سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اول پول بعد کتاب/ والدینی که با مقاومت مدارس مواجه می شوند

تعدادی از مدارس غیردولتی پرداخت شهریه را شرط تحویل کتب درسی به دانش آموزان قرار داده اند که موجب نارضایتی اولیاء شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کم کم زنگ شروع مدارس زده می‌شود و دانش آموزان و معلمان باید به صورت حضوری، مجازی و یا ترکیبی از این دو شیوه سر کلاس‌ها حاضر شوند.

حالا دانش آموزان و اولیای آن‌ها در ابتدای سال تحصیلی با مشکلاتی مواجه شده اند که از جمله این مشکلات، پرداخت شهریه قبل از تحویل کتاب به دانش آموزان است.

بعضی از مدیران مدارس غیر دولتی، تصمیم بر این گرفته اند که به صورت سلیقه‌ای ابتدا شهریه را از اولیاء اخذ کنند و سپس به آن‌ها کتاب درسی بدهند.

تا پول پرداخت نکنیم، کتاب تحویل نمی دهند

یکی از اولیای دانش آموزان گفت: از سوی مدرسه گفته شد که هر میزان از شهریه را که می‌توانید الان پرداخت کنید و مابقی را به صورت اقساط پرداخت خواهید کرد.

یکی دیگر از اولیاء که با درخواست مدرسه مبنی بر پرداخت شهریه قبل از تحویل کتاب مواجه شده بود، بیان کرد: هزینه کتب درسی را قبلا در سامانه مربوطه پرداخت کرده ایم و تحویل کتب نباید هیچ ارتباطی با شهریه مدرسه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: مجبوریم که الان مبلغی معادل سه میلیون تومان را به حساب مدرسه واریز کنیم تا پس از آن کتب درسی را در اختیار ما قرار دهند.

این قضیه تنها در مدارس ابتدایی نیست و در مقطع متوسطه هم چنین مشکلی برای اولیای دانش آموزان وجود دارد.

یکی از اولیاء می‌گوید: برای پایه هفتم از سوی مدرسه گفته شده است که باید مبلغ ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به حساب مدرسه واریز شود و سپس کتب به دانش آموز تحویل داده شود.

موضوع را از مسئولین آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم آیا چنین مسئله‌ای حق مدرسه است یا خیر؟

ممنوع بودن تحویل کتاب با شرط پرداخت شهریه

یکه خانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند در پاسخ به گلایه مطرح شده گفت: تحویل کتب درسی به شرط پرداخت شهریه مجاز نیست.

او افزود: در صورت بروز این تخلف، اولیای دانش آموزان می توانند به واحد ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهرستان مراجعه کرده و طرح شکایت کنند.

یکه خانی با بیان اینکه شهریه ثابت تنها در مدارس غیر انتفاعی دریافت می شود اظهار کرد: پرداخت هرگونه وجه اضافی منوط به توافق بین مسئولین مدرسه و اولیای دانش آموزان است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
امیرصباغی
۰۹:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام موضوع صحت داردما درتهران این مشکل داریم بیخ گوش مسیولین اون بندگان خدا که ۱۰۰۰کیلومتر انطرف ترهستند چرا ماکه بیمه مالیات میدیم ومدرسه دولتی بایدپول بدیم واینکه کسی پیگیرپولها میشود یابقول رفیق ما پول نون وپنیرکادرمیشوددرضمن پول مالیات ازسیگار و....درصدی به اموزش وپرورش و ورزش است کسی میداندکجامیرودکسی پیگیرهست این رارصدکنید
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مدارس دولتی هم همینه
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
در مدارس دولتی هم وضعیت همینه