سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۴ مرکز نوآوری و توسعه و تعاون کشور/ لزوم تبیین ارائه تسهیلات نظام‌ مالی در بخش تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اهداف وزارتخانه در بخش تعاون تخصیص سهم بیشتر از منابع مالی به این بخش است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، سمنان و گیلان اظهار کرد: ما در یک فضای بسیار خوب هستیم و بابت اتفاقاتی که در حوزه‌ی زیست بوم نوآوری در بخش تعاون کشور رقم می‌خورد، خوشحال هستم.

وی با اشاره به دو بند از سیاست‌های مالی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: بند اول این سیاست به ایجاد زمینه مشارکت آحاد مردم به ویژه خانواده‌ها و افراد دارای درآمد متوسط و کم درآمد توجه دارد و این بند برای ایفای نقش در اقتصاد ملی که یکی از بستر‌های بسیار خوب این اتفاق تعاونی است، حائز اهمیت است.

عبدالملکی تصریح کرد: بند دوم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید دارد و به نوعی متولیان بخش‌های کشور را به تقویت بخش دانش بنیان موظف می‌کند، نتیجه تجمیع این دو بخش ایجاد نوآوری و فعالیت‌های دانش بنیان در بخش تعاون است.

وی با بیان راه اندازی ۴ مرکز نوآوری و توسعه و تعاون در استان‌های مختلف کشور، گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ تمام استان‌ها دارای یک مرکز نوآوری و توسعه تعاون شوند و حوزه‌ی دانش بنیان و نوآوری کشور به کمک بخش تعاون بیاید.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معتقدیم هر جسم نیمه جانی احتیاج به یک شوک و احیا دارد، گفت: در بخش تعاون که در وضعیت فعلی قرار گرفته است، باید شوک احیا یا همان وجود حوزه دانش بنیان و نوآورانه به آن وارد شود تا این بخش را که تا به امروز راکد مانده را نسبت به گذشته فعال کند.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی ما ادغام حوزه‌ی دانش بنیان و نوآورانه در بخش تعاون است، گفت: تفاهم نامه‌ای که برای خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی قرار است امضا شود برای بخش تعاون هیچ سودی ندارد چرا که در سال گذشته بیش از ۲ هزار هزار میلیارد تومان تسهیلات شبکه بانکی پرداخت کرده و مبلغی که اکنون برای آن تفاهم نامه امضا می‌کنیم یک هزارم کل تسهیلات ما در بخش تعاون است.

عبدالملکی بیان کرد: معاون تعاون وزارتخانه را مکلف به تهیه گزارش درباره این موضوع که در سال ۹۹ و ۶ ماهه اول امسال، نظام مالی کشور چه مقدار و چه نسبتی از تسهیلاتش را در اختیار بخش تعاون قرار داده است، را تبیین کند.

وی افزود: این اقدام برای ما یک شاخص خواهد بود که بخش اقتصادی ما چقدر به بخش تعاون اهمیت می‌دهد، لذا این گزارش‌ها را در هیات دولت ارائه خواهم کرد چرا که باید به این مسئله توجه و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی یکی از اهداف وزارتخانه در بخش تعاون این است که برای سال ۱۴۰۱ این بخش سهم بیش‌تری از منابع مالی کشور را بتواند به خودش اختصاص دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.