سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرالیا توافق خرید زیردریایی‌های هسته‌ای را به نفع اتحادیه اروپا دانست

وزیر تجارت استرالیا توافق تجاری کشورش را به نفع اتحادیه اروپا دانست که مجوز حضور این اتحادیه در اقیانوس هند و آرام را صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دان تیهان، وزیر تجارت استرالیا توافق تجاری این کشور با آمریکا و انگلیس را برای اتحادیه اروپا سودمند خواند که به اعضای این اتحادیه اجازه می‌دهد در اقیانوس هند و آرام حضور بیشتری داشته باشند.

وزیر تجارت استرالیا روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا در جهت دستیابی به توافق تجاری گام بردارند.

او در سخنرانی خود در کانبرا گفت: «تجارت آزاد استرالیا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف‌هاست و اتحادیه اروپا از این توافق به عنوان راهی برای تقویت تعامل با اقیانوس هند و آرام استفاده خواهد کرد، زیرا آن‌ها متوجه شده اند که این منطقه وزن اقتصادی جهان را به دوش می‌کشد.»

هفته گذشته استرالیا قراردادش با گروه نیروی دریایی فرانسه برای ساخت ناوگان زیردریایی‌های معمولی را لغو کرد و در عوض پس از دستیابی به مشارکت امنیتی سه جانبه با آمریکا و انگلیس از خرید حداقل ۸ زیردریایی هسته‌ای ساخت آمریکا و انگلیس خبر داد.

این لغو قرارداد، فرانسه را عصبانی کرد و طی آن هم استرالیا و هم آمریکا را متهم به خیانت کرد. فرانسه همچنین سفیران خود از کانبرا و واشنگتن را فراخواند.

استرالیا و اتحادیه اروپا دور بعدی مذاکرات خود را درباره توافق تجاری در ۱۲ اکتبر برگزار می‌کنند و استرالیا انتظار دارد این مذاکرات به خوبی پیش برود.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز سه شنبه در ملاقات دو جانبه در نیویورک به نخست وزیر استرالیا گفت: «شفافیت و وفاداری در ایجاد مشارکت و اتحاد‌های قوی تر برای ما بسیار حائز اهمیت است».

موریسون برای شرکت در گفتگوی امنیتی چهار جانبه - بین هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا - که اواخر این هفته تشکیل می‌شود، در آمریکا به سر می‌برد. او با جو بایدن در نیویورک دیدار کرد، اما گفت که نمی‌تواند با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.