سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگداشت دفاع مقدس، گرامیداشت صبر ملت ایران است

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واقع گرامیداشت ایثار، از خود گذشتگی، جانفشانی و صبر ملت بزرگ ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا فیروزی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس بسیار با اهمیت بوده و گرامیداشت هفته تکریم همه شهدا و ایثارگرانی است که برای حفظ اسلام، وطن، ناموس و حفظ همه ارزش‌های انسانی قدم در جبهه مبارزه گذاشتند.

 او بیان کرد: رزمندگان، گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در زمینه انتقال مفاهیم ایثارگری و فرهنگ شهادت به نسل جوان از جایگاه متمایز و برجسته‌ای برخوردارند.

فیروزی تصریح کرد:گلزار‌های شهدای ما امروز قطعه‌ای از بهشت روی زمین و مسیر بشارت شهدا به ما جاماندگان این مسیر هستند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا ادامه داد: همان طور که ارزش‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال با همه جزئیات سینه به سینه نقل شده است و ما هم به تأسی از قافله‌ سالار اسرای کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) حماسه‌های دفاع مقدس را به نسل‌های آینده خود انتقال دهیم.

فیروزی افزود: اگر شهدای غیور مدافع حرم، فاطمیون، زینبیون و حیدریون نبودند، امروز نامی از آثار اسلامی در منطقه نداشتیم. شهدای مدافع‌حرم با مدیریت حاج قاسم، دشمن را کیلومتر‌ها آن طرف‌تر از مرز میهن اسلامی زمین‌گیر کرد، بنابراین در هفته دفاع مقدس اعلام می‌کنیم  این نوع مدیریت و نگاه به ارزش‌ها را زنده نگه می داریم.

او اضافه کرد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در طول دفاع مقدس سختی‌های امروز تحریم و فشار اقتصادی را داشتیم، دشمن پیشرفته‌ ترین ابزار جنگی را به خدمت گرفت تا شاید این مردم را تسلیم کند و اگر آن روز نتوانست و شکست خورد امروز نیز با این همه پیشرفت‌های شگرف کشور در عرصه‌های نظامی جرات تعرض به خاک میهن اسلامی را نخواهد داشت.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: دفاع مقدس ، ایثار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.