سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهر

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت:مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهر اجرا می‌شود و با فروشگاه هایی که شناسه کالا ندارند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پورکاظم شایسته معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شبکه خبر از آغاز برخورد با عرضه پوشاک قاچاق از ابتدای مهر خبر داد و افزود: مراجع قضایی به وسیله استعلام از سامانه شناسه کالا، امکان شناسایی کالای قاچاق از کالای تولیدی را دارند و تمامی تولیدکنندگان باید هرچه سریع‌تر نسبت به شناسه‌دار کردن اجناس خود اقدام کنند.

او افزود: از این پس با فروشگاه هایی که شناسه کالا ندارند برخورد می شود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: در ۳ سال اخیر توفیقات چشمگیری در امر مبارزه با قاچاق پوشاک داشتیم.  برآورد میزان قاچاق پوشاک در ایران ۲.۶ میلیارد دلار است و تخمین زده می‌شود که کاهش قاچاق پوشاک طی  امسال  به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

شایسته در خصوص دلایل کامل اجرا نشدن برخورد با قاچاق پوشاک گفت: طی ماه های اخیر کندی در جمع آوری پوشاک قاچاق داشته ایم که این امر به خاطر پایین بوده رغبت فروشندگان به تهیه شناسه کالا بوده است.

این مقام مسئول افزود: اکنون یک تا دو ماه مهلت برای فروشندگان در نظر گرفته شده و پس از آن با افراد متخلف برخورد قضایی می شود.

او بیان کرد:  تولید داخلی پوشاک ما مزیت مطلق دارد و ارتقای کیفیت این کالای ایرانی، باعث شده پوشاک داخلی  نیاز کشور به پوشاک خارجی را برطرف کرده است.

در ادامه برنامه پورشیرازی ، رييس اتحاديه صنف توليد‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تصریح کرد: تولیدکنندگان پوشاک طی سال های اخیر با مشکلات متعددی از جمله مالیات های زیاد، نداشتن نقدنگی، کرونا، رکود و تعطیلی های پی در پی مواجه بوده اند که این امر تولید را بامشکل مواجه کرده و روند اخذ شناسه کالا را هم کند کرده است.

او ادامه داد: واردات پوشاک به کشور از سال گذشته ممنوع شده است  بنابراین اگر پوشاک وارداتی در بازار باشد قطعا قاچاق است و باید اقدام به جمع آوری آن شود و اتحادیه پوشاک هم در این امر همکاری لازم را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.