سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد چهار هکتار گلخانه در مانه و سملقان خراسان شمالی

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت: امسال، چهار هکتار گلخانه برای کشت صیفی جات با مشارکت سرمایه گذاران و کشاورزان درمانه و سملقان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی قهرمانیان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان  گفت:در ۲ سال اخیر با استقبال خوب سرمایه گذران، جهشی در احداث گلخانه‌ها بوجود آمد به گونه‌ای که سطح کشت گلخانه‌ای شهرستان از ۲ هکتار به ۱۲ هکتار رسید.

قهرمانیان با بیان اینکه هم اکنون نیز ۶۰ قطعه گلخانه آماده واگذاری است، گفت: اقلیم مناسب، بازدهی بالا، داشتن دانش بومی و نزدیکی بازار مصرف از مهمترین دلایل مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به احداث گلخانه است.


بیشتر بخوانید


او  با اشاره به اینکه احداث هر متر مربع گلخانه ۱۰ میلیون ریال هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اگرچه بخشی از اعتبارات ایجاد گلخانه‌ها از سوی بخش خصوصی تامین شده، اما بیشتر اعتبارات هزینه شده از محل تسهیلات بانکی تامین بوده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان یادآور شد: هم اکنون نیز شهرستان مانه وسملقان به عنوان قطب کشاورزی استان که بیشترین پهنه تحت تاثیر از خشکسالی را دارد، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به بحران کم آبی و افزایش تولید و بهره وری بالا، نیاز ضروری بخش کشاورزی شهرستان است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است که ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.