سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فغفوری خبر داد؛

تولید روزانه ۴ هزار تُن سیمان در استان زنجان 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صمت زنجان بااشاره به اینکه روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان در زنجان تولید می شود، گفت: به علت قطعی برق ۲ کارخانه سیمان در استان زنجان تعطیل شده بودند که با برداشتن محدودیت‌ها فعالیت این کارخانه ها از سر گرفته شد.

او افزود: ظرفیت تولید کارخانجات سیمان به دلیل کمبود برق کاهش یافت، اما به نسبت سایر استان‌ها مدیریت خوبی در این خصوص انجام دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ادامه داد: تأمین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن اولویت است و در حوزه سیمان دیگر مشکلی نداریم.

فغفوری گفت: تفاوت قیمت صادرات سیمان با مصرف داخلی، کمکی به واحد‌های تولیدی بود چراکه قیمت داخل و خارج ۴۰ دلار تفاوت  دارد.

رئیس سازمان صمت زنجان افزود: برای فعال بودن پروژه‌های مسکن، تولید روزانه سیمان استان زنجان به پروژه‌ها تزریق شد و قبل از اینکه کارخانجات به چرخه تولید وارد شوند استان زنجان در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسید و در حال حاضر مشکلی در تأمین برق و تولید سیمان ندارد.

فغفوری گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از ۲۲ شهریورماه همه سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد و در غیر این صورت هر میزان سیمانی که فروخته شود، توزیع خارج از شبکه تلقی خواهد شد.

او بابیان اینکه سیمان پاکتی حداکثر ۳۳ الی ۳۴ هزار تومان است و قیمت سیمان فله‌ای نیز زیر ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس عرضه می‌شود، ادامه داد: مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.