سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان کرمانشاه

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای فرآیند واکسیناسیون تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تعداد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان (به غیر از دانش آموزان) را حدود یک میلیون و ۴۸۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت : تا کنون ۵۲ درصد از این تعداد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و ۳۱ درصد نیز به صورت کامل (دو دوز) واکسینه شده اند.

او گفت : اگر قرار باشد بر ویروس کرونا غلبه کنیم این ۳۱ درصد باید به بالای ۷۰ درصد برسد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت سرعت انجام واکسیناسیون افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون در استان فراهم شده و هیچ گونه مشکل و کمبودی از نظر تزریق واکسن نداریم.

 شاه آبادی با بیان اینکه تا ۱۰ مهر به هم استانی‌ها برای تزریق نوبت اول واکسن فرصت داده شده، افزود: از هم استانی درخواست داریم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، زیرا علاوه بر حفظ سلامتیشان، از پایان مهر بعضی از خدمات اجتماعی از جمله امور بانکی، گرفتن بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و. تنها با ارائه کارت واکسن امکان پذیر است.

او ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود ۱ تا ۱.۵ درصد از جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند که این میزان قابل قبولی نیست و با این روند حدود ۲۰ تا ۳۰ روز دیگر طول می‌کشد تا ۷۰ الی ۸۰ درصد جمعیت هدف استان یک نوبت واکسن را در دریافت کنند.

 شاه آبادی گفت: با این وجود اگر هم استانی‌ها برای تزریق واکسن همکاری لازم را داشته باشند تا ۱۰ مهر درصد مطلوب (۷۰ درصد) واکسیناسیون محقق خواهد شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.