سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محور «دیار عاشقان» در قم رونمایی شد

محور «دیار عاشقان» امروز در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به مناسبت هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور استاندار قم از محور دیار عاشقان و سردیس جدید سرداران شهید و علما در ورودی اصلی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در حاشیه این مراسم گفت: محور‌های باغ موزه دفاع مقدس نامگذاری‌های مختلفی شده و در این بین یکی از محور‌های اصلی که ورودی باغ انقلاب و دفاع مقدس قم است به " دیار عاشقان" نامگذاری شده و طی یک برنامه زمان بندی شده خروجی سمپوزیوم‌های سرداران شهید و علما در این محور جانمایی شود.

سیدمحمد موسوی منش ادامه داد: در فاز اول این محور شش سردیس شهیدان جواد دل آذر، مهدی زین الدین، اسماعیل صادقی، عباس اکبری و آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی و سید مصطفی خمینی نصب شده است و در فاز‌های بعدی سردیس سرداران و علمای دیگر اضافه خواهد شد.

موسوی منش بیان کرد:هنرمندان برای طرحی سردیس سرداران شهید و علما می‌توانند رزومه و آثار خود را برای داوری و بررسی کارشناسی به سازمان زیباسازی شهرداری قم ارسال کنند تا پس از تایید با حضور در کارگاه فنی اقدام به طراحی و ساخت سردیس‌های جدید نمایند.

او  تصریح کرد: در ساخت سردیس شهدای رافت و مهربانی در چهره در کنار اقتدار و عظمت آن‌ها باید مورد توجه هنرمندان ارزشی باشد.

موسوی منش افزود: علاوه بر شش سردیس نصب شده در باغ موزه دفاع مقدس، سردیس شهیدان مرتضی آوینی، علی اوسطی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز در مناطق دیگر شهر قم قرار گرفته است.

او اظهار کرد: دومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سعید سامانلو و مهدی علیدوست از شهدای مدافع حرم در سطح منطقه دو در انتهای خیابان شاهد رونمایی شده است.

مدیرعامل سازمان زییاسازی شهرداری قم گفت: کار سومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز به زودی در یکی از مناطق شهری قم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.