سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران استان کرمان:

دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس، قدرت منطقه‌ای و بین المللی ما است

سردار نعمتی گفت: دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس قدرت منطقه‌ای و بین المللی ما است و ما وظیفه داریم بر قدرت نظامی و بازدارندگی خودمان بیافزاییم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار محمد حسین نعمتی، فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام هفته دفاع مقدس گفت:  به علت نبود قدرت بازدارندگی در کشور، طمع صدام و حزب بعث و تحریک کشور‌های متخاصم و استکبار جهانی در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ تحمیلی آغاز شد و دشمنی که آماده بود یک هفته‌ای کشور ما را با هدف تجزیه کشور و ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تجزیه و جداسازی خوزستان و تسلط بر شط العرب تصرف کند، به لطف خدا و همت مردم در این امر موفق نشد.

او با بیان اینکه موفقیت‌های ما و انقلاب ما در دوران دفاع مقدس به همت مردم و ملت بزرگ کشورمان به دست آمده است، افزود:  دستاورد‌های دفاع مقدس در استان کرمان از لشکر پیروز ۴۱ ثارالله، تیپ مکانیزه  ۳۸ ذوالفقار، یگان پشتیبانی جنگ و جهاد سازندگی در استان کرمان شکل گرفت و  رزمندگان استان کرمان در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان کل کشور در همه جبهه‌ها جنگیدند.

سردار نعمتی  با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان داشت: هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی و آبی مشترک ما باعراق به وسیله ۱۲ لشکر عراق مورد تهاجم قرار گرفت و صدام به فکر و خیال باطل خودش احساس می کرد می تواند یک هفته این اهداف و عملیات‌های خودش را محقق کند؛ اما طی هشت سال موفق نشد و با خفت و خواری از کشور خارج شد.

او با بیان اینکه دستاورد‌های هشت ساله دفاع مقدس قدرت منطقه‌ای و بین المللی ما است  و ما با تجهیزات ایرانی پهپاد آمریکایی را می زنیم و آمریکا جرات واکنش و عکس العملی ندارد، تصریح کرد: قدرت موشکی و پهپادی، حضور در آب راه‌های بین المللی و در جبهه مقاومت، امکانات و تجهیزات و خودباوری‌هایی که ما امروز در کشور داریم حاصل دوران دفاع مقدس است؛ بنابراین  امروز ما وظیفه داریم به عنوان میراث دار دوران دفاع مقدس روز به روز بر قدرت نظامی و قدرت بازدارندگی خودمان بیافزاییم.

فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران استان کرمان  در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کرونایی در کشور طی این سال ها اشاره کرد و  افزود: در شرایط سخت کرونا نیرو‌های مسلح در کنار ملت شریف ایران بودند و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در خدمت بهداشت و درمان کشور خدمات رسانی می کردند.

او ادامه داد: در امر درمان بیماران کرونایی بیمارستان فاطمه الزهرا نیروی زمینی سپاه ثارالله استان کرمان نیز با در اختیار گذاشتن بخش اعظم تجهیزات خود توانست در امر کرونا خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کند.

سردار نعمتی با بیان اینکه در بحث پیشگیری، بهداشت محیط  و گند زدایی‌ها تمام تجهیزاتی را که  داشتیم در خدمت این امر قرار دادیم، بیان کرد: در بحث کمک و توزیع بسته‌های بهداشتی به مناطق محروم ارائه خدمت کردیم و هم اکنون نیز در بخش واکسیناسیون کرونا هم همکاران ما برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.