سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ دستورالعمل های احتیاطی فصل سرما

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از ابلاغ دستور العمل های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: فصل بارش‌ها نزدیک است، مسئولین آماده‌ی اقدامات پیشگیرانه و مقابله باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع بارش‌ها در سطح استان گفت: استان قزوین با داشتن رودخانه‌های فصلی متعدد و اقلیم نیمه خشک و کوهستانی، پتانسیل بالایی در وقوع سیلاب و آبگرفتگی در پی بارش‌های شدید و ناگهانی دارد، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات احتیاطی باید با جدیت در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

مهدیخانی افزود: فرمانداران و شهرداران محترم مراکز استان‌ها دستورالعمل اقدامات احتیاطی (آمادگی) آستانه فصول سرما ابلاغی به شماره ۹۱۵۷۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ اعمال نمایند.

او اضافه کرد: پایش بهنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار‌های لازم به ذینفعان از قبیل کشاورزان و دامداران، زنبورداران و عموم مردم از طریق رسانه‌های محلی از جمله بندهای دستور العمل ابلاغی است.

مهدیخانی همچنین تشکیل مستمر جلسات ستاد بحران استانی وشهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه‌های ذیربط و پاسخگویی به هنگام در شرایط اضطرار مدنظر است.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: شناسایی مناطق پرریسک و اولویت دهی در برنامه‌های کاری به منظور تامین منابع مالی و بسیج تمام امکانات نیز در دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما مورد توجه قرار گرفته است.

او رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت جلوگیری از انسداد مسیررودخانه، انحراف آب و... از موارد مهم اين دستورالعمل اقدامات احتياطی عنوان كرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در پایان از هم استانی‌ها خواست تا هشدار‌های ایمنی را جدی گرفته و به توصیه‌های صادره از مراجع ذیصلاح عمل کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.