سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل مگس‌های مدیترانه‌ای در شمال

مگس‌های مدیترانه‌ای که هر سال به باغات شمال خسارت می‌زدند کنترل شده اند.

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، یکی از دغدغه‌های کشاورزان مازندرانی در فصل برداشت مرکبات را بروز و ظهور مگس مدیترانه‌ای در باغات اعلام کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی برای ردیابی مگس‌های میوه بازدید‌هایی از باغ‌های کل استان انجام دادند و نتایج نشان می‌دهد باغات کمترین مشکل را دارند.

او افزود: این آفت که سال‌های گذشته خسارات جدی به باغ‌های میوه وارد می‌کرد به همت باغداران و کارشناسان و محققان کشاورزی تحت کنترل است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران ادامه داد: کمترین آلودگی مگس مدیترانه امسال در برخی باغات استان وجود دارد و دغدغه‌ای برای طغیان این آفت وجود ندارد.

شهیدی فر گفت: آفت مگس مدیترانه‌ای مهار شده است و این اطمینان را به باغداران و مصرف کنندگان مرکبات شمال می‌دهم که محصولات امسال سالم هستند.


بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه مرکبات امسال مازندران اقتصادی و قابل صادرات است، از باغداران خواست فریب برخی سودجویان که مگس مدیترانه را بهانه‌ای برای خرید مرکبات با قیمت پایین می‌کنند نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی مازندران افزود: برنامه خوبی برای صادرات نارنگی و پرتقال‌های شمال تدارک دیده شده است و بازار نیز به تدریج خودش را با قیمت اصلی و واقعی مرکبات تنظیم می‌کند.

شهیدی فر گفت: تولید، سلامت و قیمت ارقام مرکبات مازندران شامل نارنگی، پرتقال و کیوی در دو سال گذشته مناسب بود و پیش بینی می‌شود این وضعیت امسال نیز تکرار شود.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.