک از حوزه‌ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آن‌ها اعطا خواهد شد.

جوایز دومین دوره رقابت علمی کنز، به ۶ نفر برتر تعلق می‌گیرد که شامل لوح تقدیر و مدال کنز، نشان طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینه ۲ هزاردلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه در بهره‌برداری از برنامه‌های شبکه‌سازی بنیاد مصطفی (ص)  است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.