سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادمان شهدای گمنام در بیرجند افتتاح شد

یادمان شهدای گمنام بیرجند با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در این مراسم یادمان ۵ شهید گمنام مدفون در پارک شهدای گمنام بلوار پاسداران بیرجند به بهره برداری رسید.

پیمانکار این پروژه  یادمان شهدای گمنام سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بوده و تمام هزینه‌های اجرای آن را نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تامین کرده است.

 پروژه  یادمان شهدای گمنام در قالب سازه فلزی ۸ ضلعی با زیربنای ۳۶ متر مربع و هزینه کرد ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

تا انتهای هفته دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام در شهر‌های دیهوک و درح نیز به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  خراسان جنوبی  گفت: شهدای گمنام پاسداران از سال ۱۳۸۹ در این بوستان مدفون شدن و از پارسال موفق شدیم با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۴ یادمان شهدای گمنام را بسازیم.

سرهنگ فلاحی افزود: در خراسان جنوبی ۵۸ نقطه شهدا گمنام مدفون شده داریم که ۴۰ یادمان تکمیل شده و امیدواریم بتوانیم تا خرداد سال آینده ۱۲ یادمان دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم.

وی گفت:۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای این یادمان‌ها در نظر گرفته شده است.

سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور نیز با تاکید بر روحیه انقلابی و تلاش برای محرومیت زدایی و آبادانی کشور گفت: همچون جوانانی که سالیان گذشته با هر مهارتی در جبهه در پشت صحنه و در خط مقدم از ایران اسلامی دفاع کرده و در عصر کنونی و در سوریه راه حق را پیدا کرده و عاقبت بخیر شدند، اکنون ما نیز می‌توانیم در جنگ کنونی که مبارزه با فقر است، شرکت کنیم و با هر توان و مهارتی در هر سطحی که داریم محرومیت زدایی کنیم.

استاندار هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: دفاع از مکتب اسلامی بسیار ارزشمند است و اکنون نیز تلاش همه ما باید همچون گذشتگانمان تلاش برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشد.

 ملانوری افزود: حضور در گلزار شهدا که نعمت بزرگی برای ما به حساب می‌آید برای تکریم انسان‌های بزرگی است که برای دفاع از حریم اسلام و ایران جان خود را فدا کردند و امروز خون این بزرگمردان ایران را پایدار و مقتدر نگه داشته است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.