سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر: نباید اجازه داد افغانستان به منطقه‌ای برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود

وزیر خارجه قطر خواستار جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به منطقه‌ای برای تروریست‌ها شد، همچنین درباره بازگشت طرفین به برجام ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر تأکید کرد که باید از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها مانع شد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «قابل قبول نیست که ببینیم در افغانستان با زنان بدرفتاری شود.»

وزیر خارجه قطر در ادامه تأکید کرد که نمی‌توان اجازه داد تا افغانستان به منطقه‌ای برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

این اظهارات آل ثانی در حالی مطرح می‌شود که طالبان پس از سیطره بر افغانستان برخی محدودیت‌ها را در مورد زنان اعمال کرده و تاکنون اجازه حضور زنان در مدارس و محل کار خود را نداده است.

از طرف دیگر برخی نگرانی‌ها وجود دارد که پس از سیطره طالبان بر افغانستان، برخی گروه‌های تروریستی در این کشور ظهور کنند یا تقویت شوند.

وزیر خارجه قطر درباره بازگشت طرفین به برجام ابراز امیدواری کرد

وزیر امور خارجه قطر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات وین پرداخت و خواستار بازگشت هرچه سریعتر به توافق هسته‌ای شد.

وزیر خارجه قطر مدعی شد: «امیدواریم بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد. ما تابِ دیدن مسابقه هسته‌ای یا تسلیحاتی را نداریم.»

«شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز شب گذشته در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها (در منطقه) از اولویت‌های قطر به شمار می‌رود.

امیر قطر با اشاره به بحران افغانستان گفت: «قطر از هیچ تلاشی برای تخلیه هزاران نفر در افغانستان به اعتبار آن‌که این اقدام، یک ضرورت انسانی به شمار می‌رود، اهمال نکرد. جامعه جهانی باید به افغانستان کمک کند و به گفت‌وگو با طالبان ادامه دهد.»

او همچنین با تأکید بر نقش محوری ایران گفت: «هیچ راهی برای حل اختلاف‌ها و نیز اختلاف‌های موجود با ایران جز گفت‌وگوی عقلانی براساس احترام متقابل وجود ندارد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.