سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین تاکسی هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی بندرعباس

نخستین تاکسی‌هیبریدی به صورت آزمایشی به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین اخلاقی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به ورود نخستین تاکسی‌هیبریدی به صورت آزمایشی به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس گفت: در آینده نزدیک ۲۰ دستگاه تاکسی هیبریدی شامل رنو فلوئنس، سوناتا و هایس به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس افزوده می‌شود.

حسین اخلاقی گفت: این تاکسی‌ها در خط ویژه فرودگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: ورود این گروه از خودرو‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


اخلاقی افزود: این خودرو‌ها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی درکنار موتور الکتریکی برخوردار هستند و قادر است در هر زمان، از عملکرد یکی از موتور‌ها یا ترکیبی از فعالیت هردو موتور بهره‌مند شود.
وی گفت: خودرو‌های هیبریدی در شرایط ترافیک شهری و کندی حرکت، تا سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت همواره از موتور برقی کاملا بی‌صدا و بدون آلایندگی استفاده می‌کند که این موضوع مصرف بنزین را به ۵ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند که مزیتی چشمگیر در کاهش مصرف سوخت است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: موتور این خودرو در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر در ساعت، بنزینی فعال شده و باتری خودرو را شارژ می‌کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.