سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل‌های آینده کشور انتقال داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی امور فرهنگی باشد.

او افزود: مشکلات موجود در کشور نباید زمینه‌ساز فراموش شدن رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان شود.


بیشتر بخوانید


مردانی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره و اضافه کرد: نهضت عاشورا، درس اخلاق، ایثار، شهادت و فداکاری است و جامعه اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس توانستند در مسیر عاشورای حسینی گام بردارند.

او هفته دفاع مقدس را سند افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمن، توانستند استکبار جهانی را به زانو درآورند.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته، هزار و ۱۰۰ برنامه در ۲۱ قالب شامل رونمایی از کتاب، همایش، یادواره شهدا، جشنواره، شب شعر، تولید نشریات و اثر هنری، تکریم خانواده شهداء، مسابقه‌های فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، کمک‌های مؤمنانه و نشست‌های بصیرتی اجرا در استان برگزار خواهد شد.

او افزود: اجرای رژه موتوری، رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس، برپایی شب خاطره‌گویی سرداران و فرماندهان چهارمحال و بختیاری، رونمایی از ادوات و تجهیزات جدید نظامی در محوطه موزه فرهنگی دفاع مقدس، برپایی مرحله استانی مسابقات فانوس و تئاتر سنگر، رونمایی از ماکت جدیدترین مقال‌های تدوین شده در دانشنامه دفاع مقدس استان و رونمایی از تئاتر صحنه دفاع همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نشست‌های هم‌اندیشی با نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از نماهنگ میهن حماسه‌ساز، برپایی نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر، تجلیل از نویسندگان و راویان دفاع مقدس، نشست‌های بصیرت‌افزایی در پایگاه‌های بسیج، فضاسازی شهری و روستایی متناسب با ایام ماه صفر، تولید محتوای فضای مجازی، دیدار با خانواده شهداء و معرفی شهدای زن چهارمحال و بختیاری در قالب کتاب صوتی از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس در استان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.