سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن نوبت اول در شهرستان روانسر/اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان جوانرود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: تاکنون ۲۰ هزار دُز واکسن نوبت اول برای افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان تزریق شده که معادل ۵۳ درصد جمعیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی الدین امینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت : ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال هر ۲ نوبت واکسن را تزریق نموده اند و در این راستا ۱۱ هزار دُز واکسن نوبت دوم تزریق شده است.

او گفت : مراقبین و مدافعین سلامت در شبکه بهداشت و درمان روانسر از ابتدای شروع فرآیند واکسیناسیون تاکنون حدود ۳۱هزار دُز واکسن را تزریق نموده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر افزود: بیشترین تعداد واکسن تزریق شده در مرکز جامع سلامت روستایی حسن آباد در بخش مرکزی بوده است.

امینی افزود: مرکز حسن آباد خانه‌های بهداشت تپه کوئیک، حسن آباد، اسماعیل کل، قلعه ذکریا و کانی شریف را شامل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش را واکسینه نموده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه با شتابی که در روند ورود واکسن ایجاد شده، همگان نسبت به تزریق واکسن و کسب ایمنی جمعی اقدام کنند گفت: سلامت خود و دیگران را با پیمان جمعی و ایمن سازی با واکسیناسیون کلی تضمین کنیم.

او افزود: شهرستان روانسر هم اکنون در وضعیت قرمز از نظر کرونا قرار دارد .

۴۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان حضرت رسول اختصاص یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان جوانرود خبر داد.

بهمن روشنی افزود: با توجه به نیاز شهرستان چهار تخت آی سی یو با تجهیزات جانبی شامل چهار دستگاه ونتیلاتور، چهار تخت الکتریکال، چهار دستگاه مانیتور علائم حیاتی، چهار دستگاه سرم پمپ وچهار دستگاه سرنگ پمپ بخشی از این تجهیزات است.

او ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز دوم با حجم ۳۰۰لیتر و یک دستگاە کاپنوگراف جهت استفادە در اتاق عمل از دیگر تجهیزاتی است که برای بیمارستان جوانرود در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای دستورالعمل های درمانی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در اولویت معاونت درمان دانشگاه است گفت: زحمات و تلاش‌های کادر درمان این شهرستان در دفاع از سلامت شهروندان قابل تقدیر است.

روشنی افزود: با توجه به روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در اغلب شهرستان‌های استان، امیدواریم با کمک مردم جوانرود میزان بستری و ابتلا در این شهرستان کاهش یافته و از پیک پنجم بیماری خارج گردد.

او ادامه داد: در حال حاضر اجرا و رعایت دقیق دستورالعمل های درمانی کووید که توسط وزارت بهداشت ابلاغ و توسط متخصصین فوکال پوینت استان تایید شده در اولویت است.

تزریق ۳۴ هزار و ۴۴۲ دُز واکسن در جوانرود

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود گفت: تاکنون در این شهرستان ۳۴ هزار و ۴۴۲ دُز واکسن تزریق شده که ۲۲ هزار و ۷۳۱ نفر دُز اول و ۱۱ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دُز دوم را دریافت نموده‌اند.

 مولود حسینی افزود: با توجه به جمعیت ۴۴ هزار و ٨۹۴ نفری افراد بالای ۱۸ سال در جوانرود، در مجموع ۲۶ درصد هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

او ادامه داد: از جامعه آماری ۶ هزار و ۲۰۰ نفری دانش آموزان ۱۲ ساله تا ۱۸ ساله این شهرستان تاکنون ۹۵۰ نفر واکسینه شده اند که معادل ۱۵ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ فوتی بر اثر کرونا در بیمارستان حضرت رسول (ص) این شهرستان نداشته ایم افزود:️ از ابتدای شهریور تا کنون در شهرستان جوانرود ۴۳ نفر بر اثر کرونا جان باخته اند و نکته قابل توجه اینکه هیچ کدام از فوتی‌ها واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

 حسینی گفت: تعداد بستری‌های بیمارستان ۶۰ نفر است که از این تعداد ۸ نفر دارای وضعیت وخیم و یا حالت اینتوبه (اکسیژن از طریق لوله گذاری در نای) هستند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.