سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور تاجیکستان:

همه اقشار افغانستان باید در حکومت این کشور سهیم باشند

رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که تشکیل حکومت در افغانستان بدون حضور همه اقوام نتایج فاجعه‌ باری خواهد داشت و همه اقشار افغانستان باید در حکومت سهیم باشند. 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان اظهار داشت: در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کنیم، اما همه اقشار باید در حکومت این کشور سهیم باشند. 

رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که تشکیل حکومت در افغانستان بدون حضور همه اقوام نتایج فاجعه‌ باری را به همراه خواهد داشت.

رحمان وضعیت افغانستان را فاجعه انسانی خواند و از خاموشی جهان انتقاد کرد. وی افزود: ما شاهد نقض حقوق بشر در پنجشیر هستیم. مردم پنجشیر از دسترسی به غذا، خدمات اولیه و دارو محروم شده‌اند و حتی به سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ اجازه ورود به پنجشیر داده نشده است.

امام علی رحمان گفتگو میان تمامی اقوام افغانستان را جهت ایجاد حکومت مشارکتی راه حل وضعیت موجود دانسته و تاکید کرد که از طریق انتخابات و همه‌پرسی باید جایگاه همه اقوام در قدرت مشخص شود.

امام‌علی رحمان همچنان افزود: تاجیک های افغانستان که ۴۶ درصد جمعیت آن‌ کشور را تشکیل می‌دهند حق دارند تا از جایگاه شایسته ای برخوردار باشند.

یادآوری می کنیم که در کابینه موقت گروه طالبان، مشارکت اقوام غیر پشتون بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.