سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پهلوانان تاریخی و اسطوره ای ایران آشنا شوید

در این گزارش با افرادی آشنا می‌شوید که هر وقت حرف از شجاع بودن به میان می‌آید، اسم آن‌ها هم در ذهن آدمی تداعی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به معرفی قهرمانان و پهلوانان ایرانی پرداخته می شود که برخی در تاریخ ایران و برخی دیگر در اساطیر ایرانی افتخارآفرین بودند..

کیومرث

سلسله: پیشداد
اقدامات برجسته: تاسیس سلسله پیشدادی
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: کیومرث نخستين پادشاه و بنيانگذار سلسله پيشدادي در هزاران سال پيش . نام وی در اوستا گيومرتا آمده است و ذکر شده است که زرتشتيان او را نخستين انسان می دانند. در زمان او مردم در غارها و کوهها بودند و بدن خود را با پوست حيوانات می پوشاندند.

جمشید

سلسله: پيشدادي
اقدامات برجسته: بنيان نهادن نوروز
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: جمشید یکی از پادشاهان اسطوره‌ای ایرانی است که در اوستا نیز نام او آمده‌است. پسر تهمورث – چهارمين پادشاه پيشدادی که جشن نوروز را بنيان نهاد و رسوم و آيين هايی شادی برای ايرانيان بر جا گذاشت.

اسفندیار جهان پهلوان ایرانی

سلسله: در زمان کیانیان
اقدامات برجسته: جنگ با دشمنان ایران
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: اسفندیار در روایات ملی پسر کی گشتاسب پادشاه کیانی است. در اوستا نام وی بیش از دو بار نیامده است با این همه وی یکی از پهلوانان نامی و از جمله قهرمانان جنگ های مذهبی می باشد که برای انتشار دین بهی روی داده اند.

 آرش

سلسله: در زمان پیشدادیان
اقدامات برجسته: جنگ با تورانیان
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: ملقب به کمانگير . پهلوان ايرانی در عهد منوچهر شاه که در تير اندازی سر آمد زمان خود بوده است که در جنگ ميان منوچهر و افراسياب قرار بر پرتاب کردن تيری می گذارند تا مرز ميان ايران و توران را تعيین کند.

تورانیان تا کوره های طبرستان پیشروی کرده بودند و سپاه ایران در برابر ایشان ناتوان مانده بود. آرش از طربستان تيری پرتاب کرد که در مرو فرود آمد (یعنی همان مرز اصلی ایران پیش از جنگ) و بعد از آن جانش را در راه ايران زمين فدا نمود.

رستم تهمتن

سلسله: در زمان کیانیان
اقدامات برجسته: جنگ با اهریمن و تورانیان
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: رستم پهلوان بزرگ ايران. فرزند زال و رودابه . نواده سام و مهراب کابلی که در عهد کيقباد و کيکاوس و کيخسرو با تورانيان جنگيد و از خود دلاوری ها و رشادت های شگفت انگيز بر جای گذاشت.

کيخسرو

سلسله: کیانیان
اقدامات برجسته: جنگ با تورانیان
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: کيخسرو سومين پادشاه مقتدر کيانی به خونخواهی کشتن سياوش برخواست و مدتهای زيادی با تورانيان جنگيد و در نهايت آنان را مغلوب ساخت و افراسياب را به دليل کشتن سياوش که نه تنها پدر وی بود بلکه يکی از قهرمانان نامی ايران بود کشت. پدرش سياوش و مادرش فرنگيس بود.ک

کاوه آهنگر

سلسله: در زمان ضحاک
اقدامات برجسته: جنگ با ضحاک و آزاد کردن ایرانیان
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: در زمان پادشاهی ضحاک ستمگر، شیطان در قالب آشپزی به دربار وی رفت و غذاهای خوشمزه ای برای ضحاک پخت. و به عنوان پاداش خواست که بر شانه های ضحاک بوسه زند. در اثر این بوسه شيطانی دو مار سياه بر شانه های ضحاک رویید و همان دم آشپز ناپديد شد. این بار شيطان به عنوان يک پزشک به دربار ضحاک آمده و تجويز کرد که بايد هر روز به مارها مغز سر دو جوان خورانده شود. ضحاک نیز دستور داد هر روز دو تن از جوانان برومند سرزمين را کشته و مغز آنان را به مارها بدهند.

کاوه آهنگر نيز که مانند خيلی های ديگر از ظلم و ستم ضحاک به تنگ آمده بود، پيشبند چرمين آهنگری (درفش کاویانی) خود را بر سر نيزه زد و با ياری مردم ضحاک را شکست داده و فريدون را بر اورنگ پادشاهی نشاند. بعدها این پرچم که نشان سربلندی و پايداری ملت ایران بود به درفش ملی کاويانی تبديل شد. (این پرچم در زمان حمله مسلمانان توسط عمر در آتش افکنده شد)

فریدون

سلسله: در زمان ضحاک
اقدامات برجسته: کشتن ضحاک تازی و آزادی ایرانیان
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: فریدون پادشاه پیشدادی بود که با یاری کاوه آهنگر برضحاک ستمگر چیره شد. او پادشاه جهان گشت و آنگاه جهان را میان سه پسرش سلم؛ تور و ایرج بخشید. در شاهنامه از شاهان ستوده و نیک ایران است.

کوروش بزرگ

سلسله: هخامنشیان
اقدامات برجسته: تاسیس امپراتوری ایران
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: کوروش بزرگ فرزند كمبوجيه و ماندانا اولين كسي بود كه فلات ايران را براي نخستين بار در تاريخ زير يك پرچم در آورد و پادشاهي ايران را تشكيل داد. امپراتوری او یعنی هخامنشیان به بزرگترین امپراتوری روی زمین تبدیل شد.

کمبوجیه

سلسله: هخامنشیان
اقدامات برجسته: تصرف مصر، تاسیس نیروی دریایی ایران
کیش: مزدیسنا

توضیح کوتاه: فرزند کوروش بزرگ. او با اقتداري ستودني و باور نکردني در سال ۵۲۵ قبل از ميلاد سرزمين هاي مصر را به دليل عمل نکوهيده مصريان در برابر ايرانيان که تعداي از ايرانيان را در مصر کشتند و به تمسخر پرداختند فتح کرد و کل مصر به زير چتر پادشاهي ايران در آورد و نیروی دریایی ایران را برای نخستین بار تاسیس کرد.

منبع: حقوق نیوز

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
الحق که اسکندر مقدونی خوب این جماعت رو شناخته بود همین
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
یکی پرسیده چرا آمریکا میاد از یک طرف برای باستان گرایی و رواج کوروش پرستی در ایران با این همه رسانه تبلیغ میکنه بعد از یک طرف میاد فیلم و بازی بر علیه اش می‌سازه!
واقعاً نمیدونی چرا؟ چون هدفش فقط درگیری بین مردم - و دور کردن آن ها از اسلام هستش
هرچند رژیم باطل و آلوده نابود شده ساسانی ارزش اسم آوردن هم ندارد
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم
دربازه اینکه یک سری بچه سال کامنت(نظر) فرستادن حرفی نیست
ولی محض یاد آوری اینجا صفحه قصه اسطوره و افسانه های فردوسی هستش واقعی نیست که این قدر جدی گرفتید
ولی من موندم این صفحه چه ربطی به کارتون بتمن و لاک پشت های نینجا داره؟ انصافاً این 4 تا کاربر که اینجا کامنت فرستادن 3 تا احتمال درباره شون هست یا حال شون خوب نبوده یا سن شون پایینه شاید هم مشکل عصبی داشتن
حسن
۲۰:۲۶ ۲۹ دی ۱۴۰۲
باسلام وقت بخیر تاسیس نیروی دریایی ایران در زمان داریوش اول هخامنشی بود
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
من عاشق شاهنامه ، شهدا و ایران باستان هستم و کاری هم به زرتشت و دینش ندارم و در کنار اون ما نباید به قهرمان های کشور های دیگر تحین کنیم درست است که آنها پوشالی هستند ولی در آخر باز هم قهرمانند
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
هنوز بلدنیستی بنویسی توهین!
امیرحسین
۲۲:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ینی من نمیدونم بعضی ها ک میان میگن ایرانیان ساسانی کافر و آتش پرست بودن ساقیشون کیه ، فازشون چیه ، شما برید تحقیق کنید ببنید دین زرتشتی چیه کجاشون آتش میپرستن؟ مثلا ما مسجد رو جای مقدسی میدونیم ... آیا واقعا مسجد پرستیم؟ معلومه که نه ، زرتشتی ها هم آتش رو مقدس میدونن و یکتا پرست هستند و باید بهشون احترام بزاریم .
یک زره هم برای خودتون ارزش قاعل بشید و الکی باعث نشید که بین مسلمانان و زرتشتان جدایی بیوفته .
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
در یک جمله آخرت 3 تا غلط املایی داشتی آقای باسواد!!
ذره
قائل
بیفته
...
۲۱:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
کوروش
اریو برزن
سورنا
پسر کوروش
یعقوب لیث صفاری
شاه اسماعیل
نادر شاه
سلطان جلالدین خوارزمشاه
کریم خان زند
امیر کبیر
عباس میرزا
شهید عبدالرسول زرین
شهید باکری
شهید همت ...
همه برای وطن خون دادند از جان گذاشتن تا نام ایران و ایرانی زیر سوال نره بعد خطاب به عزیزانی که میگن شاهنامه دروغ شاهنامه کتابی در سبک حماسه ایه که بیشتر مبالغه شده تا زیباتر باشه و این قدرت فردوسیو تو شخصیت پردازی و داستان سرایی نشون میده و بنظرم نظامی و گنجوی و فردوسی جز بهترین داستان سرایان ایرانن بعد غیر از دیو و پری و جادو گرا شخصیت های انسانی و ادمی در ساهنامه واقعین که همان طور که فگتم مبالغه شده در شاهنامه
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
افتخارات شیعیان و جمهوری اسلامی رو هم از خودتون میدونید؟
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
نه شرقی (مرگ بر چین انگل خور)
نه غربی (مرگ بر هالیوود و فرهنگ فاسد و شرک آلود آمریکا)
نه تاریخی (و لعنت بر آتش پرستی و کفر و گناه)
فقط پیغمبران و پیامبران الهی رو قبول داریم و از آن ها اطاعت میکنیم.
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ننگ بر اسراییل و امریکا و انگلیس و دوستداران آنها
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۰:۳۹ البته اسراییل و انگلیس رو یادت رفت بگی چون...... وقتی خواستی جای دیگه کامنت بذاری هم سعی کن نه قسم حضرت عباس رو بخوری و نه دم خروس رو پنهون کنی،کسی اینجا حرف از آتش پرستی نزده اگه دقت کنی جز عده ای که دشمن دین خدا و پیغمبران و البته دشمن هویت تاریخی ایرانیان هستن و این عده فقط و فقط از اسم دین و اسلام و پیامبران استفاده ابزاری میکنن تا پشتش قایم بشن که کسی نفهمه از ایادی اسراییل در منطقه هستن و جاعل تاریخ. دینداری هیچگونه منافاتی با هویت تاریخی نداره و اینجا هم کسی از اونچه که درواقع قصدت نوشتنش بوده حرفی به میون نیاورده وقتی اشرافی به تاریخ نداری لطف کن نیت خودتو پشت اراجیفی که دست نشانده های اسراییل به خوردت دادن پنهان نکن.ما ایرانی ها هم هویت ملی و تاریخی داریم و هم به قرآن مجید اعتقاد داریم که توش به مسلمانان گفته که تمام پیغمبران رو باید ارج گذاشت و ما به اونها اعتقاد داریم نمیخواد آسمون ریسمون شرقی غربی و آمریکا و فلان ببافی دقت کنی به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران انقلاب اسلامی در این سرزمین رخ داد و شعار ما هم تا امروز تغییری نکرده شیطان بزرگ و دیگر مستکبران جهان که معرف حضور همه هستن همیشه برای ما دشمن باقی میمونن چون نیتهای پلیدشون هرگز عوض نشده و نمیشه!! ما با ملتهای آزاده دنیا و حکومتهایی که دشمنی با ما ندارن تعامل سازنده داریم.اگه بگردی خوب در تمام تاریخ ملل دنیا فراز و فرود بسیاره لازم نیست اینجا برای ما شعار بدی.
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ای برادر.
چرا با پیام من مخالفت کردی. این اولا
دوم اینکه کسی که فقط از پیامبران اطاعت یعنی اینکه صالح هستش و بنده خدا
کاری هم به کتاب تحریف شده تورات ندارم.
چون کلام الله مجید فقط کلام خداست.
اگر من یهودی بودم از تورات تحریف شده و پر از دروغ حمایت میکردم نه قرآن کریم.
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
دین داری و صالح بودن با هویت تاریخی داشتن مغایرتی نداره،اینکه شما سلیقه ای با تاریخ برخورد میکنی باعث تعجب هست،دین زردشت دین آتش پرستی نیست میتونی به حدیث پیامبر در این رابطه مراجعه کنی و به احادیث امامان معصوم ع، اینکه سعی میکنید تمام تاریخ ایران باستان رو به آتش پرستی وصل کنید و به تحریفات عده ای وجاهت ببخشید باعث تاسف هست جناب صالح عزیز ایرانیان به گواه تاریخ که البته شما نخوندی اون قسمتهاشو همیشه موحد بودن حساب چند تا اسم رو برای همه ننویس،درحالیکه در قرآن مجید مجوس رو به عنوان مومن یاد کرده و در تفاسیر شیعه هم اهل کتاب هستن میتونی مراجعه کنی ببینی،در قرآن از فرعون و دیگر مشرکان و کافران اسم برده شده وعده عذاب الهی داده شده خواری و بدنامی در دو دنیا،ولی در قرآن اسمی از یک آتش پرست به زعم شما آورده نشده.پس لطف کن دشمنی خودت با تاریخ و هویت ایرانیان رو با کلمات قشنگ تزیین نکن.همه ادیان آسمانی و یکتا پرستی بعد از مدتی دچار انحراف شدن و منحصر به تاریخ یک کشور خاص نیست! اینجاست که پیروی از پیغمبران و پیامبران افراد صالحی مثل شما یک دفعه به چشم میاد،چون طبق افکار منطبق با صهیونیستها دارید با تاریخ این سرزمین برخورد میکنید!صهیونسیم دشمن همه ادیان الهی هست و بازماندگان تحریف کنندگان تورات و تاریخ و ادیان،مثلا یک سری تحریفات وارد اسلام شده از جانب یهودیت انحرافی که به اسراییلیات معروفن و همه میشناسن.اگه قراره بد کزی رو بگی لطف کن با حسن نیت رفتار کن و خیلی های دیگه رو هم نام ببر که اتفاقا ادعای اسلام و حکومت اسلامی داشتن در این سرزمین نه کسانی که چیزی از اسلام نمیدونستن چون ظهور اسلام موقعیت و شرایط خاص خودش رو در تمام جهان آن روزگار ایجاب میکرد.
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
ایرانیان اتش پرست نبودننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن بفهم اینو
....
۰۰:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
شمایی که میگی نه به تاریخی و لعنت برآتش پرستی و کفر و گناه
مشخص نیست که با چه حرف هایی مغزت رو شست‌وشو دادن
لطفاً اول اطلاعات کافی و مدرک منطقی و مناسب جمع آوری کن ،بعد با اطمینان کامل بیا و حرف بزن بی وقفه دهن مبارکت و باز نکن قشنگم
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بله دیگه همین میشه
وقتی در بازی یوبی سافت AC odyssey ایرانیان رو پست و بی ارزش نشون میدن. و قتل و عام شون رو لذت بخش جلوه میدن
و در فیلم 300 هالیوود آمریکا تاریخ ایران رو سیاه و پر از زشتی نشون میدن و تمام ایرانیان رو شبیه هیولا نشون میدن.
و خشایار شاه رو شبیه یه زن کثیف نشون میدن
و در آخرین فیلمشون هم که سر کوروش رو میبرن.
انتظار نداشته باشید که جوون ها از ایرانی ها قدردانی کنن.
البته شاید اوضاع بدتر هم بشه.
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
البته حرفتون کاملا درست ولی اینا ٱشغال هایی که اسم بردید تحریف تاریخی بود.
در فیلم هایی مثل پلیس آهنی یا بازی هایی مثل بتلفیلد 3 اومدن کل ایران رو با خاک یکسان کردن. زدن و کشتن
و ایران رو مستعمره خودشون کردن!!!
مگر اینکه تو خواب ببینن.
صالح
۱۰:۰۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای بعضی از غرب زده های بدبخت.
لیاقت شما همون فیلم 300 بود که هالیوود آمریکا برای شما ساخت.
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بی شرف ها خشایار شاه رو شبیه یک زن کثیف نشون دادن.
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
فقظ امام خمینی کبیر
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا امام خمینی ره به وحدت کلمه و اتحاد ملی مذهبی ایرانیان اعتقاد راسخ داشتن که شما نمیخواد افکارت رو پشت این کامنت که نوشتی پنهان کنی!! هویت دینی و تاریخی مردم این سرزمین یعنی ایران (نه ژاپن و مکزیک و کنیا و کره و ..و ...و )به هم گره خورده و همین مردم ایران بودند که به گفته امام خمینی با وحدت کلمه خودشون رژیم طاغوت رو سرنگون کردند و بعد هم مقابل مستکبران و صدام جانانه ایستادن و پای اتقلاب و آرمانهای امام راحل ره و مقام رهبری هستن،این مردم ایران که هم هویت تاریخی دارن و هم هویت دینی و مذهبی که این دو هیچ وقت مغایر هم نبوده و نخواهد بود به کوری چشم شیاطین جن و انس به ویژه سر دسته اونها اسراییل و هم پیاله هاش.
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
شما فعلا سریال های کره ای بی اساس پخش کنید
اسطوره ها را بگذارید تو همون کتابها بمونند
خجالت هم نکشید
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
الان هالیوود و بسیاری از سازندگان انیمیشن و بازی رایانه ای در دنیا ، به سرعت دارند فیلم ها و انیمیشن ها و بازی های رایانه ای پُرزرق و برق می سازند و از این طریق، سعی می کنند تاریخ و افسانه های خودشون رو به تمام دنیا ارائه بدهند. اون هم در زمینه های بسیار گسترده، از فیلم های تاریخی و افسانه ای یا ترسناک و تخیلی و رزمی و ... و بچه ها در سراسر دنیا مجذوب این قهرمانان پوشالی میشن و از اونها الگو میگیرند.
به نظر من بهترین کاری که میشه انجام داد اینه که ما هم قهرمانان و افسانه ها و اسطوره های خودمون که یکی از بهترین نمونه هاش شاهنامه است رو از طریق فیلم و انیمیشن و بازی رایانه ای، به نسل جوان و حتی به تمام دنیا معرفی کنیم. حتی علاوه بر پهلوانان و قهرمانان، ما افسانه های عامیانه و موجودات شگفت انگیزی مثل مردزما و آل و دوالپا و گلیم گوش و ... داریم که ایده های بسیار تازه و جذابی برای ایجاد فیلم های ترسناک و بازی های رایانه ای هستند و می تونند آثار شاهکاری در سطح جهان ایجاد کنند.
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
تاریخ ما ایرانیان یکمی مشکل دارد. این سوالات ذهنی بنده
1.چطوری ارش کمانگیر تیری به این مسافت را پرتاب کرده؟
2.چطوری رستم افراسیاب را کشته؟
3.چطوری ضحاک مار داشته؟
4. جمشید شاه شراب از کجا اورده وقتی شراب نبوده؟
5. عمر چطوری درفش را پیدا کرده و همه چیز را می دانسته؟
بنده تاریخ نخواندم وبلد نیستم ولی قابل تامل هست.
راستی چرا پوریا ولی را نام نبردید. پوریاولی قهرمان واقعی ایران مان هست. یا ان بنده خدای که جلوی قطار را بااتش گرفت (دهقان فداکار)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شما وقتی فرق بین تاریخ واقعی و تاریخ اساطیری رو نمیدونی بهتره یا سکوت کنی یا نیت پلید خودتو پشت سوالاتت پنهون نکنی،چون اگر واقعا ایرانی باشی و البته اهل مطالعه تاریخ متوجه میشی که منظور چی هست.
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خب راست گفت دیگه شاهنامه خیلی قصه هاش دور از واقعیته. پند و عبرت خاصی هم که نداره.
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
البته برای کسی که شاهنامه رو نخونده پند و اندرز هم معنا نداره،وقتی شاهنامه رو خوندی خودت متوجه خیلی چیزها میشی.خیلی از بزرگان ما مانوس با شاهنامه هستن مثل رهبری که پیش از این هم گفتن که شاهنامه میخونن،حالا شما سلیقه ات هری پاتر هست و ارباب حلقه ها و بت من و سوپر من به خودت مربوطه ما اهل ایران هستیم به داشته های معنوی و مادی خودمون علاقه داریم.
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
ناشناس 18:15
الان مثلا فیلم های تخیلی کمپانی مارول و دی سی نزدیک واقعیتن و پند و اندرز و عبرت دارن؟
والله من نمی‌دونم امثال شماها چی میخونین و میبینین ک شاهنامه رو اینجوری زیر سوال میبرین
اون لذتی رو ک از خوندن شاهنامه میبری از هیچ کتابی نمی‌بری
پند و اندرز هم ک زیاد داره
البته برا کسی ک بخواد با لذت بخونتش و سر در بیاره ازش
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
آیا این ها یک درصد به عزت حضرت سلیمان میرسن؟؟
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
موضوع گزارش درباره تاریخ ایران هست نه جای دیگه لطفا مغلطه نکنید.
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
مگر Spider man به شما چه بدی کرده؟؟
ولی خسرو پرویز شما رو به گناه‌ و آتش پرستی انداخته
ولی ادی براک (ونوم) یکتا پرست بود
حتی در فیلم مرد عنکبوتی 3 ادی براک چه قدر زیبا به کلیسا رفت و دعا کرد.
یاد بگیرید.
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
وقتش شعور نباشه،جان در عذابه،شما به همون اسپایدر من بپرداز برای مردم ایران نسخه نپیچ،چون لیاقت تو همون اسپایدر من و کلیسایی هست که دین حضرت عیسی ع رو تحریف کردن و میگن حضرت عیسی ع همون خداست و هم پسر خداست !!
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
استغفرالله ربی اتوب الیه
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اول برو ببین اقانیم ثلاثه یعنی چی؟ بعد بیا به ما بگو یاد بگیریم چطور دعا کنیم.
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
هووووووووووی
چه خبره 180 تا پیام و این همه اختلاف نظر!!!
البته هرکسی بهتر فکر خودش رو میدونه.
دیروز اومدم اینجا کلا 18 تا پیام بود.
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
حضرت سلیمان یک پیغمبر بود.
که سپاهی از جن و انس و تمام موجودات در اختیار داشت.
و قوی ترین و با شکوه ترین امپراطوری جهان رو در اختیار داشت.
بنده مؤمن و صالح خدا بود.
پس دیگه این قدر کوروش کوروش نکنید.
وقتی چنین پیغمبر و خلیفه ای روی زمین بوده.
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
کسی قصد مقایسه نداره
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
حضرت سلیمان به تاریخ اسطوره ای و حماسی و تاریخ واقعی ایران چه ربطی داره؟ تازه برو اینو به صهیونیستها و کسانی بگو که برخلاف تفاسیر شیعه پیامبران رو به ویژه پیامبران بنی اسراییل رو معصوم نمیدونن،فقط شیعیان هستند که برای پیامبران و امامان همونطور که خداوند فرموده مقام عصمت قائل هستن.در ضمن به تفاسیر معتبر درباره ذوالقرنین هم مراجعه کن لطفا و سوره بقره آیات پیش از آیه عظیم الشان آیه الکرسی در قران اشاره شده که برای پیامبران هم مراتبی وجود داره از نظر خداوند.لازم نیست شما شخصیتها رو با هم مقایسه کنی که خب البته منظورت معلومه چی هست،وگرنه اگر بری "عهدین " رو مطالعه کنی دستت میاد چی رو کجا بگی.تاریخ ما ربطی به وطن فروشها نداره،اینجا هم گزارش درباره ایران هست.که یه عده مزدور خوب دست خودشونو رو کردن با کامنتهاشون که اگر حتی ننویسن اهل کدام فرقه منحرف جاعل تاریخ هم هستن برای ایرانی جماعت شناخته شده اند.
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
عزیزدلم ،ناشناس ۱۷:۵۳
الان منظور شما این هست که کوروش بنده مؤمن و صالح خدا نبود؟همه ما بندگان خداییم و اصلا هم ربطی نداره که اون فلانی بوده بنده خوب خداست اون یکی بنده خوب خدا نیست ،لطفا متوجه باشید که چی میگید
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بعضی ها این قدر خود باخته هستن. که به خاطر ملیت به عقاید پاکی که دارن خیانت میکنن.
دین اسلام دین مهربانی و صلح و یکتا پرستی و از همه مهم تر پیروی از پیامبران خداست. و مبارزه با ظلم و کفر از واجبات دین خداست.
چرا باید کافر بشید و از آتش پرستی حمایت کنید؟؟
آیا ارزش داره به خاطر چند کافر نفرین شده خودتون رو لایق جهنم کنید؟؟ به خدا قسم که ذره ای ارزش نداره.
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
وقتی شما و امثال شما به داستان ها و افسانه های کشور خودتون بی اعتنایی بکنید، اون وقت هالیوود و امثال اون بیکار نمیشینن، بلکه قهرمان های دروغین خودشون مثل همون مرد عنکبوتی و بتمن و لاکپشت نینجا و هزارجور از این قهرمانان پوشالی رو از طریق فیلم و انیمیشن و بازی رایانه ای در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار میدن و اینجاست که شما تبدیل به بازنده میشی و ناگهان به خودت میای و میبینی که کودکان و نوجوانان اطرافت دارند از مرد عنکبوتی و لاکپشت های نینجا الگوبرداری می کنند اون وقته که پشیمون میشی و دیگه هر چقدر هم که سعی کنی قهرمانان کشور خودت رو به نسل جوان بشناسونی، دیگه نمیتونی.
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
به خاطر اسراییل و هم پیمانهاش توی منطقه چی؟! ارزششو داره به خاطر جعل های تاریخی یک عده اطراف کشور ایران که هم کاسه اسراییل هستن و عده ای معلوم الحال هم مثلا به دفاع از اسلام تاریخ مملکت ما رو نادیده میگیرن،خودتون رو جهنمی کنید؟! از قدیم گفتن مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه.بهتره حواست باشه که اینجا جمهوری اسلامی ایران هست و به گفته رهبر فرزانه انقلاب هویت تاریخی و مذهبی ما مردم ایران هرگز از هم تفکیک نمیشن،یعنی ما به تاریخ و هویت خودمون اعتقاد داریم و این مغایرتی با دینداری نداره،حالا امثال تو نمیخواد کاسه داغ تر از آش بشید برای بهشت و جهنم ملت ایران،برو همون دست دوستی به کافران صهیونیست بده ببین عاقبتت چی میشه.فکر نکن خیلی زرنگی جناب.
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
یه عده ای هم بودن توی تاریخ که شیطان میپرستیدن بر مطالعه کن ببین کیا بودن الان یه عده ای اتفاقا مرید اونا هستن ،پیامبران بنی اسراییل رو قتل عام میکردن،شنونده عاقل باشه.
به نا شناس ۱۶:۳۲
۰۶:۳۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آیت الله سید محمد خامنه ای رییس بنیاد ایران شناسی:(جریان ایران شناسی و اسلام شناسی،باید آگاهانه در خدمت حفظ هویت "تاریخی-ایرانی-اسلامی" ایران و کشورهای منطقه باشد،معرفی و شناخت ایران برای ایرانیان علاوه بر آنکه به شناخت بهتر هویت فردی و ملی کمک میکند به روحیه استقلال طلبی و حس دشمن ستیزی نیز کمک میکند،دشمنان ایران با شناختی که از عظمت فرهنگی و تاریخی ایران داشتند،نهایت سعی خود را کردند تا بخش های مهم آن را پنهان کنند یا با اشکال ناقص و بی محتوا معرفی کنند اما خوب میدانند ملت ایران در طول تاریخ همیشه با بزرگترین قدرت زمان جنگیده و پیروز شده است.مورخان قدیم مردم ایران را بزرگ منش و دارای عزت ملی و تاریخی و شجاع و دشمن شکن و حافظ استقلال و با اخلاق و نگهبان خانواده شمرده اند که زن در آن احترام داشته و حریم و حجاب برای او نگه میداشته است.)ما به عنوان ایرانی به تاریخ و هویت خود همانقدر اهمیت میدهیم که به دین و مذهب و عزت و شرف اسلامی خود،چرا که هزاران سال پیشینه و تاریخ و تمدن داریم و به گفته همه آگاهان تاریخ و به نقل از مصاحبه رییس بنیاد ایرانشناسی ملت ایران زودتر از سایر ملل اسلام را شناخته و آن را با قلب پذیرفته و تمدن اسلامی را نشر دادند.چطور است که کشورهای منطقه که تاریخ تاسیس آنها به صد سال هم نمیرسد برای خود جعل تاریخ و هویت تراشی میکنند ولی ما که تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی داریم از هویت خود غافل باشیم؟؟! ما به خواست اسراییل و ایادی آنها در منطقه رفتار نمیکنیم درست مثل آنچه پهلوی ها میکردند!! جمهوری اسلامی ایران با وحدت کلمه و ایمان به خدا و توکل بر حق به پشتوانه هویت ملی و تاریخی و آموزه های الهی اسلام بعد از پیروزی بر رژیم منحوس طاغوت ،به بزرگترین و با عظمت ترین و مهمترین انقلاب در طول تاریخ به ویژه قرن اخیر دست یافت و با همین وحدت کلمه و عزت ملی و تاریخی و دینی خود بر جهان استکبار و همراهان رژیم بعثی عراق طی دفاعی مقدس و هشت ساله پیروز شد.ایرانی به هویت و ملیت و دین و ایمان خود اعتقاد راسخ دارد که اگر اینگونه نباشد ،ایرانی نیست.
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خب بنی اسرائیل در یک روز 70 پیامبر رو به شهادت رسوندن بعد با عذاب الهی به درک واصل شدن چه ربطی به این موضوع داره؟؟
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
عااااااااالی بود مرسی
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بگردی ربطشو پیدا میکنی،البته پیدا کردی که اومدی نوشتی چه ربطی داره...چون خیلی واضح و روشنه شما کوچه رو وانمود میکنی اشتباهی رفتی.
....
۰۰:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
با خودت چی فکر می‌کنی ؟فکر کردی دین اسلام خیلی دین پاک و بی عیب هست ؟فکر کردی دین مهربانیه!؟چرا فکر می‌کنی اتش پرست بودن؟اها ...پس شما چون خیلی مسجد و خونه خدا رو گرامی میدونید دلیل بر اینه که اجر و سیمان پرستید؟فکر کردید که خدا با این کارها شمارو در بهشت قرار میده به قول خودتون؟یا توجه زیادی با این کار بهتون میکنه؟
Amir
۱۶:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
فقط اون هایی که اومدن نوشتن شهدای دفاع مقدس کجان؟؟خوب برادرمن یه نگابه تیتربکن زده پهلوانان تاریخی واسطوره ای ایران!!
شهدای مقدس جای خودشون اسطوره های تاریخی ایران وپهلوانانمونم جای خودشون!!همشون دریک سرزمین هستن ومابایدبه خودمون ببالیم که همچین شخصیت هایی داریم...
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خسرو پرویز یک کافر نفرین ‌‌شده الهی بود.
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
درست مثل آقا محمد خان قاجار و باقی کسانی که جانشینش شدند تا سالی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.لعنت خدا بر قاجار که حرمسرا داشت و مملکت ایران رو فروخت برای عیش و نوش فرنگستان و لعنت خدا بر پهلوی که راه همونها رو ادامه داد.لعنت خدا بر کسانی که امروز هم کاسه اسراییل هستند در منطقه و بر کسانی که دل در گرو اونها دارند.
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عقده ای حالا کجای این متن اسم خسرو پرویز اومده؟؟!! لابد فکر کردی خدا رحمت فرستاده بر خاندان قاجار؟؟ برو بخوون شبهای قدر ماه مبارک رمضان ناصرالدین شاه توی پاریس مشغول چکاری بود...لابد فتحعلیشاه هم محض رضای خدا ۱۷۰۰ تا زن توی حرمسرا داشت.بهتره برای اهدافت که قشنگ نشون میده کی هستی و دست آموز چه کسانی هستی آسمون ریسمون نبافی،تیتر و خبر رو بخوون که نیای حرف اضافه بزنی که جواب هم بگیری.
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کاملا درسته به نامه ای که با نام خدا شروع شده بود هیچ توجه ای نکرد.
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
پیش از اسلام هیچ کس ادعای مسلمانی نداشت در کل دنیا ،زمینه ظهور اسلام هم برای خیلی مسائل در سرتاسر جهان هستی در آن زمان تا به امروز فراهم شد،و ضمنا عصمت و طهارت فق ویژه پیامبران و امامان است و کسی ادعای عصمت ندارد و نمیتواند داشته باشد،وضع اعراب جاهلیت در سرزمین وحی و رومیان حتا با عنوان مومنان به دین مسیح و سایر ملل دنیا هم در عصر صدر اسلام بهتر از این نبود و اقوام بیشماری هم مانند وحوش زندگی میکردند که حتا دین نداشتند!!
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بعضیا انقدر خودباخته هستن و دیانتشون، ملیتشون رو نابود کرده که حاضرند برای دفاع از اسلام کل تاریخ پیشینیانشون رو زیر سوال ببرند
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
همینه که هست
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ای کاش برای دفاع از اسلام بود. متاسفانه بعضی هاشون اینقدر نادان هستند که برای توهین به اساطیر ایرانی، دارند از امپراتوری جنایتکار استعمارگر انگلستان طرفداری می کنند. بعضی های دیگه شون هم توی کامنت های پایین گفته اند که عباسیان مومن و پیرو دین خدا بودند. در حالیکه اکثر امامان به دستور همین عباسیان به شهادت رسیدند.
جالب اینه که اینجور افراد اصلاً نسبت به قهرمانان پوشالی هالیوود و مرد عنکبوتی و ... ایرادی نمی گیرند و فقط وقتی اسم قهرمانان افسانه ای ایران میاد، شروع به توهین می کنند.
سامان؟
۱۶:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عزیزمان از چیزی که اطلاع نداری حرف نزن
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بار آخرت باشه که به Spider man توهین میکنی ها.
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
چی میگی واسه خودت
کی از انگلیس دفاع کرد؟؟
چرا دروغ میگی؟؟
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
برای دفاع از اسلام نیست دوست خوب این عده گوش به فرمان کسانی هستند که بیرون از مرزها از اتحاد امت اسلامی ایران وحشت دارند پس عده ای سگ دست آموز رو اجیر میکنند که تاریخ این سرزمین رو به سخره بگیرند و شکاف بین هویت تاریخی و مذهبی مردم ایجاد کنند،مردم باید هوشیار باشند که این عده از طرف چه کسانی برای این تفرقه افکنی و تشویش افکار مردم و از بین بردن عقاید مذهبی و دینی مردم سعی میکنند تاریخ ایران رو زیر سوال ببرند،کمی دقت کنید چهره واقعی این خائنان به دین و مذهب و تاریخ مردم کاملا هویدا میشه براتون،فریب این جماعت خودباخته و بی اصل و نسب و گوش به فرمان اجنبی کافر مسلک رو نخورید
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۱۶:۲۹ برو کامنت های پایین رو نگاه کن. یکی نوشته هخامنشیان بزرگترین حکومت تاریخ بوده، بعد یکی دیگه زیرش نوشته امپراتوری بریتانیا بزرگترین بوده.
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۱۶:۲۲ بخواهی یا نخواهی، اسپایدرمن پوشالیه پوشالیه پوشالیه .
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۱۶:۲۹ دروغ خودت میگی .
برو کامنت های پایین رو نگاه کن.
نوشته امپراتوری بریتانیا از هخامنشیان بزرگتر بوده.
معنی این حرف چیه؟
امپراتوری بریتانیا یک انگل و زالوی واقعی بوده که تمام کشورها ازش متنفر هستند. و به هیچ وجه با هخامنشیان قابل مقایسه نیستند.
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
۱۶:۲۹ خوب که بگردی و چشمتو باز کنی متوجه میشی که چقدر به خیال خودش کسی با زیرپوستی خواسته اهمیت بده به بریتانیای کبیر!! و تاریخ و تمدن با سابقه ایرانن رو نادیده بگیره،لازم نیست که با کلمات واضح دشمنی با هویت و تاریخ ملی و مذهبی ما ایرانی ها کنند، چشمات رو باز کن خوب متوجه میشی که این عده کی هستن و از کجا حرفهاشون آب میخوره.ما مردم مسلمان ایران عزت و شرف اسلامی و ایرانی توام رو بهش اعتقاد داریم نه چیزی که دشمن میخواد یعنی مقابل هم قرار دادن این دو و سپس نابود کردن هر دو.
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
پس پوریای ولی و تختی چی شد
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
شاهنامه و داستان های باشکوهش، برای من فقط یک کتاب تاریخی معمولی نیست. بلکه یادآور سالهای سال دوران کودکی و نوجوانیم هست که شبهای سرد زمستون تا نیمه های شب و عصرهای گرم و طولانی تابستون توی ایوان حیاط می نشستیم و شاهنامه می خوندیم. من خودم از همون کلاس اول و دوم ابتدایی که خوندن یاد گرفتم، دور و برم پر از کتاب شعر بود اما بیشتر از همه شاهنامه و شاهکارهای حکیم نظامی گنجوی به نظرم جالب تر بود. از همون زمان یه لغتنامه خریده بودم و چندین ساعت می نشستم و شاهنامه رو می خوندم. همه ی دوست و آشناها تعجب می کردند که چطور یه بچه ی ابتدایی میتونه اینجور شعرها رو متوجه بشه چون خیلی از بزرگترها خودشون هم نمی تونستند اون شعرها رو بخونند اما من اینقدر شعرها رو خونده بودم که بخش زیادی از شاهنامه رو حفظ بودم. اما متاسفانه چیزی که غم انگیز بود این بود که متاسفانه بعضی ها مدام می گفتند شعر و کتاب به درد نمیخوره، برو زبان خارجی یاد بگیر برو برنامه نویسی کامپیوتر یاد بگیر و از این حرفا. متاسفانه اینجور آدم ها و اینجور تفکرات موجب میشن ارزش مطالعه و کتابخوانی پایین بیاد. نتیجه اش هم اینه که الان آمار مطالعه بسیار کم شده. ای کاش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اونقدر رایج بشه که همه ی ما ارزش شاهکارهای ادبیات فارسی رو بدونیم.
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
الان دو سوم شون در جهنم و عذاب الهی هستن.
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اشتباه نکن تویی که بعد از مرگ توی عذاب الهی و جهنم هستی
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
من نماز میخونم و بنده پاکی هستم.
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا شیطان در کمین کسانی هست که فکر میکنن نماز میخونن و بنده پاکی هستند و این کافیه! درست مثل ابن ملجم ! دشمنی با خدا و دین خدا شکلهای مختلفی داره و منافق از همه به گفته قرآن بدترین هست.
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۰۶:۵۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اگر به نماز خووندن و ادعای پاک بودن باشه در طول تاریخ اسلام هم عده ای نماز میخووندن و ادعای مسلمان واقعی بودن داشتن و قرآن سر نیزه کردن و در برابر حضرت علی ع ایستادن و شمشیر کشیدن.به کسی ربطی نداره که کسانی که در گزارش ازشون نام برده شده الان کجا هستن حساب و کتاب اعمال همه بندگان با خداوند هست نه به حرف من و تو. هر کس به اندازه دانه خردل هم خوبی کنه یا بدی باز هم حسابش با خداست و به کسی ظلم نمیشه،شما حواست به حساب کتاب خودت باشه نه بهشت و جهنم کسانی که هزاران سال پیش از تو بودن و خدا میدونه و خود اونها.
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شما دربان جهنم هستی یا از اونجا کامنت گذاشتی؟؟!
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
نه از اعمالشون مشخصه
به۱۰:۱۹
۱۴:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خب خدا کنه اعمال تو هم مثه نیتت نباشه که یک راس بری بهشت چون منتظرت هستن!! فقط خداست که از نیت قلبی هر کس باخبره هرچند بعضیا کاملا مشخصه که برای چی اومدن اینجا کامنت بذارن! از امروز بیشتر مراقب اعمالت باش یعنی نیاتت! همونجور که تو میدونی و خدا با اعمالت اونا هم خودشون میدونن و خدا همه یه روز برای حساب رسی آماده میشیم خیالت تخت! گزارش درباره چی هست تو درباره چی حرف میزنی اصلا هم مشخص نبود چرا گفتی ها!!
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
استغفرالله
منم یک بنده ام ولی صالح و پیرو دین خدا
آتش پرستی گناه‌ کبیرست که هیچ بخششی براش در کار نیست.
به درک که قبول میکنی یا نه.
برو آیات قرآن رو بخون.
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
فقط آتش پرستی گناه کبیره است؟؟!
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
بحث با شما بی فایدست.
کسی که فکرش فیلم های فاسد هالیوود باشه
انتظار هدایت نداشته باشه.
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آره دیگه با این حساب چون آتش پرستی گناه کبیره است .پس شاهان قاجار جاشون وسط بهشته،چون آتش نمیپرستیدن که اونچه هم آدم شرمش میاد بنویسه درباره خلوت حضرات همایونی هیچ کدام گناه کبیره نبوده و نیست!! خوبه تاریخ معاصر هم هست و انقدر منبع موثق در دسترسه که لازم نیست به دلخواه خودمون زیر و رو کنیم تاریخ قاجاریه رو هر طرفشو که بگیری به یک سری اعمال برخورد میکنی که ثواب اندر ثوابه و به خاطرش یک راست میبرنت بهشت! چون گناه کبیره یعنی آتش پرستی اصلا جهنم فقط برای همین عده که ایشون فرمودند خلق شده! تازه قاجار یک نمونه اش هست باقی رو دیگه از پهلوی بگیر برو عقب خودتون برید بخونید بفهمید چه خبر بوده..صالحان و پیروان راستین پیغمبران که به هیچ وجه نمیشه تشخیص داد هویت شما چی هست و حرفهای چه کسانی رو بازگو میکنید رفتید بهشت سلام به آقا محمدخان قاجار برسونید و خیلی صالحان دیگه البته!
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
همین که عده ای گویا با فیلم مستهجن سیصد که جعل تاریخ ایران و توهین به ایرانیان هست هدایت شدن نشون میده دشمنی با تاریخ کهن این مرز و بوم از کجا سرچشمه میگیره،گویا یک عده به قول معروف از پاپ هم کاتولیک تر هستن! قرار نیست ما به خاطر خوشایند دشمنان اسلام و ایران تاریخ خودمون رو منکر بشیم یا به میل و خواست دست نشانده های اسراییل مثل پهلوی ها در دوره ای و الان یک عده بیرون از مرزهای خودمون با تاریخ خودمون سلیقه ای رفتار کنیم،خدا رو شکر انقدر منابع درست و متقن درباره تاریخ کهن ما وجود داره که لازم نیست برای خودمون تاریخ و هویت بتراشیم،اگر به تاریخ سراسر دنیا نگاه کنیم فراز و نشیب و پستی و بلندی ویژگی همه دوران زندگی بشر هست از اول که آدم و حوا خلق شدن تا امروز و تا آخر دنیا،گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنکه هست گیرند ... تا دلتون بخواد دنیا به خودش کافر دیده ! فقط ربطش ندید به تاریخ سرزمین ما ،ما نمیتونیم ادعای عصمت کنیم همونطور که احدی نمیتونه مگر اینکه پیغمبر یا معصوم علیه السلام باشه.
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
۱۴:۲۲،مطمئن هستم تو نماز نمی‌خونی ،تو داری جانماز و آبکش میکنی
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خواهشمندم مطالب بیشتری از شاهنامه بنویسید ممنون.
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
موافقم
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
این گزارش در مورد قهرمانان و اسطوره های تاریخی هست نه قهرمانان معاصر ، پس لطفا از نویسنده ایراد نگیرید دقت کنید به تیتر و موضوع
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ایران حماسها افریده از دوران دفاع مقدس ودورود بفرستیم بر شهیدان ورزمندگان که جانانه ایستادن وحتی یک وجب از خاک وطن ندادن درود
قربانی
۱۰:۰۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سپاس فراوان، همیشه تاریخ جاویدمان رونشربدین تاهمه بدانندکه بودیم وافتخارات سرزمینمان جایشان روبه پردازه های خیالیه کره ای همچون جومونگ و.. ندن
درودبی کران بدرقه راهتان باد
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
دوستان فرهنگ ما به حماسه احتیاج داره، اگه مه دوستشون نداشته باشیم و بچه هامون رو باهاشون آشنا نکنیم و بهشون بی رحمی کنیم مثل حضرت مولانا اون ها هم مدعی پیدا میکنن پس یادتون باشه ما به پشتوانه های فرهنگی حتی اگر تخیلی باشند احتیاج داریم
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
جالبه که خیلی ها که میان زیر یه خبری کامنت می نویسند، اصلاً تیتر خبر رو نمی خونند. الان نصف کامنت هایی که نوشته شده اصلاً ربطی به موضوع این خبر نداره.
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
این خبر به شماهم ربطی نداره.
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۹:۳۰
فضول توهین کننده
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اینا که همش افسانه اس
به جز کوروش کبیر و آریو برزن
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عالی.خیلی جذابه.عاشق این شخصیتهای تاریخ ساز ایرانم
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
من هم عاشق شاهنامه ام. از بچگی تا الان ۱۰ بار از اول تا آخر خوندمش.
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ظاهراً یه عده ای قهرمانان پوشالی هالیوود رو بیشتر از قهرمانان افسانه ای ایران دوست دارند.
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
درود بر صفویان که ایران به اوج قدرت و شکوفایی خودش رسید.
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اوج قدرت و شکوفایی از اواخر عمر شاه عباس شروع شد به اسطوره ای به نام شاه سلطان حسین ختم شد. شاید معنای قدرت و شکوه برات تغییر پیدا کرد!! نگو درباره تاریخ ایران دارم حرف میزنم که خیلی حرف برا گفتن هست،چون اینجا گزارش درباره تاریخ پیش از اسلام ایران آورده شده نه شکوه و قدرت پس از اسلام!
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
صفویان یک نفر نبوده که حرف از شکوفایی و قدرت میزنی! همونطور که ایران باستان هم یک نفر نبوده که با کل تاریخش دشمنی میکنید،همین صفویه رو کامل مطالعه بفرمایید به نکات سیاه بسیاری هم دست خواهید یافت،دشمنی با تاریخ این مملکت از همین رفتار مزورانه و به سلیقه صهیونیسم دست چین کردن پیداست،فقط امروز عواملشون به جای پهلوی شدن یک عده دیگه!
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سهراب پسر رستم اگر کمی زودتر متوجه میشد باباش کیه خیلی خوب میشد و اینکه سهراب جزو پهلوانان بنام ایران بود.یکی از تلخترین داستان های شاهنامه،مرگ سهراب به وسیله رستمه.
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عجب.
بعد چرا رستم بچه اش رو کشت؟؟
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
برو توی شاهنامه بخوون چرا،البته اگه افسانه کوراوغلی و پسرش رو هم که از رستم و سهراب برگرفته شده بخوونی میفهمی.البته که سواد و لیاقت شاهنامه خووندن نداری
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۹:۵۴ خواندن شاهنامه و درکش لیاقتی میخواد که نمونه شما خائنان به ملت و تاریخ ایران عاجز هستین از انجامش.
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
من درکم پایینه
با شماها که عمرتون رو پای 4 تا داستانی خیالی حروم میکنید.
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تو عمرتو برو آنتالیا حروم کن خوبه؟! ناشناس ۱۰:۵۲.
ق رحیمی
۲۳:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
درهمین زمان همداریم
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
قهرمان های این زمان خیلی زیاد هستن.
یک کتاب هم بنویسیم تموم نمیشه.
چون عصر معاصر از پادشاهان با ایمان صفوی مثل شاه عباس و شاه اسمائیل صفوی گرفته تا الان.
فرماندهان شجاع و دلیر و با شرف و با ایمان هم خیلی زیاد بودن.
و برترین اسطوره و قهرمان ایران رو هم فراموش نکن.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ببین ناشناس ۷:۵۵ بیخود مغلطه نکن تاریخ سراسرش فراز و نشیبه پس نمیخواد پشت نقاب دورویی قایم بشی که به یه بخشی از اون ایراد بگیری به اسم دفاع از دین و ایمان اگه دقت کنی خودت هم فقط تونستی دو تا اسم نام ببری،پس حرف اضافه نزن،چون هرکجای تاریخ رو ببینی همین آش و همین کاسه تو همون دوره صفوی و ...هم برو خوب بگرد نخاله کم نیست،ما ایرانی هستیم و به تمام تاریخ خودمون اعتقاد داریم،تو اگه دوست نداری همه اش رو ببینی شخم میزنی به خیال خودت انتخاب کنی مشکل خودته،گزارش درباره دوره خاصی هست اگه دقت کنی نه درباره تمام تاریخ پس در پی فریب کاری نباش،همه قهرمانان این مرز و بوم برای ایرانی واقعی دارای اهمیت هستند مگر اینکه یک خودباخته و خودفروش به اسراییل و اسراییلیات باشی.
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
قهرمان واقعی قطعا شهدای عزیزمون هستن و خصوصا حاج قاسم عزیزم. اینهایی که در بالا نام برده شده افسانه ای بیش نیستن
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
آره لابد پاسارگاد و مقبره کوروش هم افسانه است تخت جمشید رو هم من ساختم
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ذوالقرنین که داخل کلام الله اومده
اما بقیشون افسانه هست.
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
واقعاً این همه میزان علاقه به دوگانگی و تضاد و درگیری؟ مگر امام علی (ع) با ایرانیان چه مسلمان و چه مجوس رفتاری انسان مدارانه نداشت؟.
اسطوره ها ریشه در تاریخ دارن، ما باید پایبندها به ارزش هایی باشیم که پدرانمون برامون به یادگار گذاشتن زمانیکه دیگر ملل درحال غارت و توحش به سر میبردن و تمدن های مصر و بین النهرین در اوج سقوط فرهنگ ایرانی تمامی ملل رو متحد کرد، حتی تخت جمشید رگه هایی از معماری مصر باستان، آشوری و یونانی داره. این روند تا پس از اسلام هم ادامه داشته. ایرانیان باستان هم به خدای یکتا اعتقاد داشتند و شهرت آنها به آتش پرست به معنای پرستش نیست بلکه به معنای پرستاری هست.
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سلام و درود بر پهلوانان ایران زمین .افتخار میکنم بگم آرش زادگاهش بروجرد در لرستان است و مجسمه او در چغاه ساخته شده .ممنون
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
به خدا از این قهرمان ها میشه یک دنیای سینمایی مثل مارول یا دیسی ساخت مثلاً ریتم به جای هالک ،ارش کمانگیر به جای هاکای،و..... به خدا خیلی خوب میشه حیف که اهمیتی نمیدن به اینا حیف واقعا حیف چی میشه ما هم دنیای سینمایی خواص خودمون داشته باشیم :/
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خسروپرویز آتش پرست بت پرستی هستش که الان در آتش جهنم هستش.
و هیچ دعای خیری نمیتونه اون رو از عذاب الهی نجات بده.
چون کافری بود که آتش پرستی رو در ایران آیین رسمی اعلام کرد
یک کافر آیا ارزش توجه داره؟؟
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
دین زرتشت پیرو خدای یکتا اهورامزداست و آتش فقط نماد پاکیه نه خدای زرتشت ابله
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اگر خسرو پرویز مرد خوبی بود علیه سپاه اسلام و دین خدا لشکر نمی کشید.
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تو اگه دلت خواست برای مظفرالدین شاه که ....کاره بود دعای خیر کن شاید بهش رسید،بعید میدونم چنین گناه کبیره ای رو بشه باهاش رفت بهشت! تازه ادعای مسلمانی هم داشت.دیگه عذر بدتر از گناه...
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بدم میاد از اینا که میان نظر میدن پس این کو پس اون کو. شما فضولی؟ هر کسی جای خودش این پست مربوط به پهلوانان تاریخی و اسطوره‌ای ایرانه خوبه ما هم بیایم زیر اون پست ها بنویسیم پس کوروش کو پس رستم کو؟
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
دقیقاً هم فضولند و هم حسود و هم خودباخته و هم عاشق مردعنکبوتی و لاکپشتهای نینجا هستند.
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خب آریو برزن داریوش نادرشاه شاه عباس مگه اینا تاریخی نیستن؟ خب باید از همشون اسم میبرد یا هیچ کدوم رو نمینوشت!کمبوجیه رو گفته ولی داریوش رو نگفته بعد انتظار دارید کسی ایراد نگیره؟
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
همه اینا که جهنمی هستند و گناه کار .

(به غیر از کوروش کبیر چون در قرآن به عنوان از بهترین بندگان خدا یاد شده)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
شما نگهبان در جهنم هستی که تعیین میکنی کی به بهشت میره کی به جهنم.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کسی مسئول اعمال دیگری نیست.
ولی از اعمال انسان ها مشخص میشه که پاک سرشت هستند یا آلوده.
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شما نگران پاک سرشتی و آلوده بودن دیگران نباش و همون طور کسی که گفته اینا همه جهنمی هستن! بهتره کلاه خودتو بچسبی باد نبره چون شیطان سراغ همه میاد نه فکر کنی توی دو هزار سال پیش مونده! شاهد از غیب لابد برات خبر از بهشت و جهنم میاره یا استغفرالله خدایی و علیم بذات الصدور گویا.
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
پل تیبتز قهرمان جنگ جهانی دوم بود
همه اینایی که اسم بردی و بهشون گفتی اسطوره
1 درصد به بزرگی پل تیبتز نیستن
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
عجب
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما جانم فدای توقربان اون قلم نوشتاریت شوم تامیتوانی ازاین خبرهای نیاکنان آریایی بگذاریداکسیژنی که تنفس می‌کنی گوارایت باد
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مثلا خواستی ادبی بنویسی؟ اکسیژن رو باید میگفتی هوایی که تنفس میکنی!
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۱۸:۴۱
آدمیزاد اکسیژن رو تنفس میکنه. بقیه ش رو که شامل نیتروژن و کربن دی اکسید و کربن مونو اکسید و هلیم و درصد اندکی از سایر گازهای مضر هست رو در مرحله ی بازدم، خارج میکنه. نکنه خودت اون کربن دی اکسید و .... رو هم مصرف می کنی ناقلا !!!
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
۱۸:۴۱ و ۱۲:۱۰ دقت کنی اینجا گزارش بخش تاریخی هست لطفا کامنتهای علمی خودتون رو برید بخش پزشکی علمی بذارید،ناقلاهااااااا.
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
گرشاسپ یکی از بزرگترین پهلوانان شاهنامه و از نیاکان رستم هست. البته یک گرشاسب و یک گشتاسپ دیگه هم هستند که اونها بعدها پادشاه میشن. اما گرشاسپ پهلوان، از فرزندان جمشید بوده و در زمان پادشاهی ضحاک و فریدون زندگی می کرده. توی بخش های اول شاهنامه، چندبار اسم گرشاسپ آورده شده اما توضیحات کاملتر درباره او، در کتاب گرشاسپ نامه وجود داره.
توی کتاب گرشاسپ نامه اینطور نوشته که جمشید زمانی که پادشاه بود، همسر و فرزندانی داشت که بعدها آبتین و فریدون و ... از نسل این همسرش به دنیا اومدند. اما زمانیکه ضحاک حمله کرد، جمشید ابتدا به جایی نزدیک سیستان رفت و مدتی در اونجا زندگی می کرد. در اونجا جمشید با دختر پادشاه سیستان ازدواج کرد. اما ضحاک دست از تعقیب جمشید بر نمی داشت. سرانجام جمشید با همسر اولش به بیشه ای در کشور چین گریخت. اما ضحاک جمشید رو پیدا کرد و اون رو کشت و فرزندانش به دستور آبتین به شبه جزیره سیلا رفتند که شخصی به اسم طیهور پادشاه اونجا بود و آبتین با فرانک دختر طیهور شاه ازدواج کرد که بعدها فریدون به دنیا اومد.
اما دختر پادشاه سیستان بعد از رفتن جمشید، فرزندانی به دنیا آورد مثل شیدسپ و شم و گرشاسپ و ... . بعدها از نسل همین پهلوانان، شخصیت های مشهوری به دنیا اومد مثل نریمان و سام و زال و رستم که همگی در سیستان زندگی می کردند.
اما در کتاب گرشاسپ نامه، داستان های عجیب و شگفت انگیزی درباره نبردها و جنگاوری های گرشاسپ نوشته شده و ظاهراً گرشاسپ سفرهای زیادی داشته از جمله نبرد با اژدها و ببر و کرگدن و دیو و همچنین سفر به سرزمین ها و جزیره های مختلف و همچنین دیدار از قبر سیامک پسر کیومرث که به دست دیوها کشته شد. همچنین در این کتاب ماجرای سفر به جزیره متحرک و دیدن درخت عجیبی که هفت نوع میوه داشته و بسیاری سفرها و ماجراجویی ها و نبردها در سرزمین های دوردست و در نهایت مرگ گرشاسپ رو توضیح داده است.
...
۱۶:۰۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
گرشاسب چی؟
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
یکی از بهترین داستانهای کوتاه شاهنامه که متاسفانه کمتر کسی اون رو خوانده، نبرد سام (پدربزرگ رستم) با اژدهای کَشَف رود هست. که این ماجرا رو خودِ سام در قالب یک نامه تعریف می کنه و خلاصه ی بیت هایش این هاست:

چنان اژدهایی ز رود کَشَف
برون آمد و کرد گیتی چو کف

زمین شهر تا شهر پهنای او
همان کوه تا کوه بالای او

به زور جهاندار یزدان پاک
بیفگندم از دل همه ترس و باک

مرا کرد بدرود هرکس شنید
که بر اژدها گرز خواهم کشید

چو دو آبگیر پر از خون دو چشم
مرا دید غرید و آمد به خشم

زدم بر سرش گرزهٔ گاو چهر
بر او کوه بارید گفتی سپهر

به زخمی چنان شد که دیگر نخاست
ز مغزش زمین گشت با کوه راست

همه کوهساران پر از مرد و زن
همی آفرین خواندندی به من

جهانی بر آن جنگ نظاره بود
که آن اژدها زشت بود
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
روحشان شاد چو ایران نباشد تن من مباد
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
میشه این قدر مسخره بازی در نیازی
تاریخ ایران چه ربطی به شیلا و گوگوریو داره
این قدر فیلم کره ای دیدی که دیوانه شدی.
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
می تونی توی اینترنت جستجو کنی ببینی فرانک همسر آبتین کی بوده.
بعدش هم حرف بی دلیل نزده ام. برو مقدمه کتاب کوش نامه رو بخون تا بفهمی
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
لطف کن اول یه جستجو توی اینترنت بکن بعد ایراد بگیر. همین الان لطفاً کلمات زیر رو جستجو کن و مطالعه کن:
فرانک مادر فریدون
کوشنامه
جزیره سیلا در کوشنامه
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تو هم اینقدر کتاب نخوندی دیوانه شدی.
حتی زحمت یه جستجوی کوچیک توی اینترنت هم به خودت نمیدی.
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
محض اطلاعت، در قدیم به شبه جزیره سیلا، بسیلا هم گفته میشده.
پس اگر زحمتت نمیشه کلمه بسیلا رو هم جستجو کن تا متوجه بشی کجاست.
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اون شیلا هم که نوشتی اشتباهه. ظاهراً خودت خیلی فیلم کره ای نگاه می کنی. درستش سیلا هست که توی کتاب های کهن مثل کوشنامه نوشته شده. و بعضی کتاب های دیگه بهش میگن بسیلا. توی کتاب کوشنامه نوشته که این شهر روی یک صخره خیلی بزرگ ساخته شده بوده و تنها راه ورود به این شهر، یک بندرگاه بین دو صخره بلند بوده و لشکریان کوش پیلدندان مدت ها این بندرگاه رو محاصره می کنند اما نمیتونن وارد شهر بشن. بعد در مورد مردم اونجا و آداب و رسوم و جشن های اونها هم کلی مطلب گفته. همچنین درباره مزرعه های پرورش اسب آبی و غذاها و آداب و رسوم اونجا هم کلی توضیح داده.
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۴:۴۶ من نمیدونم چه مشکلی با تاریخ داری. اما اینکه اینجور به دیگران توهین می کنی. کار خوبی نیست. اگر از کامنت کسی خوشت نمیاد نخون یا اگر ابهامی داره میتونی بپرسی تا منم منبع اون مطالب رو معرفی کنم. اما اینکه توهین می کنی اصلاً کار خوبی نیست.
این مطالبی که من نوشتم، حاصل چندین سال مطالعه کتاب های کهن هست. چه شب ها و روزهایی از دوران نوجوانیم که نشستم و این کتاب ها رو خوندم و البته با چه سختی این کتاب ها رو پیدا کردم. چون بعضی از این کتابها واقعاً قدیمی هستند و حتی توی اینترنت هم پیدا نمیشن. اما متاسفانه هیچ کجا نه در مدرسه و نه دانشگاه و کار و.... هیچکس قدر و ارزش این همه کتابی که مطالعه کرده بودم رو ندونست.
حالا که yjc زحمت کشیده و مطلبی در این مورد نوشته، من هم فکر کردم که چکیده هایی از جذابترین افسانه ها و اسطوره های باستانی ایران که همه شون هم منبع دارند بنویسم که شاید انگیزه ای برای مطالعه کتاب های مفید بشن. اما این توهین های شما متاسفانه باعث میشه اسطوره های ایرانی فراموش بشن و بتمن و سوپرمن جای اونها رو بگیرند. الان تمام دنیا دارند اسطوره های خودشون رو به صورت فیلم و انیمیشن و بازی رایانه ای و ... به دنیا نشون میدن اما ما وقتی چند کلمه متن درباره افسانه های خودمون می نویسیم، این همه توهین رو باید بشنویم.
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مادر فریدون؟؟!!! کره!!!؟؟؟؟ فریدون کره ای!!!
ما رو مسخره کردی؟؟
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شاهنامه؟؟ کره ای؟؟
چی میگی
چرا چرت و پرت میگی
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
۱۸:۳۰ و ۱۸:۴۳
کسی مجبورت نکرده اینقدر بیسوادی خودت رو به دیگران اثبات کنی. منبع و مرجع که دادم. برو مطالعه کن.
جواد
۱۴:۰۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
در کنار اسطوره‌های تاریخ ایران یادی کنیم از اسطوره های واقعی دفاع مقدس ، مدافعان حرم و مدافعان سلامت ...
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اونایی که منفی دادن و پای گوشی نشستن و راحت نفس میکشن.
بدونید مدیون شهدا هستید که رفتن در برابر دشمن 8 سال ایستادن تا کشور و ایمان و شرفمون از بین نره.
خیلی بعضی ها بی شعور هستن که قدر شهدا رو نمیدونن.
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
هرروز دارن از شهدا قدردانی میکنن.مگه تاحالا نکردن؟
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
⁦❤️⁩⁦❤️⁩
مسعود
۱۴:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
الحمد لله قهرمانان ما اصالت دارند و مثل قهرمانان نو ظهوری مثل مردعنکبوتی و بن تن و سوپرمن نیستن و درس جوانمردی و ایثار و عدالت میدن
ما با استفاده از این قهرمانان و قهرمانان دفاع مقدس میتوانیم به صورتی جذاب به بچه هامون درس ازادگی و جوان مردی بدیم
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
البته یه عده هستند که ظاهراً همون مرد عنکبوتی و ... رو دوست دارند و مدام از قهرمانان خودمون بدگویی می کنند. مثل همین کسانی که مدام میگن افسانه های ایرانی دروغه و شاهنامه الکیه و ...
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
چه ربطی داره.
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
هخامنشیان یازدهمین حکومت بزرگ جهان بودن پس خواهشا دیگه دروغ نگید.
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
کاملا درسته امپراطوری بریتانیا و پادشاهی عظیم چین خیلی عظیم تر از هخامنشیان بودن.
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
کوچولو بزرگ به کشوری نمیگن که فقط پهن باشه بزرگ به کشوری میگن که قدرت نظامی و قدرت اقتصادی و جمعیت بیشتری رو در زمان خودش داشته باشه. حدود 40 درصد جمعیت جهان در اون زمان تحت سلطه هخامنشیان بودند
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
هخامنشیان در زمان زمامداری-شان بر بیش از ۴۳ درصد جمعیت جهان حکمفرما بودند. البته در رابطه با مغول ها اونها قدرت مرکزی و واحد نداشتند حتی با اینکه از خاقان مغول دستور میگرفتن ولی شامل ایالت های خودخوانده هم بودن . بریتانیای کبیر هم در قیاس با خشکی ها بیشتر حکمفرمای آب ها و دریاها بوده. امپراتوری های عثمانی، روم، هون ها و چین باستان هم دارای گستره ای نزدیک به هخامنشیان بودن اما ارزش امپراتوری هخامنشیان به آزادی بیان، احترام به حقوق اقوام و ملل و جنگ های کمتری نسبت به سایر امپراتوری ها هست.
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
به شما چه مربوط؟ لابد از نظرت امپراطوری عثمانی که قبل از نبردهاش برای سربازانش شاهنامه خوانی میکرد خیلی ابرقدرت بوده؟ مهم شعور و انسان بودنه نه ابرقددت بودن مثلا بریتانیا خیلی آدم هستن که جنایتکار بودن هنوزم خاندان سلطنتیش پست فطرت ترین خاندان هاس سلطنتی در حال حاضر دنیان
محمد
۰۱:۲۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
هخامنشیان نسبت به زمان خودشون یکی از مدرن ترین و بهترین تمدن های تاریخ جهان بود مخصوصا زمان کوروش
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
احمق ها اینقدر خود فروخته اند که حتی امپراتوری استعماری جنایتکار انگل ها رو از سلسله های افسانه ای ایران بهتر می دونند.
به ۷:۵۲
۱۸:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
نادان تو هستی که حرفهای اسراییل و هم پیمانانش در منطقه رو تکرار میکنی منافق مزدور سلسله های تاربخی ایران افسانه نیستند ،افسانه اون چیزی هست که تو حسرت یک روزش رو داری چون بی رگ و ریشه ای تاریخ ایران خودش گواه بر خودش هست تو اگر کور فهمی به ما چه مربوط.برو کاسه لیسی اربابتون انگلیس و اسراییل و امریکا،افسانه تو و تاریخ نداشته ای هست که با جعل تاریخ دیگران توی منطقه برلی خودتون ساختین،چشم همه دشمنان ایران اسلامی کور.
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
لطفا اسامی قهرمانان عصر معاصر رو هم بگذارید.
باتشکر
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
حتما در مقالات دیگه ای هم چنین گزارشهایی از تمام تاریخ مملکتمون میذارن به ترتیب زمانی،هیچ چیز قرار نیست نادیده گرفته بشه به کوری چشم دشمنان تاریخ کهن این آب و خاک.
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شهید محمد علی صفا
بزرگ ترین شکارچی تانک در جهان
متولد خراسان شمالی
160 تانک عراقی رو منهدم کرد.
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
منم خراسانی ام.
و به شهید محمد علی صفا افتخار میکنم.
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شهدا فقط محدود به این زمان نیستن
ما تو طول تاریخمون خیلی انسان ها داشتیم که در راه وطن شهید شدند
از جنگ با اعراب و جنگ چالدران بگیر تا جنگ دفاع مقدس
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
جنگ با ساسانیان کفار آتش پرست چند صد شهید رو دستمون گذاشت.
ولی سپاه مشرک یزدگرد سوم رو تا آخرین نفر از بین بردیم
خسلو پرویز نادان هم این قدر بدبخت و فلک زده شد که به دست یک آسیابان به درک واصل شد.
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
حالا کار توی کافر مشرک به جایی رسیده که به ساسانیان بت پرست آتش پرست فاسد میگی شهید!!!!

شهید کسی که در راه دفاع از شرف و عزت و انسانیت و در راه دین خدا و دفاع از مسیر الهی پیامبران بجنگه و جان عزیزش رو فدا کنه.

نه کسی که جلوی مسلمانان شمشیر بکشه و با زبون اون ها رو مسخره کنه. این فرد یک کافر جهنمی نفرین شده الهی هستش.
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
به قرآن مجید وقتی به اون یزدگرد کافر و ارتشش چنین لقب بالایی دادی
به خدا قسم که خونم به جوش اومد
کلمه شهید عزت و احترام داره. و بندگانی نزد خداوند به این مقام می‌رسند که یپرو پیامبران باشند. نه کسی که جلو پیامبر با بی شرمی تمام بایسته. و مخالفت کنه و لشکر کنی کنه.
آخرش هم خداوند اون و تمام سپاهش رو به سزای جنایت ها و گستاخی هاش رسوند.
الله اکبر.
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
کاربر ۱۶:۵۹ سخت نگیر باور کن تو این زمونه هم شخصیت پرستی مثل بت پرستی جریان داره همین yjc یه گزارش از یکی از هوادارای گلزار نوشته بودش جامعه ما هنوز جامعه اسلامی نشده
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ناشناس البته خیلی شناسِ ۱۶:۵۹ حرص نخور .طبعا ما به ناصر الدین شاه فاسد هم نمیگیم شاه شهید!! خواستی کتاب خاطرات اعتماد السلطنه رو حتما بخوون.
دوست دار ایران باستان
۲۲:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
کسایی که میگن اتش پرست بودن خیلی نادانن چون نمی دونن که ایرانی ها خیلی قبل تر اعراب مسلمان خدا پرست بودن و اتش رو نشونه قدرت اهورامزدا خدای یکتا(الله مسلمانان) می دونستند
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
همیشه یادقیق بگید یاخفه خون بگیرید ودست ازاین اراجیف بردارید چقدرشماها به این افسانها علاقه دارید آخه توکه ایقدر اطلاع دارید پهلوان پهلوان میکنید خب اول باید ثابت کنید اینها کیاهستن زاییده چی هستن ریشه دارهستن اصلا ایرانی هستن نه بعد حرف بزنید .کیومرث ازانسانهای اولیه هههه خب این کیه فرزند کیه چه تاریخی بود اینجور که نمیشه بادروغ چیزی درست نمیشه
محمد
۱۳:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اولا ادب داشته باش در ثانی خودش هم گفته اسطوره هستند مثل رستم که خالق داستانش انسان بزرگی مانند فردوسی است از این که بگذریم توکشور عزیزمون ایران هیچ وقت جای پهلوانان وقهرمانان خالی نبوده
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شما یکم سواد کسب کن بعد نظر بده اگه ابتدایی را گذرونده بودی میدونستی اینا کی هستن من پیشنهاد میکنم جلوی مدرسه ابتدایی بایست و از بچه ها بپرس
مجتبی
۱۵:۰۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تمامی پهلوانان نامبرده شده نامشان در شاهنامه و کتب تاریخی هست و تمامی شان ایرانی الاصل هستند

ببخشید دیگه مردم اون موقع دفتر و مداد نداشتن که برای اثبات وجودشان به شما همه چیز را ثبت کنند
...
۱۶:۰۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
منبع مطمئن تر از اوستا
مصطفی احمدی
۰۰:۲۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
تو خوبی
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
درود به روان همه پادشاهان ایران از پیشدادی و کیانی و هخامنشی بزرگ و ساسانیان و افشاریان و پهلوی ایرانساز . بجز قجر ! و لعنت به عمر و سپاه وحشی متجاوزش که ضحاک از تبار همان عمر و... است
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
درود بر شجاعتت که این سخنان رو گفتی
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اگر پهلوی ایران سازه پس قجر هم ایران سازه!خواهشا اسم پادشاهی هایی مثل هخامنشی و ساسانی و افشار رو کنار کنار پهلوی و قجر فشل نزارید! این سخنان هم شجاعت نمیخواد حماقت میخواد که پادشاهی بزرگ هخامنشی که به قلمرو ایران می افزد رو بزاری کنار پهلوی و قاجاری که یا کوه های آرارات رو از ایران جدا میکردن یا بحرین رو یا سرزمین های شمال رود ارس رو یا افغانستان رو!
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شیر مادرت حلالت
محمد
۰۱:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عمر انسان بدی نبود
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه در اینترنت خیلی کم درباره سلسله‌های پیشدادیان و کیانیان صحبت میشه. این دوتا سلسله جزو باشکوه‌ترین و مقتدرترین سلسله‌های تاریخ بشر بوده‌اند. البته درباره سلسله پیشدادیان، اطلاعات خیلی کمی در دسترس هست و توی شاهنامه همی خیلی مختصر درباره‌اش صحبت کرده اما برای اطلاعات بیشتر، کتاب‌های تکمیل کننده‌ی شاهنامه مثل کتاب کوشنامه و گرشاسپ‌نامه وجود داره. سلسله پیشدادیان، حدود ۷ یا ۸ پادشاه داشته که قدرتمندترین‌شون جمشید پیشدادی بوده و همون کسی هست که جامِ جهان‌نما رو از اهریمن گرفت و نوروز رو پایه‌گذاری کرد همچنین فریدون و منوچهر هم از پادشاهان بزرگ این سلسله هستند. در دوران پیشدادیان، جنگاوران بزرگی مثل آبتین، قارن (پسر کاوه آهنگر و پدر ویس در منظومه ویس و رامین) و گرشاسپ و نریمان وجود داشته‌اند که افسانه‌ی نبردهاشون در کتاب‌های خیلی کهن اومده. سلسله کیانیان هم با سه پادشاه کیقباد، کیکاووس و کیخسرو شناخته میشه که کیخسرو مقتدرترین پادشاه هست. تاریخ این سلسله تقریباً در شاهنامه اومده. عده ای میگن این سلسله در واقع همون سلسله هخامنشیان هست و کیخسرو هم در واقع همون کوروش هست. نبردهای بزدگی که در زمان کیخسرو رخ داده مثل جنگ لاون و جنگ هماون شباهت بسیار زیادی به نبردهایی داره که توی کتیبه های حکومت آشوریان توصیف شده است. پس از جنگ بزرگ کیخسرو که آخرین نبرد دوره‌ی پهلوانی شاهنامه است، تقریباً تمام جنگاوران مشهور سلسله کیانیان کشته می‌شوند. تفاوتی که بین کیخسرو و کوروش هست اینه که کیخسرو پس از شکست دادن تمام دشمنان، برای اینه دچار غرور و فساد نشه، از پادشاهی کناره گیری می‌کنه و به مکانی نامعلوم میره؛ اما سرنوشت کوروش اینطور نیست و ظاهراً در یکی از لشکرکشی‌ها کشته میشه.
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
عزیزانی که نظردادن ومیفرمایند افرادی مثل سپهبدسلیمانی یا ریسعلی دلواری یا شهدایی جنگ تحمیلی هم قهرمان ملی ماهستند درست میفرماییند ولی بحث این گذارش بحث پهلوانان تاریخ معاصر نیست.
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اول برو یاد بگیر بنویسی گزارش
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
تو هم اول برو دهانت رو پاک کن به خاطر لیسیدن کاسه اسراییلی ها توی منطقه.اگه دقت کنی تیتر و گزارش رو بخوونی میفهمی که الان بحث چی هست،در ضمن شهید گرانقدر سپهبد سلیمانی و رییس علی دلواری و سایر قهرمانان ما همه ایرانی هستن نه متعلق به بیرون از این مرزها،یعنی اونها هم از دل همین آب و خاک و تاریخ و تمدن بر آمدند نه از اون سر دنیا،پشت به دین و خدا و پیغمبر و آب و خاک و مردم و تاریخ خودشون نکردند و با هویت ایرانی اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیدند به کوری چشم دشمنان اسلام و این آب و خاک و تاریخش.
Saba
۱۲:۳۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دوستان اینا اومدن با اسطوره های ایران باستان رو گذاشتن نه ماله الان رو که اینجوری ناراحت شدین
درضمن پس سورنا .آریو برزن. رستم فرخزاد
چی؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
چی میگی بابا
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
رستم فرخزاد دیگه کی؟
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
در مورد اون دوست عزیزی که میگه رستم فرخزاد کیه. به انتهای شاهنامه مراجعه کن. یکی از عالیترین سروده های فردوسی که واقعاً جزو برترین قطعه شعرهای شاهکار در ادبیات فارسیه، نامه ای هست که رستم پورهرمزد به برادرش می نویسه. واقعاً زیبا و بینظیره. نامه خیلی طولانیه اما چند بیت اولش اینهاست:

بدانست رستم شمار سپهر
ستاره شمر بود و با داد و مهر

همی‌گفت کین رزم را روی نیست
رهِ آب شاهان به این جوی نیست

بیاورد صلاب و اختر گرفت
ز روز بلا دست بر سر گرفت

یکی نامه سوی برادر به درد
نوشت و سخن ها همه یاد کرد ....
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سایر پهلوانان مثل آبتین و گشتاسپ و قارن و قباد پسران کاوه، خراد و شیدوش و بهرام و زنگه شاوران و فرهاد و بُرزین و شاپور و خاندان گودرز که فرزندان قارن پسر کاوه هستند مثل کشواد و گودرز و گیو و بیژن و فریبرز پسر کاووس و فرامرز پسر رستم و حتی قهرمانان زن شاهنامه مثل بانوگشسپ و گردآفرید رو فراموش کردید.
البته درباره پهلوان‌هایی مثل گرشاسپ (با گرشاسب پادشاه اشتباه نشه) و کورنگ و نریمان و سام و قارن (پسر کاوه و پدر ویس در منظومه ویس و رامین) و جنگ هاشون با جانشینان ضحاک چیزی توی شاهنامه نیومده. در این موارد، کتاب های مکمل شاهنامه، مطالب تکمیل کننده ای دارند. مثلاً کتاب های گرشاسپ نامه، کوش نامه، شهریارنامه، آذربرزین نامه، برزونامه، بهمن نامه و ...
مثلاً توی شاهنامه فقط یکبار به شخصیتی به اسم "پیل دندان" اشاره شده؛ اما کتاب کوش نامه، به طور کامل به زندگی این موجود عجیب پرداخته است. "کوش پیل دندان" یه آدم با چهره ترسناکه که ۱۵۰۰ سال عمر داشته و در اکثر داستان های شاهنامه حضور داره، اما فردوسی اشاره مستقیم بهش نمیکنه. مثلاً کوش پیل دندان همون کسیه که با لشکریان دیوها جنگید اما دیو جنگاوری به اسم "ارندو" یا همون "دیو سپید" توانست، کوش پیل دندان رو شکست بده. به همین خاطر کوش پیل دندان هم خودش رو شبیه نوازنده کرد و کیکاووس رو تشویق کرد که به دیوها در مازندران حمله کنه.

کتاب کوش نامه، همچنین، اطلاعات کاملی درباره دوران هزارساله پادشاهی ضحاک داره، که ماجرای سرنگونی تا مرگ جمشید، زندگی فرزندان جمشید در بیشه چین و فرار آنها به شبه جزیره سیلا نزدیک کشور کُره، لشکرکشی های ضحاک در تعقیب جمشید و خانواده اش و ازدواج آبتین با فرانک دختر پادشاه سیلا و بازگشت به ایران و تولد فریدون و سرنگونی ضحاک رو شامل میشه. همچنین توی این کتاب نوشته که کوش پیل دندان، همون کسی بود که تور و سلم رو فریب داد تا ایرج رو به قتل برسونند اما وقتی منوچهر به خونخواهی ایرج لشکرکشی کرد، کوش پیل دندان فرار کرد و بعدها به قلعه ای در اعماق جنگلها رفت و در اونجا توسط دانشمندانی که در اون قلعه بودند، علم و دانش یاد گرفت و سرانجام بعد از ۱۵۰۰ سال، از دنیا رفت.
محمد رضا
۱۲:۲۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مردم ايران همواره به دنبال حق بودن از كوروش گرفته تا شهيد هاي دفاع مقدس و نميشه اينهارو از هم جدا كرد چون ما ايراني هستيم و هميشه به دنبال حق .
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دیگر هرکسی که علیه حکومت مرکزی قیام کنه و شورش کنه.
مرگ سرانجامش خواهد بود.
فقط قیام مختار و انقلاب 57 بود که ثمر بخشید و پیروز شدند.
چون مختار به خاطر خواخواهی امام حسین علیه السلام قیام کردند.
و جمهوری اسلامی هم به خاطر حفظ شرافت و ایمان و انسانیت پیروز شد.
خدا یاور مؤمنان است.
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
کاملا درسته و رژیم فاسد و شیطان پرست پالانی (پهلوی) و اموی هر 2 نابود شدند.
زنده باد مؤمنان و صالحان.
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
هیچ حکومتی تا ابد باقی نموند!عباسیان هم نابود شدند و بعد از آن هم هر چه سلسله مثلا اسلامی بود نابود شدند دنیا دار مکافات و محل گذر هست.حالا اگه شما مومن و صالح خاصی مد نظرت هست نمیتونی با کلمات بازی کنی فقط دو مورد نام ببری،مرغ انجیر خوار.لابد مومن و صالح مد نظرت قاجاریه است!! لعنت خدا بر هرچی دشمن اسلام هست که پشت افکار پلیدش به ظاهر دفاع از اسلام میکنه و یکی در میون تاریخ رو شخم میزنه،درست مثل رژیم غاصب اسراییل و کسانی که دست دوستی بهش میدن.
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سلام
عباسیان سلسله ای فاسد و دشمن امامان بودند.
باید هلاک می‌شدند.
ولی عباسیان چه ربطی به رژیم فاسد اموی و پالانی داشت
اما صفویه از برترین و بهترین حکومت های جهان بود.
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
شاه سلطان حسین صفوی که فوق العاده بود اصلا یه مطالعه بکن بفهمی
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۸:۳۶ به قول یک خود فروخته ایران ستیز و اسلام ستیزی که پشت کلمات مثلا ظاهرالصلاح خودشو پنهون کرده آیا حکومت صفویان را با ملک و پادشاهی سلیمان نبی برابر میدانی آیا؟؟! بهترین و برترین حکومتهای جهان آن هم در مقایسه با حکومت حضرت سلیمان ع ؟؟! اُف بر تو که آن همه حرمسرا را نادیده میگیری به اسم برترین و بهترین حکومتهای جهان! کدام شاه صفوی از اول بنیاد روی کار آمدنش تا آخرین لحظه عمرش مرد خدا بوده در حد سلیملن نبی ع؟؟؟! حالا در مقایسه با امامان معصوم که پیشوایان ما مسلمانان هستند بماند...یک حکومت اسلامی که برترین و بهترین بوده؟؟!
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
عجب یکبار درباره ایرانیان مطلب گذاشتین..چرا درخصوص کوروش کبیرفیلمی ساخته نمیشه
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مگه راجب ایران قبل قاجار مثل صفویه و زندیه و .... ساخته میشه
فیلمای تاریخی ایرانی همیشه بعد قاجار رو می سازن
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دقیقا این سوال منم هست
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دلشون نخواست
مهدی
۱۸:۱۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سوال همه اینه...این همه پهلوان وقهرمان وچرا حاضرنیستین یه فیلم ازشون بسازن...سیصد رو امارات میسازه ومولانا رو ترکیه وقطعابه نفع خودشون!!!
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بیشتر اینایی که اسم بردید که کلا داخل شاهنامه و جزء افسانه های ایران هست مثلا میگن رستم بوده و شغلش مرزبانی بوده که فردوسی اومده داستان تخیلی ازش ساخته پهلوانان واقعی باستان ایران بهرام چوبین، سورنا،انوشیروان ساسانی و غیره تازه کوروش هم بود و نبودش زیر سواله
علی
۱۵:۰۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
این یکی رو دیگه هیج جا ندیده بودم

کجا نوشته که رستم مرزبان بوده؟
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ساسانیان از کفار و آتش پرست بودند.
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عجب
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
اعراب جاهلیت هم بت پرست و کافر بودن،رومیان نیز حضرت عیسی رو خدا و پسر خدا میدونن و روح القدس رو هم از همونها مشتق میدونن،مصریان باستان هم کافر بودن و عده ای بیابانگرد بی دین کافر هم همون دوران زندگی میکردن زمینه برای ظهور اسلام در چنین شرایطی فراهم شد اسلام هم فقط برای ساسانیان عرضه نشد و البته آیین زرتشت آیین آتش پرستی نیست کسی که غرض و مرض داره چنین چیزی به زبان میاره.
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
در قرآن نام مجوس اشاره به پیروان زردشت هست و کنار نام مومنان آورده شده و حتی کنار نام پیروان حضرت یحیی بن زکریا ع،در تفاسیر شیعه به نقل از پیامبر ص و امامان معصوم ما پیروان زردشت اهل کتاب هستند یعنی مشرک نیستند.دین زردشت دین یکتاپرستی بود و مانند بسیاری دیگر از ادیان الهی پس از پیامبرانش توسط عده ای منفعت طلب و دنیا دوست تحریف شد مانند آنچه فرقه ها شد از یهودیت و مسیحیت و اسلام.آتش پرستی در دین زردشت نیست،کسانی که مطالعه ندارند و به سخنان جاعلان تاریخ گوش میکنند چنین حرفی میزنند ،این افراد حتی حرف پیامبر اکرم ص و امامان معصوم ع رو قبول ندارند! اینجا هم بحث گزارش و این خبر اصلا درباره ساسانیان و آیین آنها نیست،پس چهره منافق خودتون رو با کامنتهاتون نپوشونید که بوی اسراییلیات ازش میاد.
میثم
۱۲:۲۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
اینا که نام بردی همه برای داستان هاست
...
۱۶:۱۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تو اوستا جوک نوشتن یا کتاب داستتن بچه هاست
اوستا کتاب زردتشته
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
قبر کوروش رو باید بکنن تو چشت تا باور کنی ؟
محمدرضا
۱۲:۱۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خیلی خوبه که به اسطوره های باستانی ایران پرداختید، باید هم اسطوره های باستانی هم پیشوایان و امامان و اسطوره های مذهبی اسلامی و هم اسطوره های ملی و مبارز با استعمار و هم عصر را پاس بداریم.
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
قطعا ایرانی واقعی همینه همه تاریخ و هویتش براش حائز اهمیت هست چیزی که دشمن ازش هراس داره از بین بردن اتحاد امت اسلامی ایران که دارای هویت ملی کهن و تاریخ دیرینه و عقاید و باورهای محکم مذهبی و دینی تحت اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست.وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس بود که همه ایرانیان به آن اعتقاد داشتند و دارند چون اینجا سرزمین کهن ماست و ریشه های ما در این آب و خاک و همین دشمنان ما رو جری میکنه،برای همین دست به خدشه دار کردن باورهای ملی و مذهبی ما میزنند.
عمار
۱۲:۰۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
نام خیلی از پهلوانان اسطوره باستانی تاریخی ایران را از قدیم الایام تا کنون نبرده اید چرا ؟!!! فقط چند نفرشو نام بردید . !!! .
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
فقط سردار سلیمانی قهرمان واقعی ما بود و خواهد بود.
جواد
۱۴:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
و خیل عظیمی از شهدای دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت ...
مجتبی
۱۵:۱۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
پس اینهمه پهلوان باستانی و شهید و جانباز و آزاده و ...
همگی غیر واقعین؟
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تویی که میگی فقط سردار، ایرانی نیستی اگه ایرانی بودی هر کسی رو درجایگاه خودش دوست داشتی و قهرمان میدونستی. کوروش بزرگ و رستم و زال قهرمانند سردار هم قهرمانه هرکس یکی از این دو دسته رو نقض کنه ایرانی نیست.
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
مقام معظم رهبری که بسیار اهل تدبیر و علم و مطالعه هستند گفتند که مانوس با شاهنامه هستند و چند سال پیش در دیدار از شهر مقدس قم به مردم قم و خطاب به تمام ایرانیان شریف فرمودند هویت ملی و تاریخی و هویت دینی و مذهبی همیشه برای ایرانیان اهمیت داشته و این دو از هم جدایی ناپذیر و غیر قابل تفکیک هستند. کسی اگر خودش رو ایرانی نمیدونه و دنبال اراجیف یک عده منحرف فکری و جاعل تاریخ که بیرون از این مرزها سعی دارند تفرقه بین مردم بیندازند منکر هویت و تاریخ ملی مذهبی ایرانیان بشوند،بهتر هست به درک واصل بشوند کنار همان اجانب که سر دسته آنها اسراییل و انگلیس و امریکا و هم پیمانان انهاست،چنین افرادی هرگز هموطن ما نیستند چون مخالف اسلام و دین و خدا و پیغمبر و نظام جمهوری اسلامی امام راحل ره و مقام معظم رهبری و دشمن ایران و ایرانیان هستند.لعنت خداوند بر دشمنان اسلام و این مردم بزرگوار و هویت گرانقدر دینی و تاریخی آنها.
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
به گفته رهبر انقلاب هویت تاریخی و ملی و مذهبی ما از هم جدایی ناپذیر هستند به میل دشمنان این مملکت رفتار نکنید ناخواسته یا عمدا چون سردار سلیمانی یک ایرانی مسلمان هست و شهید زنده ،که هرگز به تاریخ و مملکت و دین و ایمان و عقاید و آرمانهای انقلاب پشت نکرد.
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بزرگ ترین شکارچی تانک در جهان
متولد خراسان شمالی
کو؟؟
اون رو هم نگفتید
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خشایار شاه کبیر کو؟؟
...
۱۶:۰۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
زندگی نامه اش رو بخون میبینی کبیره یا نه
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
داخل قبره الان.
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بگرد پیداش کن
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
یه عده دنبال نادر بودن گویا پیداش کردن نادر کجا رفت.برای همین میگن بگرد پیداش کن.مواظب باش کور نشی فقط.
قنبری اهواز
۱۱:۴۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بسیار جالب بود !
فقط اسم ح.فریدون را باید به عنوان قهرمان ملی به فلاکت انداختن مردم ایران هم ثبت کنید!
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ایران کدوم ایران فقط اسم کشورمون ایرانه ما از اعرابیم درباره عربا هم خونامون مطلب بزارین قهرمانان عرب. فکر کنم آدمایی که تو عربستان زندگی میکنن بیشتر از ماها ایرانین
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
عرب جان چرا داری فارسی حرف میزنی پس؟ والا ما که عرب نیستیم حالا شما اصرار داری خودتو عرب میدونی به ما ربطی نداره
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
نژاد پرست.
مهم شرافت و ایمان و انسانیت هستش.
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خیلی کشورها که الان زبان عربی دارن در اصل عرب نیستن فقط با فتح توسط اعراب عرب زبان شدند.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
نژاد پرست بدبخت.
بویی از شرافت نبردی.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
افسانه ها شدن برای ما اسطوره
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
وطن فروش منافق خائن خودتو با ما جمع نبند ،تو اگر دلت نمیخواد ایرانی باشی به خاطر این هست که نه دین سرت میشه نه هویت،تو لیاقت نداری که شهروند جمهوری اسلامی ایران باشی،تاریخ ما و هویت ما و دین و ایمان ما همه برای ما اهمیت داره،چون ریشه داریم از زیر بته عمل نیومدیم.دینداری هم منافاتی با هویت تاریخی نداره.تو معرکه برپا کن شبکه های معاند و دشمنانی هستی که اطراف این سرزمین مثل شغال پرسه میزنن چون تاریخ و هویت و دین و ایمان ندارند
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
البته بابک خرمدین اسطوره ای که قضیه قتل بابک خرمدین کارگردان کلی به وجهش آسیب زد.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بابک خرمدین یک شورشی پست فطرت نادان بود
که به یاری خدا توسط حکومت خلیفه سرکوب شد.
و دست و پای این کافر مفسد قطع شد.
همین طور لشکر صد هزار نفری اش با خاک یکسان شد.
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
از کجا میدونی
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
پست فطرت عباسیان و ویزرانشون بودن که دشمن خدا و پیغمبر اسلام و امامان و ذریه پیغمبر بودن و غاصب حکومت اسلامی از امامان معصوم جانشین پیغمبر ص درباره بابک خرم دین هم همین دشمنان اسلام تحریف تاریخ کردند میتونی مطالعه عمیق بفرمایی روشن بشی.
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
نخیر
عباسیان مؤمن و پیرو دین خدا بودند
فقط یک شاه بد داشتند.
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اونهایی که از عباسیان طرفداری می کنند ظاهراً اصلاً تاریخ نخونده اند:

خلیفه عباسی منصور دوانیقی، امام صادق (ع) را به شهادت رساند.
خلیفه عباسی هارون الرشید، امام کاظم (ع) را به شهادت رساند.
خلیفه عباسی مامون، امام رضا (ع) را به شهادت رساند.
خلیفه عباسی معتصم، امام جواد (ع) را به شهادت رساند.
خلیفه عباسی متوکل، امام هادی (ع) را به شهادت رساند.
خلیفه عباسی معتمد، امام حسن عسکری (ع) را به شهادت رساند.

حالا بگو عباسیان مومن و پیرو خدا بودند.
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
چه ربطی به بابک خرم دین کارگردان داره الان متن؟؟ در ضمن طبق اعتراف پدر بابک و گفته نزدیکان و دوستانش بابک مخالف عقاید نژادپرستانه اکبر خرم دین بود،در ضمن خطاب به عده ای که طرفداری عباسیان ستمگر به آل الله میکنند ،برید از منابع موثق درباره بابک خرم دین بخوونید نه اونچه عباسیان به کمک وزیران فاسد ملحد خودشون با پول در تاریخ ثبت کردند! حکومت خلیفه؟؟! پس شما لابد خیلی از پیامبر ص هم مومن تر و مسلمان تر هستید که کلا امامت امیرالمومنین ع و فرزندانش و آیه معروف سوره مائده خطاب به پیغمبر ص و غدیر خم رو نادیده میگیرید،دشمنی با اسلام خدا و پیغمبر و ایران و تاریخ ایران از تک تک کلمات عده ای مزدور منافق کاملا مشخص و مبرهن هست،منافق هر کاری میکنه باز دم خروسش پیداست.
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شهدای دفاع مقدس از صدر انقلاب تا الان و حاجی قاسم که هروقت اسمشو میشنوم هنوز اشک تو چشمام حلقه میزنه هم یاد کنید دوستان
مجتبی دهقانی
۱۰:۴۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سه سربازی که در جنگ جهانی دوم با یک لشگر اتحاد جماهیر شوری در پل آهنی جلفا مقابله کردند و 24 ساعت آنها را معطل کردند و سرانجام شهید شدند، شجاع بودند در مطلب بیارید.
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ببین درباره تاریخ گذشته داره مطاب میذاره همه چیز سر جای خودش ما ایرانی ها مثل بعضی بیگانه پرستها نیستیم که ندونیم تاریخمون چیه،تمام قهرمانان این آب و خاک از اول بنیادش برای ما عزیز و اسطوره هستن تا امروز و فرداش ما همه جان بر کفان و سربازان این سرزمین رو از گذشته های دورش تا تاریخ معاصرش عزیز و گرامی میداریم میدونی چرا چون بی رگ و بی وطن و مزدور اجنبی نیستیم
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
قهرمان من هم ذوالقرنین کبیر (کوروش) و پیامبران و امامان و شهدای 8 ساله و سردار عزیزمون سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستش.
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ممنون جالب بود
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
فقط ایراننننی
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
چه قدر شجاع بودن
فضول
۰۹:۲۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
چه خالی بندی؟
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
واااااااااا
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شهد عبدالرسول زرین کیست؟؟؟ که تک‌تیراندازهای بین‌المللی معاصرش هم نتوانستند او را شهید کنند.
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دم ایرانی های شجاع گرم
علی رضا خلیلی
۰۸:۴۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ما شجاع تر از سردار حاج قاسم تو دنیا سراغ نداریم
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
این همه دلاور دفاع مقدس کو؟؟؟
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ببخشید اشتباه منفی دادم
مجتبی فرامرزی
۱۵:۰۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز این مطلب برای پهلوانان تاریخی و باستانیه‌
نه معاصر
مجتبی
۱۵:۲۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز سرتیتر نوشته شده پهلوانان تاریخی و باستانی
نه معاصر
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
به تیتر نگاه کن لطفا،آب در اسیاب دشمن نریزید که میخواد ما رو از دین و مذهب و تاریخ خودمون جدا کنه،کمی به هوش باشید خواهش میکنیم که ببینید هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد،شهدای گرانمایه تاج سر مردم هستند اما دشمن تلاش میکند از هر طریقی رخنه و نفوذ کند در اندیشه و تفکر ملت انقلابی با انواع مکر و فریب به قول رهبر معظم با جنگ نرم،تلاش امروز آنها شکاف بین هویت تاریخی و مذهبی ماست چرا ملت بی ریشه آسیب پذیرتر هستند درحالیکه ایرانیان ریشه و هویت کهن دارند،افتخار به زندگی در خاک و بوم و بری کهنسال کنید که پرچم اسلام در آن برافراشته است،فریب دشمنان را نخورید که میکوشند هم دین را در نظر مردم خوار کنند هم تاریخ و هویت انها را کسانی که رای منفی برای شهدا میگذارند دشمن اسلام دین و مذهب و ایران و تاریخ ایران هستند که میخواهند ما در کل چیزی برای افتخار کردن نداشته باشیم هم تاریخ پر از رشادت معاصر و هم تاریخ کهن کشورمان ایران.
مرتضی
۰۸:۲۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
قهرمان ریس علی دلواری
علی رضا
۰۸:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
دانشمند مسیحی رُکس بن زائد در کتاب امام علی شیرمرد و قدیس اسلام می نویسد:
به خدا قسم اگر شجاعت مجسم شود و در انسانی تمثل يابد آن شخص همان امير مؤمنان خواهد بود. بلکه اگر يونانيان باستان او را مي‏شناختند او را به عنوان خدای شجاعت درميان خدايانشان مي‏پرستيدند!
واين از عجايب است که انسانی در خود اموری دور از يکديگر را جمع کند که هرگاه اين امور را ضميمه هم کنيم تصويری شگفت‏ انگيز به ما مي‏دهد.
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
پرستیدن هر انسانی گناه کبیره است،پرستش فقط ویژه خداوند یکتاست حتا اگر آن انسان حضرت امیرالمومنین باشد،پس کفر نگو مثلا به دفاع از شخصیت امیرالمومنین و مثلا ضدیت دین با هویت ملی،دو دسته امیرالمومنین علی ع را آزردند و هر که علی را بیازارد پیامبر ص را آزرده و هرکه پیامبر ص را بیازارد خدا را به خشم آورده، آنان که علی را تا حد خدایی بالا بردند و فراتر از بشر دانستند و آنان که با دشمنی کرده و حق امامت او را غصب کردند....یونانیان باستان کافر بودند چون خدایان داشتند!! این عیب نیست از نظر عده ای معلوم الحال که دشمن ایران و ایرانیان و اسلام هستند ولی همین عده مدام حرف از آتش پرستی میزنند درباره دین زرتشت در حالیکه در قران پیروان آن دین جز اهل ایمان و در تفاسیر اسلامی انان اهل کتاب هستند تمام ادیان الهی بعد از مدتی از مسیر حق خارج میشدند و این سنت الهی است برای آزمودن انسان و فرق بین مومن و ملحد،حتا پس پیامبر ص نیز پیروان اسلام فرقه ها شدند و از اصل دین جدا شدند تنها کسانی ره یافته اند که اهل بیت و قران را دریابند،دشمنی با اسلام و ایران اسلامی و تاریخ و هویت این سرزمین چیزی نیست که پشت هر کلام به ظاهر صلاحی پنهان کنید.
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
هیچ کدامشان به اندازه حاج قاسم خودمان شجاع نیستند و نخواهند بود
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
شجاعت را باید در جنگ تحمیلی و بین رزمندگان ایرانی جستجو کرد. شهدایی مانند شهید هادی و ... که چه رشادتها و شجاعت هایی از خود نشان دادند. بروید داستان شجاعت این جوانان عزیز وطن را بخوانید تا متوجه مفهوم شجاعت شوید.
بختگان
۰۸:۱۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
قهرمان شجاع ایرانی هم داریم
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
این خیانته که ریس علی دلواری میرزا کوچک خان کوروش کبیر و خیلی از اسطوره های دیگرمونو نگذاشتید