سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حسن روحانی کجاست؟

اگر نگوییم همیشه، دست کم اغلب چهره او را یا در تلویزیون، یا در صفحات مجازی و یا در صفحات کاغذی روزنامه‌ها می‌دیدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر نگوییم همیشه دست کم اغلب چهره او را یا در تلویزیون، یا در صفحات مجازی و یا در صفحات کاغذی روزنامه‌ها می‌دیدیم، اما درحال حاضر مدتی است که از او کم‌تر خبری می‌شنویم یا بهتر بگوییم که اصلا خبری نمی‌شنویم. موضوعی که باعث شد تا کمی دل نگرانش شویم و به این فکر بیفتیم که او کجاست و چه می‌کند؟

این چهره مطرح که از او دم زدیم کسی نیست جز حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ادوار یازدهم و دوازدهم کشورمان، مردی که حالا مدتی است از او کم‌تر می‌شنویم که این کمرنگ بودن تا جایی پیش رفته که بازار شایعات مختلف را داغ داغ کرده است. از استراحت مطلقش گرفته تا عزم مجلس برای گرفتن پاسخ از او.

ما هم که دل نگران رئیس جمهور سابق کشورمان شدیم سعی کردیم تا در این گزارش به این پرسش که او کجاست و پاسخ این سوال بپردازیم.

رسمی که درباره حسن روحانی اجرا نشد

هنوز هشت سال ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پایان نرسیده بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه ۱۳۷۵ با حکم جدیدی، وی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیدند.

صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد هم درباره حضور رئیس دولت اصلاحات در مجمع هم بیان کرده بود که وقتی دوره ریاست جمهوری رئیس دولت اصلاحات به پایان رسید، آقا به او می‌گویند که من بنا دارم شما را به عنوان عضو مجمع تشخیص منصوب کنم. خاتمی خودش می‌گوید «به من اجازه دهید من آنجا نباشم، یک کار شخصی دارم، آن کارم را دنبال کنم شاید بهتر باشد». ایشان هم پذیرفتند.

در سال ۹۲ هم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور حکمی محمود احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم با تاکید بر این مهم گفته که آقای حسن روحانی مثل دیگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت قطع به یقین در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت خواهد داشت. اما وی به دلیل عملکردی که در این سال‌ها داشته، بین جریان اصلاحات و جریان اصولگرایی جایگاه و پایگاهی ندارد؛ به عبارت دیگر روحانی را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و نه اصولگرایان!

با این حال اما شاهدیم که تاکنون هرگز دعوتی برای حضور حسن روحانی در مجمع تشخیص صورت نگرفته است و رسم روسای جمهور پیشین در مورد روحانی اجرایی نشده است.

آیا روحانی دبیرکل خواهد شد؟

محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است که روحانی یک شخصیت سیاسی جا افتاده است که می‌تواند اقدامات مدنی موثری را انجام دهد، از جمله  اقدامات مهمی که می‌تواند انجام دهد تشکیل یک دولت در سایه و یا یک حزب قدرتمند است و حداقل تیم همراه خود را به حزب دعوت کند و حزب به نقد گذشته و شرایط حال و آینده بپردازد و موسسه فکری و علمی قدرتمندی را به عنوان حزب تشکیل دهد و در مناسبات جهانی فعال باشد.

موضوعی که احمد شریف هم به آن اشاره کرده و گفته که بهتر است مانند سایر کشور‌ها ضمن حفظ شان این افراد اقدام به تاسیس پژوهشکده می‌کنند و به عنوان یک منبع مشاوره برای افراد بعدی  قرار می‌گیرد؛ معتقدم که این روند باید برای همه روسای جمهور شکل گرفته و از تجربیات این افراد استفاده شود.

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در توصیه‌ای خطاب به حسن روحانی می‌گوید که  یا حزبی قدرتمند تشکیل دهد یا در چارچوب حزب اعتدال و توسعه به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد و در انتخابات‌های آینده کشور موثر واقع شود.

اما همه اینها در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم بیکار ننشسته‌اند و در صددند تا روحانی را نسبت به برخی از اقدامات انجام داده و نداده خود پاسخگو کنند.

با توجه به این که حسن روحانی در آخرین شب ریاست‌جمهوری خود در تلویزیون اعلام کرد که به کارهای علمی و فرهنگی بازخواهد گشت بنابراین احتمال دبیرکل شدن او چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

 ما تمام تخلفات و اشکالاتی را که در کار دولت سابق وجود داشت، برای ملت روشن خواهیم کرد و پرونده‌ای از ترک فعل‌های دولت روحانی تشکیل می‌دهیم.  این صحبت سید مصطفی  میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در این باره بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر هم فرد دیگری بود که با اعلام خبر ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به ترک فعل مسئولان، تصریح کرده که تاکنون دو پرونده درباره مداخلات دولت سابق و شخص حسن روحانی در بورس و ارز در این کمیسیون بررسی و به قوه قضائیه ارسال شده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شجاعی نیز در گفت‌وگویی گفته است که متأسفانه برخی از مسئولان در زمان مسئولیت خود خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زنند و بعد از پایان کارشان هم در حاشیه‌ای امن قرار می‌گیرند. ما عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید را زیر ذره‌بین قرار دادیم تا با کسانی که تخلف و ترک فعل داشتند، برخورد جدی شود.

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات با اشاره به انزوای سیاسی حسن روحانی اظهار کرده که جریان اصلاح طلب از عملکرد او راضی نیست و از او ضربه هم خورده‌اند و طبعا جایی در میان اصلاح طلبان نخواهد داشت که طرف مشورت واقع شود و یا در جلساتی که معمولا در سطح سران اصلاحات برگزار می‌شود جایگاهی نخواهد شد.

البته کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی درباره وضعیت پدر زنش گفته است که او در آخرین مصاحبه هم گفته بود که به کارهای علمی و فرهنگی خواهد پرداخت و هم‌اکنون هم مشغول کارهای علمی است.

دنیای شیرین روحانی بیرون از پاستور

با تمام این تفاسیر در پایان باید گفت به نظر می‌رسد این روزها  بیرون از دنیای سیاست چندان هم به حسن روحانی بد نمی‌گذرد، چرا که چهارشنبه نزدیک ساعت هشت صبح بود که چند خودروی مشکی وارد مجموعه آزادی شده و چندین مرد شیک‌پوش از خودروها پیاده شدند و بخشی از مجموعه را که ویژه پیاده‌روی بود را قرق کردند، بعد از چند دقیقه شاهد حضور حسن روحانی با گرم‌کن ورزشی بودند.

حال باید دید که در نهایت بخت و اقبال برای حسن روحانی چه سرنوشتی را رقم خواهد زد.

الخیر فی ما وقع...

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
قوه قضاییه باید فوری حسن روحانی را محاکمه بکند . این خواست تمام ملت ایران است .
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
نشسته یادی از گذشته می کنه
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
از ان علمی به دور باشید که حسن روحانی به ان ورود کرده باشد . به هر حیطه ای که ورود کرد ......
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
باسلام حسن روحانی...من درباره این فرد نمی دونم چی بگم فقط بگم مملکت رو خیلی از ارمان هاش عقب انداخت ای خدا
شهروند گمنام
۱۹:۰۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
یه جای خوش آب و هوا !
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
YJC عزیز شما هم ؟؟؟ بله ، بالا خره زندگی خرج داره دیگه..

آقا ، رسالت رسانه چیست ؟

انگار خیلی خوش و بیکار هستین..؟؟!!!؟
دنبال کی میگردین ..؟؟؟؟؟؟

مردم رو در یابید...
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اگه محاکمه بشه یعنی دستشون یه کاسه نیست...اگر بر عکسش ثابت کشور بی در پیگیری داریم.
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
مگه گم شده که می پرسید؟ زنگ بزنید پلیس تا پیداش کند!! اقای حسن روحانی چنان ناز انگشتی به ملت فهیم ایران نشان داد که گرانی اش هنوز هفت پشت ما ملت را سوزاند و ویران کرد.
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
روحانی تمام شد زمان آقای رییسی هم گرانی داریم این را انعکاس دهید ببینیم دولت جدید چه می کند
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
روحانی سالها برعلیه مواضع رهبری حرفهای بسیار تند و نسنجیده زد ونظراتش را نمی پذیرفت ولی وقتی دید با تقابل بارهبری خودش و ریشه ۱۸ میلیون رای او کنده شده است
مجبورشد کوتاه بیاید ودرسال هشتم ریاست جمهوری از رهبری هم به نیکی یاد می کرد البته که هرکسی درآخرعمر حکومتش توبه می کند.حالا به چه دلیل روحانی باید به تشخیص مصلحت یا غیره دعوت شود اویک عنصر طالب برقراری رابطه با آمریکا بود و با این کارها روزگارمردم سیاه شد هزاربرابر اجناس را با دپوکردن درگمرکات گران میکرد آنوقت ازپرداخت به موقع حقوق حقوق بگیران جشن مسرت وپیروزی میگرفت یعنی یک قران به یک جیب مردم میگذاشت وصدبرابر ازجانشان می کشید مردم درطول این ۸ سال ازبدبختی برشته شدند ونزدیک بود تفت داده شده ونابود شوند
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
روحانی رو محاکمه نمیکنند چون مجری سیاستهای کلان کشورمثل برجام بود . یه مدتی استراحت میکنه دوباره میاد سر یک پست مهم و جدید
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
رفته کلیدسازی باز کرده
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
نه بابا رفته قفل سازی باز کرده
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
برخی از نیروها و عوامل اطلاعات در استانها جز فاسدترین و رانتخوارترین افراد هستند . با سواستفاده از موقعیتشان از مدیران و سازمانها باج میگیرند . یه سری به پالایشگاه اصفهان بزنید تا بفهمید چه تعداد از اقوام و آشنایانشان بدون ضابطه استخدام شده اند . با مدیران فاسد بهم نون قرض میدن
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بیکاره بنده خدا دنبال شغل جدید هست! به نظرم کار دولتی نگیره بهتره انقدر به امریکا اعتماد کردید که گرانی به حد اعلا رسید!! کارتان کم از محاکمه نظامی نیست.
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
حیفه بیکارباشه پیشنهاد میسه برای ریاست جمهوری به خارج صادرشود
ایرانی
۲۰:۳۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
افرین بره امریکا
ناشناس
۰۵:۱۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
Yjc !!: چرا 70% آرا ونظرات راجع به سیاست نگاه به غرب دولت روحانی را سانسور می کنی ؟!مثل اینکه شما هم بدتان نمی آید مخاطبین به سایت های بیگانه کوچ کنند ؟!؟!؟!؟!چرا ملتی نمی تواند بعد مرگ دولتش هم راجع به آن انتقاد کند مگر شما ها دائم علیه حکومت های قبلی ایران (پهلوی وقاجار و.....) انتقاد نمی کنید ؟!
ذاالقرنین
۰۱:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بسم الله النور
...
ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺳﺨﺖ ﻣﻰ ﭼﺸﺎﻧﻴﻢ ،
ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﻛﻪ
ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻣﻰ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻛﻴﻔﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ !!!!
...
ﭘﺲ ﺍﮔﺮ [ ﺑﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺎﻝ ]ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﮔﻲ ﻛﻨﻨﺪ ،
ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ،
ﻭ ﺍﮔﺮ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ] ﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﻲ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻋﺬﺭﺷﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ .
...
ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺎﻧﻲ ﻭ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﺭﺍ
ﺍﺯ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﺵ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ [ ﻭ ﺑﻪ تفاسیر ﻭ ﺗﺄﻭﻳل ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ] ﺑﺮ ﻣﺎ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ .
ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﻨﺪ ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ !!!!؟
ﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ؟
ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺍﻧﺠﺎم می ﺩﻫﻴﺪ ، [ درحالیکه] ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺑﻪ او از ﺁﻧﭽﻪ به خطا ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، بسیار زشت و ناپسند است .
...
ذاالقرنین
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
در حال بازی ps4
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
باور کنید فقط وفقط اگر روحانی دو ماه دیگه مونده بود بخاطر 8سال مذاکرات بیهوده برجامی مردم شورش می کردند!!!!!
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
مردم اگه میخاستن شورش کنن خیلی وقت پیش شورش میکردن، فقط و فقط به خاطر نظام و شهدا سکوت کردن و اگه دوره روحانی ۱۰ سال دیگه هم طول میکشید باز مردم صبوری میکردن
Reza
۰۰:۰۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
روحانی هم به مردم و هن به خود نظام بد کرد و باعث شد مردم دیگه به نظام اعتماد نداشته باشند. اگه محاکمه نشه اعتماد مردم به نظام دیگه برنمیگرده.
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بعد از اینکه از بهترین دانشگاه دولتی کشور با معدل ۱۸.۱ و با نمره پایان نامه ۱۹.۷ مدرک کارشناسی ارشدم رو گرفتم، ۲۶ ساله بودم و جویای کار.همون موقع حسن روحانی رییس جمهور شدن. الان هشت ساله که کار پیدا نکردم عمرم تلف شد. سنم بالا رفت. به جایی نرسیدم. عمرم تباه شد. آیا نباید ایشون پاسخگو باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
تو بدشانسی.من یکی رو میشناسم با ۶ کلاس سواد و معدل ۱۱ بهترین شغل و مزایارو بدست اورده
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ناشناس 8:22 معلومه که خیلی سوختی بسوووووووووووووووووووووووووووووز
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
نمیدانم چرا وقتی یکی کار اشتباهی میکند کسی به او تذکر نمیدهد ویا جلو او را نمیگیرد، آقای حسن روحانی اشتباه کرد، مسئولینی که میتوانستند تذکر دهند یا جلو اشتباه او را بگیرند چرا کاری نکردند، وظیفه ما در قبال کسی که تصمیم اشتباه میگیرد فقط سکوت بود آیا؟! هم کسی که اشتباه میکند و هم کسی که فقط نگاه میکند و کاری نمیکند مقصر هستند، وای بر ما ملت، از ماست که بر ماست.
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فشار های داخلی (سهم خواهان ،انحصار طلبان ،دولت سایه،مافیای زر وزورو.........)و فشار های خارجی(امریکا،اسراییل،ارتجاع عرب،اروپا و.......) طی این 42 سال برمردم ایران با یکدیگر همسو ودر یک راستا عمل می کنند وناخوآگاه با یکدیگر مانند دو تیغه یک قیچی هماهنگ هستند وهر چند در ظاهر بر خلاف یکدیگر حرکت می کنند ولی یک هدف دارند وآن مردم هستند ✂✂✂✂✂✂✂✂✂✂
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
خدا کنه دیگه حتی اسمش رو هم نبینیم
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
یعنی من فقط زمان ریاست جمهوری این فهمیدم ریاست جمهوری راحت ترین کار دنیاست.
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
آقا چرا نمیذارین فراموشش کنیم ای بابا
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی را باید به خاطر خیانتهایی که در حق این ملت انجام داده است محاکمه کنید.
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
نمیدانم والا
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
این دوستان کامنت گذار چرابعدازاون همه خرابکاری احمدی نژاد خبری ازشون نبود
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
جراحی لازم است جراحی !!
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
مشکلت چیه پدر جان
آرش
۲۰:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بنده خدا گفته داره کار علمی میکنه دورغ هم نگفته شاید داره تحلیل تکنیکال یاد میگیره وارد بورس بشه!!!
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی اول توبه نسوخ کند و بعد
تمام دارایی اش را در محل تولدش سرمایه گذاری کند
و مجانی خدمت خلق کند
این 8 سال کار مثبتی که نکرد
هر روز قیچی بدست البته بصورت مجازی .روبان پاره کرد
و ملت بیشتر و بیشتر تحت فشار اقتصادی رفتند
واقعا متوجه نمیشوم
اثرات مثبت قیچی کردن روبان چی بود برای ملت
بجز بیکاری .گرانی و تورم
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
هر چند نصوح درسته ولی در کل با صحبتهات موافقم
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
باید محاکمه شوند
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کانالهای معاند با گول زدن ملت
وقتی شایعه کردند که اگر به رییسی رای دهید
در پیاده رو دیوار برای جدا سازی میکشد
عده ای ساده لوح بدون تحقیق به روحانی رای دادند و
بعد برجام نافرجام که فقط برایمان هزینه سفر اقایان و تحریم بیشتر برای کشورمان ولی فقط برای روحانی سود داشت
باعث شد .با کمک برجام مجددا رای بیاورد
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
عاشقشم
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
باید کشور طوری اداره شود که در حین خدمت
اگر بخاطر منافع شخصی و حزبی و یا بخاطر نفوذی بودن
لطمه ای به ایران زمین وارد کردند
همان موقعه مورد مواخذه قرار گیرند
حتی اگر جایز دیدند
پست و مقام ازشون بگیرند
نباید اجازه دهیم .کشور را به لحن بکشند .و ملت تحت سخت ترین فشارها .بعد محاکمه شوند
حسن
۱۹:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حسن روحانی پس انداز ده ساله من بر باد داد. پس اندازی که با پول کارگری و صرفه جویی در خوراک بچه هام جمع کرده بودم که خانه بخرم. قیمت خانه ده برابر شد. جوانی ام از دست رفت و دیگر صاحب خانه نخواهم شد و کمر راست نخوام کرد.
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
پدر همه رو دراورد. پسرم تو بورس با بدبختی 30تومن جورکرد گذاشت همشو باخت. گرونی و دروغهاشم بمونه. حالا انتظار دارید دوباره بزارنش سرکار
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
باید محاکمه شود
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
توقلب مردم جای داری حداقل کلاس داری
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
خدا با هم محشورتون کنه
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
جنابعالی یا مفت خوری یا بی عقل
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حسن جان به شغل قبلیش کلید سازی برگشته
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
احتمالا ایشان به زودی بار و بندیلش را میبندد و عازم اسکاتلند جائی که به ان تعلق دارد خواهد شد !
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
چقدر شما مردم ساده اید نمیدونید دارن با دوقطبی کردن شما و تقسیم مردم به اصولگرا و اصلاح طلب میخوان مردم قدرتی نداشته باشند تا بتونن هرکاری دوست داشتن بکنن اگه رئیس جمهور اصولگرا بود مردمی که اصولگرا شدن هیچ اعتراضی نمیکنن اگه اصلاح طلب بود اصلاح طلبا اعتراضی نمیکنن. توی ایران قدرت دست دولت نیست نمونه اش برجامه که هیچ ربطی به این دولت و اون دولت نداره باید از خواب بیدار بشین ببینین چه نقشه ای براتون کشیدن که فعلا از نظرات مشخصه همه یا دارن از روحانی دفاع میکنن چون اصلاح طلبن یا دارن توهین میکنن که اصولگران هیچکس بی طرفانه قضاوت نمیکنه
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مردم مسئولان الکی شعارِ دم دمی مزاج، نمی خواهند (روحانی 8سال مردم فریبی کرد )تمام.
دادن مسئولیت به اینجور آدما خیانت به خون شهیدانه .
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ملتو بیچاره کرد
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
توی این هشت سال مردم بیچاره کرده
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
راست میگه دمپایی زنانه پاشه خخخخخخ
محسن محمدی
۱۶:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کار علمی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
نام روحانی پای هر چیزی زده بشه آبروی آن چیز رو میبره...متاسفانه الان هم اسم کار علمی را سخیف کرده!
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مردم همه چیز را به بورس بسپارند
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی مردی که سیاست و دیانت را در عمل نشان داد و عملکرد او در مورد بنگاههای مالی مثل موسسات اعتباری و ... سبب شد عده ای بر او بتازند. او دوستدار واقعی امام و رهبری و انقلاب و ملت بود وتا می توانست از ایجاد تفرقه درجامعه پرهیز کرد
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
راستشو بگو چقد گرفتی؟
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
داری جوک میگی حالا کارگر نشدی بفهمی این ۸سال بدترین سال دوران کشور بعد ۸سال جنگ ایران عراق بوده
ایرانی
۲۰:۳۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
مطمئنی ۸ سال گذشته توی ایران زندگی کردی؟!!!!!
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
منظورت روحانی رئیس جمهور قبلیه؟!!!!!!!
Kh.d
۱۵:۵۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بسمه تعالی. آزموده را آزمودن خطاست.
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حسنی کجایی؟
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
دیر وقت بود .....حنایی ماما می کرد یعنی ....کجایی
یادش بخیر حسنک کجایی کتاب فارسی سال چهارم ابتدایی ده 40 و 50
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
نمیدونم
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ما رو انداخت تو جهنم خودش تو بهشت داره صفا می کنه و به ریش ما میخنده
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
آقای روحانی ذره ای مقصر اوضاع کنونی نیست و اگر ایشون اختیارات داشتند خودشان را سرافراز می‌کردند خیلی مونده بفهمید خیلیییییییییی، کمی دقت کنید و منافع شخصی و القائات راکنار بگذاريد.
م
۱۶:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اختیار نداشت ، استعفا میداد نه اینکه جایگاهی را غصب کند و با ندانم کاری خود و تیمش یک کشور را به نابودی بکشاند.
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
قطعا یا خودش هستی یا از اقوامش
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ایشون بیمه تامین اچتماعی رد می کردند حالا با بیمه صندوق کشوری باز نشسته شدند .
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فازت چی الان
مهدی
۲۱:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
خطرناک ترین آدم کسیه که فک کنه خیلی میفهمه ولی هیچی نمیفهمه برات دعا میکنم عزیزم
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
8 سال عمرم رو سوزاند
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
امیدوارم محاکمه شو ببینم
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
موافقم
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فقط محاکمه فقط محاکمه
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
دیگه بیشتراز این نمیشدجلوی پای یه رییس جمهور سنگ انداخت
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
طلبه باید ساده باشه
ایشان خیلی لاکچری و درباری تشریف دارن
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مدرکش رو از کجا گرفته؟
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فقط محاکمه روحانی و وزیرای دزدش میتونه اعتماد ملت رو به نظام برگردونه و درس عبرتی باشه برای سایر مسئولین در هر پست و مقامی که بدون جواب کاراشونو باید تو همین دنیا بدن.عدم محاکمه روحانی یعنی ظلم آشکار به ملت و نظام
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
هر جا که میخواد باشه مهم اینه که خدا رو شکر دیگه جلو چشم نیست.

انگار با دمپایی زنونه هم داره فوتبال میبینه نههه؟
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
جهنم
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
خدا ازت نگذره روحانی
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اگر چه برای خیلی از کسایی که از روی لجاجت به روحانی رای دادن قبول اشتباه سخته

ولی قطعا شریک جرم دولت روحانی هستن و باید جواب شکمی که شب گرسنه خوابیده
و زنی که از فقر و مشکلات اقتصادی به فحشا کشیده شده رو باید در پیشگاه خدا بدن.

کاری که دولت روحانی با مملکت کرد سالها گریبان گیر همه ما خواهد بود و آتشش دامان همه ما را خواهد سوزاند.
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی چیکار کردی که کل ملت خواستار محاکمت شدن

وقتی همه ازت ناراضن قطعا خدا هم نخواهد بخشید

ارزششو‌ داشت این همه جنگ برای مسئولیت ؟ حالا باید تو اون دنیا جواب سختی پس بدی
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
میگم چرا دمپایی زنونه پاش کرده ،خخخخخ
مهدی
۱۴:۴۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
من نمیگذرم ازت خدا هم نگذره. خاک بر سر من که بهت رای دادم.
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی کجاست؟
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
گرونی هایی که دولت روحانی در همه موارد که مهمترین اینها خونه و ماشین و زمین بوده دیگه قابل برگشت نیست مگه نسل الان رو خدا نابود کنه یک نسل جدید به وجود بیاره که دوباره کم کم قیمت‌ها از صفر شروع بشه یک ما بتونیم خونه دار و ماشین و.......
نامع.ق
۱۴:۳۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حتما روزنامه شما نظرات مردم را جمع کنه و به عنوان هدیه از سوی مردم به رویت حسن روحانی برساند. فراموش تان نشه
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
چرا از اون چندصدهزار نفری که مثل من از روحانی به کمیسیون اصل نود شکایت کرده اند گزارش نمینویسد؟؟؟
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
کار علمی فرهنگی؟؟؟
با کدوم سواد با کدوم سابقه؟
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فرهنگ غربگرایی
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
پووووف مونده فاتحه کارهای علمی و فرهنگی رو بخونه
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
سق سیاه بود هرچی میگفت بر عکس میشد
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حسن روحانی کجاست؟
چه کا می کند؟
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
ان شاالله محاکمه
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی باید محاکمه بشود تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اونایی که اینهمه از روحانی بد میگن احتمالا طرفدار چشم و گوش بسته رئیسی هستن...
و تغییرات روزانه قیمت ها رو نمیبینن
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
من طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی گفت برجام خورشید تابانه انرژی هسته ای رو به باد داد تو بورس سرمایه مردم رو نابود کرد دلار رو 7 هزار تحویل گرفت 30 هزار تحویل داد پراید رو 21 میلیون تحویل گرفت 150 میلیون تحویل داد و .....
م
۰۶:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
بذار ریسی کارش کنه
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
چرا میتونستی ولکسن وارد کنی
هیچ کاری انجام ندادی ـ؟
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی اصلا رئیس جمهور خوبی که نبود هیچ خیلی هم بی تدبیر بود اما در مورد واکسن به نظر دستهای پشت پرده ای وجود داشت که بلافاصله بعد از رفتن روحانی سیل واکسن روانه شد که بگن فلانی بد بود فلانی خوبه ، فقط بدانید که مردم از مسئولین جلوترند و همه چیز را درک میکنند
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
برخلاف روسای جمهور قبلی رهبر انقلاب به ایشون پستی در مجمع ندادند به نظرتون این چی رو میرسونه؟ آیا غیر از اینه که مردم باید طالب محاکمه این افراد باشند؟ اگر رسانه ها علنا اینو اعلام میکردند مطمئنا 90 درصد جامعه خواستار محاکمه اش میشدند تا لااقل درس عبرتی برای بقیه که پست میگیرند باشه قوه قضائیه و مجلس به عنوان مدعی العموم باید هر چه سریعتر روحانی و دار و دستش رو محاکمه کنند
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی وهرآنکس که باعث روی کاراومدنش شدبایددرپیشگاه خداوندجوابگوباشند...هشت سال ازتاریخ این مملکت گذشت ونابودشدواین پسرفت هاحالا حالاهاجبران نمیشه
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی وهرآنکس که باعث روی کاراومدنش شدبایددرپیشگاه خداوندجوابگوباشند...هشت سال ازتاریخ این مملکت گذشت ونابودشدواین پسرفت هاحالا حالاهاجبران نمیشه
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
شاهان قاجار اسمشون بد دررفته، وگر این دولت حسن روحانی چندین ترکمانچای امضا کرده که برجام کمترین اوناست مثل ۲۰۳۰، قرارداد کاهش برق پاریس، قرارداد با پژو، قرارداد توتال و....
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی کجاست؟
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
با تمام وجود میگم بره به درک
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
هنوز هم اسم رییس جمهور میاد تن و بدنمون میلرزه
درخواست میلیونی
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اگر مجموعه از ترک فعل‌های روحانی سرجمع بشه و آنهایی که به قصد و نیت سو طبق اسناد تصمیم خلاف گرفته و به قوه قضائیه داده بشه با امضا شکات باعث میشه حداقل ایشون سواستفاده از بیت المال را پایان دهد و با اسکورت برای ورزش و دویدن به آزادی نیاید خدا لعنت کنه خائنین را در هر لباس و مقام به شهدا که جان عزیز دادند تا کشور آسیب نبیند و مردم امنیت داشته باشند
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بابا چرا مجلس دست روی دست گذاشته روحانی هشت سال کشورو به نابودی کشوند اقتصاد ایران رو نابود کرد چرا محاکمش نمی کنن پس مجلس چی کارست یکی نیست جواب بده باید جواب گو باشه
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بابا چرا مجلس دست روی دست گذاشته روحانی هشت سال کشورو به نابودی کشوند اقتصاد ایران رو نابود کرد چرا محاکمش نمی کنن پس مجلس چی کارست یکی نیشگست جواب بده باید جواب گو باشه
عمار
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
هر عمل خیر و شری از مسئولان ملتها سر بزند مجازات خیرشان و مجازات شرشان چندین برابر می شود در دادگاه عدل الهی هر آنچه خیر کرده است جزایش داده خواهد شد و هر آنچه شر و ظلم و ستم انجام داده چندین برابر مجازات کیفری خواهند شد در درگاه عدل الهی مگر حق الناسهایشان را نسبت به عوام الناس جبران کنند که اگر می خواستند جبران کنند 8 هشت سال وقت داشتند تمامی قدرت و ثروت دستشان بود نکردند و نخواهند کرد و نمی توانند جبران کنند تا روز قیامت محضر عدل خداوند جل جلاله خواهیم دید که چگونه از پل سراط به طرف بهشت می روند که زیر این پل جهنم قرار دارد اگر رد شدند رفتند به طرف بهشت وارد شدند بدانید که کارشون درست بوده اگر از روی پل لغزیدند و سقوط کردند در جهنم بدانید کارشون غلط و ظالمانه بوده این دنیا بسیار زود گذر است وعده دیدارمان بعد از موت در برزخ و روز قیامت که برای حسابکشی برنگیخته خواهیم شد . والسلام و صلوات التماس دعا .
احمد لویمی
۱۴:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
سلام برادر اشتباه گفتید....کار بد جزاش مضاعف نمیشه چون خدا ظالم نیست...این کار خیر است که مضاعف میشه ....و خدا ارحم الراحمین است
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اقدامات علمی باکدام سواد...اقدامات فرهنگی باسند۲۰۳۰...اقدامات دولت سایه بابرجام...
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
یا دکان کلید سازی بازکنه یا بشینه یک کتاب راجع به فتح الفتوح بنویسه چون فرصت نشد در کتابهای درسی بنویسن
حسن کاشانی فرد
۲۱:۴۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی الان داره کیف میکن با ماشینهای آخرین مدل وبادیکارد زیاد وقیافه شیک
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
هرجا که هست صحیح و سلامت باشه
ایشون واقعا رئيس جمهور کاربلدی بودن و متاسفانه در اثر تحریم کنندگان داخلی و خارجی تلاشش بی اثر موند
همشهری
۱۵:۰۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
شما تو ایران زندگی میکنی؟؟؟
الان تحریم نیست؟
متاسفم برات.
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
عجب!!!
علی
۱۳:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
این سوال را باید از حاکمیت بپرسید نه از ملت بدبخت وامونده
این مصیبت رو حاکمیت و شورای نگهبان. بر ملت بیچاره ایران مسلط کردند برو از ایشان سوال کن
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
روحانی خوب یا بد.دومشخصه داشت که بقیه ندارن.وزرای باسواد با مدرک و معدل بالا از دانشگاههای معتبر داشت ۲)میشد بابت اشتباهاتش مسخره اش کرد فحش داد انتقاد کرد.این دوتا مزایارو بقیه ندارن
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
وزرای باسواد؟؟؟؟؟ دقیقا منظورتون کدوم یک از حضرات هستند؟
مردم
۱۳:۲۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
فقط محاکمه و زندان
توی زندان حزبی برای خلافکاران تشکیل بده
هنوز هم وقتی اسمش میاد کل وجودمون میلرزه و نفرت وجودمون را میگیره.
حیف اون همه اعتماد
حیف اون همه امید
امیدوارم کلیدش بره توی حلقش...
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
حقوق میلونیش را میگیرد و دارد پشت شیشه به همه پوزخند میزند
P.H.D
۱۳:۱۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
چرا قانون از کجا آورده ای در کشور ما اجرا نمی شود؟؟؟؟؟!!!!!
یه کم فکر کنید....................
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
دقیقا کجایی
ناشتاس
۱۳:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
محاکمه و اشد مجازات لطفاً
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
دقیقا کجای کجا
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اول انقلاب ازش سئوال کردن دوست داری چکاره بشی ؟!گفته بود :بزرگترین آرزوی من این است که در شهر خودم یک شغلی به من بدهند !!!