سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا برخی با وجود واکسیناسیون، به کرونا مبتلا می‌شوند؟

کارشناسان پزشکی معتقدند هر فردی که برای هر بیماری واکسینه می‌شود، به صورت صددرصد از ابتلا به آن ویروس ایمن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در هر برنامه واکسیناسیون، هر چند نادر اما مواردی از ابتلا در میان افرادی که واکسینه شده اند و همچنین افرادی که هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند؛ وجود خواهد داشت.

باید به این نکته مهم توجه داشت علت ابتلای مجدد برخی افراد به کرونا، بی تاثیری و مشکل در واکسن‌ها نیست. در واقع هر فردی که برای هر بیماری واکسینه می‌شود، به صورت صد در صد ایمن نخواهد بود.

واکسن‌هایی که در برابر کووید ۱۹ ساخته شده اند، بسیار موثرند و می‌توانند تا ۸۰ یا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد کنند؛ اما به این معنی نیست که همه افراد به صورت صد در صد در برابر این بیماری ایمن باشند. نکته حائز اهمیت و توصیه شده توسط همه متخصصان این است که واکسن کووید ۱۹ را بدون استرس دریافت کنید؛ چرا که شانس ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد یا در صورت ابتلای مجدد بعد از واکسیناسیون؛ علائم سنگین یا بستری را تجربه نمی‌کنید. همچنین در صورت ابتلای مجدد به بیماری بعد از انجام واکسیناسیون، ویروس در مدت کوتاهی از بدنتان پاکسازی می‌شود.

 ابتلای افراد به کرونا بعد از انجام واکسیناسیون به ندرت صورت می‌گیرد که البته بین همه افراد یکسان نیست. در واقع برای افرادی که در گروه پرخطر قراردارند مانند نقص سیستم ایمنی، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای؛ احتمال بیشتری وجود دارد که حتی بعد از واکسیناسیون هم به کرونا مبتلا شوند.

از دیگر فواید واکسیناسیون می‌توان به کاهش قدرت زنجیره انتقال اشاره کرد. در صورتی که بعد از انجام واکسیناسیون به ویروس کرونا مبتلا شوید، امکان انتقال مقدار ویروسی که در بینی و حلق شما قرار گرفته بسیار کمتر است. در واقع به دلیل واکسیناسیون تراکم کمتری از ویروس در بدن شما است؛ بنابراین احتمال انتقال ویروس به دیگران به شدت کاهش پیدا می‌کند.

موضوع مهم دیگر این است که برخی افراد بعد از واکسینه شدن، دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث کمک به انتقال مجدد ویروس در بین همه افراد حتی واکسینه شده‌ها می‌شود. باید به این نکته توجه داشت تا زمانیکه درصد افراد واکسینه شده در یک جامعه به حد معین نرسد؛ رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

اقدامی که در شرایط کنونی باید همه ما برای قطع زنجیره انتقال کرونا انجام دهیم، تزریق واکسن و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان پوشش کامل واکسیناسیون در سطح جامعه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بگویید چرا با وجود واکسیناسیون بعضی از کادر درمان شیراز شهید شدند!؟
علی
۲۲:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
همه برید بزنید خلاص بشیم زودتر انشالله از شر کرونا ... خسته شدیم دیگه از قرنطینه و بشور بساب و ضدعفونی
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
میترسم با واکسن زدن کلا از شر دنیا خلاص بشیم! لطفا کمی فکر کنیم احتیاط هم خوب است.
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
از دروغ خسته نشدید، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و با مردم صداقت داشته باشید
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
پس افرادی که بر اثر واکسن مردند چی؟
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
از دیگر فواید واکسیناسیون می‌توان به افزایش قدرت جیب مافیای دارو و واکسن اشاره کرد!
محمد
۱۳:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
این دکترهای ستاد کرونا اولش گفتند با واکسن ایمنی کامل ایجاد میشه و هیچکس حتی ناقل هم نخواهد بود بعد گفتن هیچ کس مریض نمیشه، بعدش گفتن هیچکس مریضی شدید نمیگیره که هیچکدوم درست از آب در نیومد. من میترسم چندروز دیگهدوباره نظرشون رو عوض کنن!
vsvs
۱۳:۴۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
دلتونو به این حرفا خوش کنید واکسن برای کشتار یک سال اینده طراحی شده
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
شما را به اعتقاداتتون قسم اینقدر تبلیغ غیر اصولی نکنین. معلومه این ها از کجا آب میخورن ، دوست من با 46 سال سن بعد از تزریق واکسن مبتلا شد و بعد از 12 روز فوت کرد ، خیلی از افراد و اقوام ما بالای 70 سال به محض تزریق واکسن حالشون بدتر شد وفوت کردن . بله برای جوانها و کسانی که قبلا مبتلا شده بودن کشندگی نداره ، و یه ابتلا ساده است
علی
۲۲:۵۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
این همه افراد مسن زدند ...اگر یک نفر شما اینقدر دور وبرتون از واکسن ضربه خوردند پس باید این اخبار را روزی هزاران بار بشنویم که خب خداراشکر نمیشنویم چرا؟چون آمار خطر فوق العاده پایینه ... متاسفانه شایعات بزرگترین ضربه را به سلامت جامعه میزند ...
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ستاد کرون چه میکند؟
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بازی با جان مردم
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کرونا ، وحشتناک، بیدرمان ،کشنده،
به تازگی از شرش خلاص شدم ،انقدر حالم بد بود که نمیتوانستم بروم درمانگاه که با خانه ام دوکوچه فاصله داره.
بسیار حال بدی داشتم .ازبس نمیتوانستم غذا بخورم در عرض یکهفته شش کیلو وزن ازدست دادم.سرفه داشتم سردرد وسینه درد .تب که نگو هرشب. اخرش از لاعلاجی با درمانهای خانگی کم کم حالم برگشت وروز هشتم نهم کم کم به غذا خوردن افتادم.
از تخم مرغ اب پز شروع کردم.فرداش کمی گوشت پخته و....خلاصه یواش یواش حالم روبه بهبودی گذاشت.
به این نتیجه رسیدم ، کرونا ترسناک است . تا وقتی ما در ظلمت باشیم از پروردگارمان که رب العالمین است.
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
چرا برخی با وجود واکسیناسیون، به کرونا مبتلا می‌شوند؟
جواب سوال این است که باید بجای واکسن که حتی در صورت کارآمد بودن با جهش های ویروس بی اثر می شود به دنبال ابداع نوعی از ماسک باشیم که ویروس کرونا (و حتی هر نوعی از ویروس یا باکتری را) در هنگام دم و بازدم نابود کند در آن صورت کرونا و آنفولانزا به موزه تاریخ خواهد پیوست.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ملت عزیزم ایران - لطفا هرکسی واکسن نزده بره بزنه
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
نمیزنم
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
من ومادرم چ واکسن زدیم چ کرونا گرفتیم من ک جوونتر بودم فقط یی اشتها وحس بویایی چشاییم رفت ولی مادرم ک سنش بالا بود ۲۰ روز بیمارستان بستری شد بادرگیری بالای ریه الانم بخاطر اکسیژن خون پایین ۲۰ روزه از کپسول اکسیژن استفاده میکنه هنو خوب نشده داروهای رمدسیور ایرانی هم هیچ تاثیری روش نذاشتن
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
لطفاً پاهای ایشان در آب نمک قرار داده و با روغن زیتون از زانو به طرف پایین ماساژ دهید تا تنفس ایشان بهتر شود.ویتامین C و D نیز فراموش نشود انشاءالله خوب می شوند.
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
جواب این مرگ و میرها رو کی میده ؟ مسئولین فقط دارن مرگ ومیربعد از واکسن را پنهمان میکنن ، تا کشور به ایمنی گله ای دست پیدا گنه ، این یعنی جنایت و قتل عام