سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پنجم بهمن امسال؛

طرح سینما مدرسه در کشور اجرا می‌شود

رئیس دبیرخانه طرح کشوری سینما مدرسه گفت: طرح سینما مدرسه با هدف تامین اهداف عالی فرهنگی و رفع آسیب‌های سینمای کودک و نوجوان از پنجم بهمن امسال همزمان با کشور در تبریز اجرا می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، سعید هاشمی در آیین معرفی طرح سینما مدرسه در تالار اندیشه تبریز اظهار کرد: در اجرای طرح سینما مدرسه، دانش‌‌آموزان مقاطع راهنمایی و ابتدایی تبریز از اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در سه سالن سینمای این کلانشهر برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره بر ضرورت توجه به اصل مخاطب محوری، اضافه کرد: شناسایی فیلم‌های استاندارد برای اکران در قالب این طرح به اتمام رسیده و اصل مخاطب محوری به طور ویژه مورد توجه قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در ژانر کوتاه، داستانی، انیمیشن و فیلم سینمایی و نیز فیلم‌های خارجی که با فرهنگ ایرانی اسلامی تناسب داشته باشند در قالب طرح سینما مدرسه به اکران گذاشته می‌شود.
رئیس دبیرخانه طرح کشوری سینما مدرسه با بیان اینکه همزمان با آذربایجان شرقی، اجرای این طرح در استان‌های آذربایجان‌غربی، البرز، خراسان رضوی، تهران، اصفهان، یزد و فارس کلید می‌خورد، اضافه کرد: در مرحله دوم، مناطق محروم و مرزی کشور میزبان طرح مزبور خواهند بود.
هاشمی با اظهار امیدواری، نسبت به دستاوردهای چشمگیر اجرای طرح کشوری سینما مدرسه، پیش‌بینی کرد: پس از اجرای این طرح در آذربایجان شرقی، حداقل پنج فیلم کوتاه و 10 فیلم انیمیشن در سال آینده در تبریز تولید شود.
وی، طیف موثر سینمای فعلی ایران را نیازمند تازه شدن دانست و گفت: هنر صنعت سینمای کشور در مقطع حاضر به تزریق خون تازه احتیاج دارد و اجرای طرح کشوری سینما مدرسه قادر است این نقش مهم را ایفا کند.
هاشمی، پیشینه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری را یادآور شد و افزود: با همت بیش از گذشته هنرمندان و حمایت مسوولان، این جایگاه درخشان احیا می‌شود.
رئیس دبیرخانه کشوری طرح سینما مدرسه، ساخت و بایگانی فیلم‌های کودک و نوجوان را محصول نوعی بی‌تدبیری آزار دهنده دانست و گفت: بی‌توجهی به نیاز مخاطب، وضعیتی را ایجاد می‌کند که فیلم‌های ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان، موفق به حضور در پرده‌های سینما نشوند و بلافاصله از قفسه‌های بایگانی، سردر بیاورند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.