سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه صنایع دستی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی می‌شود

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: بازارچه صنایع دستی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، توحید دلاور قوام، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه ساماندهی بازارچه صنایع‌دستی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که با هنرمندان و فعالان این حوزه برگزار شد، گفت: از جمله برنامه‌ها در راستای رونق صنایع‌دستی که با جدیت دنبال می‌شود، قیمت‌گذاری، تدوین شیوه‌نامه واگذاری و تشکیل کمیته فنی صنایع‌دستی براساس ضوابط تعیین شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

او افزود: در همین راستا انتظار می‌رود فعالان و این بخش و هنرمندان صنایع‌دستی نیز راهکارهای لازم و عملیاتی را ارائه دهند تا بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.
دلاور قوام از تشکیل انجمن صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: این انجمن نقش و تاثیر بسزایی در ساماندهی و رفع مشکلات حوزه صنایع‌دستی خواهد داشت که انتظار می‌رود با تشکیل این انجمن بتوانیم مطالبات صنعتگران در استان را به شکلی منسجم مظرح و برای تحقق آن تلاش کنیم.

او راه نجات صنایع‌دستی ‌استان اردبیل را تشکیل این انجمن بر اساس شیوه‌نامه مربوطه دانست و گفت: این امر زمینه برای تقویت فعالیت‌ها در این حوزه را فراهم کرده و اجمن صنایع‌دستی تسهیل‌گر ارتباط همه هنرمندان این حوزه با مجموعه‌های دولتی خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بومی‌سازی صنایع‌دستی ارائه‌شده در فروشگاه‌های موجود در بازارچه صنایع‌دستی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را ضروری دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی اساسی این است که حداقل 50 درصد اقلام موجود در این فروشگاه‌ها از محصولات صنایع‌دستی تولید بومی استان باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.