سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون: در صورتی حامی لبنان می‌شویم که اصلاحات را اعمال کند!

رئیس ‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد کشورش در صورتی به لبنان کمک خواهد کرد که اصلاحات مد نظرش اجرا شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی همراه با «نجیب میقاتی» نخست ‌وزیر لبنان در سخنانی مداخله جویانه اعلام کرد: بیروت نمی‌تواند از حمایت جامعه بین‌المللی قبل از اتخاذ اصلاحات برخوردار شود و لبنان باید مذاکرات خود را با صندوق بین المللی پول آغاز کند.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه افزود: فرانسه به حمایت خود از تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت ادامه می‌دهد.

او خطاب به میقاتی هم گفت: راه دشوار است، اما غیرممکن نیست و ما منتظر اصلاحات گسترده هستیم.

نخست‌ وزیر لبنان نیز پس از مکرون اعلام کرد قصد دارد در اسرع وقت اصلاحات مدنظر را انجام دهد و به مکرون متعهد شد مذاکرات لازم را با صندوق بین‌المللی پول انجام دهد و انتخابات پارلمان این کشور را طبق برنامه در بهار آینده برگزار کند!

چندی پیش پس از ۱۳ ماه از کناره‌گیری دولت قبلی لبنان بعد از انفجار بندر بیروت، نجیب میقاتی کابینه خود را معرفی کرد و دولت لبنان را تشکیل داد. با این حال اتحادیه اروپا که دائما داعیه حمایت از لبنان را دارد هیچ اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده و با اعمال تحریم‌های مختلف وضعیت این کشور را بدتر از پیش می‌کند. در این میان با بحرانی شدن وضعیت مردم لبنان، حزب‌الله با خرید سوخت از ایران توانست گامی مثبت در برون رفت این کشور از بحران بردارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.