سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگردانی مسافران پروازهای عراق در فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: لغو دو پرواز از سوی شرکت العراقیه منجر به سرگردانی چندساعته مسافران این پرواز‌ها در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: لغو دو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی العراقیه به مقصد بغداد منجر به سرگردانی چندساعته مسافران این پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد همراه با اصرار آن‌ها برای پرواز شده است.

او افزود: شرکت هواپیمایی العراقیه دیشب این دو پرواز مسافربری خود را باطل اعلام و دلیل این اقدام را صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاه‌های مقصد در کشور عراق عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی عراقی به صورت مانیفستی همواره برای مسافران خارجی خود از جمله ایرانیان در فرودگاه‌های عراق روادید صادر می‌کرد لذا مسافران دو پرواز اخیر بنابر روال معمول اقدامی برای دریافت آن نکرده‌اند.

امانی بنی بیان کرد: این در حالی است که بنا بر اعلام شرکت العراقیه، دیروز دوم مهر ماه جاری ابلاغی مبنی بر صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاه‌های مقصد در خاک عراق به این شرکت هواپیمایی صورت گرفته که بر اساس آن مجاز به انتقال مسافر خارجی به عراق نیست.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی از دیشب پیگیر برقراری پرواز‌های لغو شده است و حتی استاندار خراسان رضوی و برخی مسئولان کشوری در تکاپو به منظور حل مشکل روادید عراق برای مسافران سرگردان در فرودگاه مشهد و هماهنگی با شرکت هواپیمایی العراقیه برای انتقال آن‌ها هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گنجایش مسافری یکی از پرواز‌های لغو شده را ۱۵۰ نفر و دیگری را ۱۷۰ نفر ذکر و تاکید کرد: این تعداد مسافر از دیشب در فرودگاه مشهد حضور دارند و اعتراض خود را نسبت به وضعیت پیش‌آمده با قرائت زیارت عاشورا و سر دادن شعار‌های "لبیک یا حسین و لبیک یا زینب" ابراز می‌کنند.

امانی بنی اظهار کرد: هم‌اینک پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از فرودگاه بین‌المللی مشهد به مقصد عراق بدون مشکل در حال انجام است لذا مسافران این شرکت‌ها با در دست داشتن روادید عراق و همچنین کارت تزریق واکسن کرونا مطابق برنامه عازم سفر زیارتی خود به عتبات عالیات می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.