سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان کمیسیون امنیت کابل را تشکیل داد

مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزرای طالبان می‌گوید که با دریافت شکایات از نا امنی شهرکابل، کابینه کمیسیونی برای تامین امنیت پایتخت به ریاست ملابرادر ایجاد کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی حنفی که امروز پنج‌شنبه(اول میزان) در مراسم معرفی سرپرست وزارت صنایع و تجارت در کابل صحبت می‌کرد گفت: "در نشست دیروز کابینه، یک کمیسیون به ریاست ملابرادر آخند برای تامین امنیت شهر کابل ایجاد شده است".

وی بیان داشت: به این کمیسیون وظیفه سپرده شده بخاطر تامین امنیت شهر کابل شب و روز کار کنند و جلوی کوچکترین تخطی‌‌ها و ناامنی را بگیرند.

مولوی حنفی یاد آور شد: "کسانی که بنام طالب یا خود طالب در خانه‌های مردم جابجا شده همه باید از ساحه ملکی بیرون شده و با ساحات نظامی جابجا شوند".

او از رسانه‌ها و مردم خواست که اگر معلومات دارند که درحوزه‌ها، ناحیه‌ها، اختطاف گر، دزد و دیگر مفسدین قرار دارند و هر تخطی را می‌بینید آن را آزادانه به مسئولان خبر بدهند.

معاون رئیس الوزرای طالبان افزود: "ما اراده قاطع داریم که جلوی هر مفسد را گرفته و دست هر زورگو را قطع کنیم و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که  دیگر بالای مردم ظلم و تجاوز کنند".

او همچنین تاکید کرد که پالیسی طالبان این است که به هیچ کسی اجازه ندهد تا به عصبیت قومی، سمتی و مذهبی دامن بزند و ملت با هم برادر افغانستان را از هم بپاشاند.

او تاکید نمود هر افغان این حق را دارد که در ترقی و پیشرفت و همچنین تامین امنیت کشور خود سهم داشته باشد.

مولوی حنفی درباره پرداخت معاشات کارمندان دولتی گفت: "کمیسیون در این باره هم ایجاد شده و معاشات تمام کارمندان دولتی پرداخت می‌شود و همچنین مشکلات تجارتی و بازرگانان نیز به زودی حل می‌شود.

این درحالی است که حدود یک ونیم ماه قبل کنترل افغانستان بدست طالبان افتاد اما پس از آن برخی اوقات از تلاشی خانه به خانه در شهر‌های کشور گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، امنیت ، کابل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.