سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در زرین دشت

برگزیدگان نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در شهرستان زرین دشت معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل هنرور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرین دشت گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان لاله‌های خونین  به صورت مجازی برگزار شد.

او بیان کرد: در جشنواره شاعرانی از شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد، گراش، داراب، فسا، فراشبند، جهرم، مهر، کازرون، قیر کارزین، زرقان،  زرین دشت و  همدان حضور داشتند.

هنرور تصریح کرد: مقام اول جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به عاطفه مدنی پور از شهرستان مهر به خاطر برخورداری از اندیشه‌ آیینی و بهره گیری مناسب از  ظرفیت‌های شعری و استفاده از عنصر خیال تعلق گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرین دشت ادامه داد: مقام دوم نیز به فاضل رفیعی غیاثی از شهرستان زرین دشت برای تصویر آفرینی و بهره گیری از تخیلی والا و استواری کلام رسید.

او افزود: مقام سوم جشنواره استانی شعر دفاع مقدس نیز به سمیه توجی از شیراز به خاطر زبانی نو و استفاده از ساختاری مناسب و زیبا تعلق گرفت.

دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس زرین دشت با بررسی هفتاد اثر ارسالی درباره هشت سال دفاع مقدس از تلاش دست اندرکاران و  شاعرانی که اندیشه نورانی خود را در این راه به کار گرفتند و  موفق به خلق آثار ارزشمند شدند تقدیر کرد.

هنرور با اشاره به حجم زیاد آثار ارسالی  اضافه کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای  آثار از نظر ساختار، زبان، محتوا و نحوه شخصیت پردازی و ملاک‌های شعری برای داوری، بسیار نزدیک به هم بود و این امر سبب شد کار داوران دشوار شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

برچسب ها: جشنواره ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.