سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر سودان: کودتا انقلاب و دستاورد‌های ملت را هدف قرار داده بود

نخست وزیر سودان در سخنانی به تلاش نافرجام برای کودتا در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان گفت: تلاش برای کودتا علیه انقلاب و دستاورد‌های ملت سودان بود. تماس تلفنی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی داشتم و تاکید می‌کنم آنچه رخ داد با برنامه ریزی بقایای رژیم سابق بود. شماری از افراد در زمان کودتای نافرجام بازداشت شدند و این کودتای نافرجام مستلزم تغییر ساختار بعضی نهاد‌های غیرنظامی است.

حمدوک افزود: با همکاری کمیته پاکسازی بقایای رژیم سابق، گام‌های فوری برای تامین فرآیند انتقال دموکراتیک بر می‌داریم. وحدت گروه‌های آزادی و تغییر ضامن انتقال دموکراتیک در کشور است. پیش از تلاش برای کودتا برای ایجاد هرج و مرج در شهر‌ها و بستن راه‌ها در شرق سودان برنامه ریزی شده بود.


بیشتر بخوانید:

تلاش نافرجام برای کودتا در سودان+فیلم
دولت سودان از دستگیری سران کودتای نافرجام در این کشور خبر داد


در همین حال سفارت آمریکا در خارطوم، پایتخت سودان در واکنشی اعلام کرد: شرکای سودان از دولت انتقالی آن حمایت می‌کنند و کسانی که به دنبال تضعیف دوران گذار هستند باید این را درک کنند. ما از روند انتقالی در سودان حمایت می‌کنیم و هرگونه تلاش برای برهم زدن آینده دموکراتیک را رد می‌کنیم.

ساعاتی پیش رسانه‌های دولتی سودان از یک کودتای ناموفق خبر دادند و از مردم خواستند که با آن مقابله کنند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از استقرار تانک‌ها و خودرو‌های زرهی در خارطوم، پایتخت سودان پخش شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.