سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری کل استان کرمان:

هفته دفاع مقدس احیا کننده اسلام و فرهنگ غنی شهادت است

قویدل گفت: هر بار که یاد و خاطره دفاع مقدس به میان می‌آید نخستین مقوله‌ای که به ذهن متبادر می‌شود احیای اسلام و فرهنگ غنی شهادت است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پیامی آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا جاء نصرالله والفتح

درود و تحیت به روان پاک شهدا و امام شهدا

هر بار که یاد و خاطره دفاع مقدس به میان می‌آید نخستین مقوله‌ای که به ذهن متبادر می‌شود احیای اسلام و فرهنگ غنی شهادت است.

همین فرهنگ غنی موجب شد تا در ۲۸۹۳ روز دفاع جانانه، شاهد حضور انسان‌های با ارزشی از نسل‌های مختلف نوجوان، جوان، میانسال، پیر و همچنین شیرزنانی باشیم که در میادین جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و با خروج از سستی و اثبات توانمندی، از خود گذشتگی و ایثار و با حفظ روحیه جوانمردی، غیرت، شجاعت و بیداری به سوی شهادت رهسپار شده و یا به خیل جانبازان و آزادگان پیوسته اند.

ایجاد تحول در ملت ایران موجب شد تا از انحطاط فرهنگی و اجتماعی و فروپاشی مرز‌های وطن پیشگیری به عمل آمده و رزمندگان تا پای جان به پاسداری از جان و مال و ناموس ملت ایران پرداخته و تنها انتظارشان کسب رضایت الهی بود و در این مسیر از یکدیگر پیشی می‌گرفتند.

جنگ تحمیلی روحیه برادری را بیش از پیش در نهاد یکایک مردم ایران تقویت و وحدت، همدلی و همگرایی ملت را صدچندان نمود و از آنجا که دین مبین اسلام یکپارچه شدن آحاد ملت را همواره مورد تاکید قرار داده است نتیجه آن را در دفاع مقدس شاهد بویده ایم چرا که بسیج عمومی ملت قدرت اجتماعی و روحیه خودباوری رزمندگان را افزایش داده و آن‌ها را در برابر نیات شیطان صفتان به پیروزی رساند.

حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برکات دفاع مقدس را در کسب تجربه، رشد خلاقیت ها، افشای چهره دشمنان، تثبیت و صدور انقلاب، پرورش روح و جسم و اتحاد ملت بیان می‌فرمایند و باتوجه به اینکه دفاع مقدس ما با نقش رهبری گره خورده است با حفظ روحیه مقاومت و ایثار، تکلیف محوری، روحیه جهادی، هماهنگی و انسجام، خودباوری، اعتماد به نفس و اتکا به روحیه معنوی می‌توانیم همواره خود را پیروز میادین بدانیم.

انقلاب اسلامی ایران با اتکا به مردم و وحدت به پیروزی رسیده و مردمی بودن شعار همیشگی حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، هست و خواهد بود و پس از انقلاب نیز وادی دفاع مقدس یکی از نمونه‌های موفق مشارکت مردم و ارتقاء روحیه جهادی بوده است که موجب گردید روح تعاون در ملت نهادینه شده و به دنبال آن نیز از خودگذشتگی و همدلی پیاده سازی شود، چراکه هرجا اراده و حمایت یک ملت وجود داشته باشد قطعا پیروزی، عزت و سربلندی نیز حاصل خواهد شد. کما اینکه در سند تحول قوه قضائیه نیز بر جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین ارتقاء مسئولیت اجتماعی و خروج از بی تفاوتی، در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام تاکید شده است.

با عنایت به اینکه شعار گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ ما مقتدریم نامگذاری شده است بدین جهت با تکیه بر پیشگیری و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که امر پیشگیری از مبانی اصلی آن به شمار می‌رود می‌توان از بروز آسیب‌ها و جرایم پیشگیری کرده و توان و بودجه خود را در جهت تقویت بعد فرهنگی اجتماعی، معنوی و ... زندگی آحاد جامعه صرف کرده و مانند اقتدار در زمینه نظامی، به اقتدار مثال زدنی در همه ابعاد دست یابیم.

سیدمهدی قویدل

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.