سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آمریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده‌ آمریکا و شرکای آن دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا و متحدانش باید مسئولیت کامل بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان را بر عهده بگیرند.

زاخارووا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی توافق کردند که آمریکا و متحدانش باید مسئولیت کامل بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان پس از جنگ را به عنوان اولین وظیفه خود بر عهده بگیرند. در هر صورت، آینده افغانستان البته در دست خود مردم افغانستان است.»

وانگ یی، وزیر خارجه چین، اوایل هفته جاری گفته بود که آمریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرد و باید به آن کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه ارائه دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد که آن‌ها به جنگ ۲۰ ساله افغانستان پایان داده و در‌های دیپلماسی را گشوده شده است!

میانه ماه آوریل سال جاری میلادی بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی از عقب‌نشینی کامل نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان خبر داد. او اعلام کرد آمریکا از اول ماه مه تا یازدهم ماه سپتامبر سال جاری میلادی تمامی نیرو‌های خود را از خاک افغانستان بیرون خواهد برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.