سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی: مشکلات کشور قابل حل است

رییس جمهور گفت: باید زیرساخت‌های استان ایلام به نحوی ایجاد شود که کریدور ریلی، جاده‌ای و مواصلاتی با کشور عراق برقرار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  رئیس جمهور در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران استان ایلام گفت:

 از مردم عذرخواهی می کنم که به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم در جمع آن ها باشم. هر وجب و کوی و برزن این استان، یادآور دلاورمردی های دلیرمردانی است که باید یاد آن‌ها را همیشه گرامی داشت.

 استان ایلام دینش به نظام را ادا کرد و در خط مقدم جبهه مردانه ایستادگی کرد و از ارزش‌های این مرز و بوم دفاع کرد.  مشکلات کشور قابل حل است، هر دستگاه باید سنگری برای خدمت به مردم باشد.

 یک کار جهادی و طرحی نو برای حل مشکلات مردم باید اجرا کنیم.

 ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک ایلام با عراق، یک تهدید نیست بلکه فرصت است. مرز فرصتی اقتصادی و ارتباطی برای ارتباط بین دو کشور است.  باید زیرساخت های استان به نحوی ایجاد شود که کریدور ریلی، جاده ای و مواصلاتی با کشور عراق برقرار شود.

کارگروه اقتصادی و حقوقی بین دو کشور برقرار شود تا مشکلات تجارتی بین استان ایلام و کشور عراق حل شود.همیشه از راه مهران برای تردد به عتبات عالیات می‌آمدم.

زیرساخت‌های زیارت اربعین باید در ایلام فراهم شود.کار‌های خوبی در زیرساخت‌های مهران شده، اما کار مقدماتی است و باید قدم‌های بلندتری برداشته شود.این مسأله مختص اربعین نیست. اگر زیرساخت‌ها فراهم شود، گردشگری زیارتی در تمام سال قابل انجام است.

به هر میزان کشور عراق آمادگی داشته باشد ما آمادگی اعزام زائران داریم اما باید شرایط کشور عراق هم در نظر گرفته شود.

در بین راه برخوردم به کسانی که به رغم تمام توصیه ها، باز به مرز آمده اند باید مقدمشان گرامی داشته شود. هرچند مقررات را رعایت نکردند، اما پذیرایی از آن ها در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.