سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان مهرواره ادبی آیینی سرو سرخ در گیلان

۱۱ برگزیده مهرواره ادبی آیینی سرو سرخ کانون پرورش فکری گیلان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اعلام کرد: مهرواره ادبی آیینی سرو سرخ برگزیدگان خود را شناخت.

فراخوان این مهرواره ادبی آیینی استانی همزمان با دهه نخست ماه محرم و در سایه همراهی و مشارکت ستاد اقامه نماز استان گیلان منتشر شده بود.

در گروه سنی نونهال، کیهانه ابراهیمی و ارنیکا بهرامی به‌ترتیب از شهرستان‌های تالش و آستارا به عنوان برگزیده بخش متن ادبی معرفی شدند و عنوان برگزیده گروه سنی نونگاه این بخش نیز به مهدیس مستعلی‌زاده از شهرستان آستارا رسید.

هیئت داوری در این میان، آنیسا خورسند‌فر و آی‌سودا عاشوری از بندرانزلی، آیسان قربانی و پوریا مردانی به ترتیب از تالش و لشت‌نشاء و همچنین ایلیا صفدری و فاطمه صولتی از رشت را در بخش شعر گروه سنی نوجوان شایسته عنوان برتر معرفی کرد.

گروه داوری در همین‌حال به معرفی برگزیدگان داستان‌نویسی گروه سنی نوجوان پرداخت و آتنا صفوتی از بندر انزلی، ملیکا رهبر و فاطمه صولتی از رشت را صاحبان آثار برتر این بخش از مهرواره اعلام کرد.

بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشناسازی هرچه بیشتر مخاطبان با سیره عملی معصومین (س)، ارزش‌های حماسه انسان‌ساز کربلا، مقام حضرت سیدالشهدا (ع)، نماز ظهر عاشورا و فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) از محور‌های موضوعی این فراخوان در زمینه شعر، داستان و متن ادبی بود.

داوری این رویداد فرهنگی را حمیرا خدابنده و طاهره نژاد‌غلامی برعهده داشتند و پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه مهرواره ادبی آیینی "سرو سرخ" در واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ۱۱ برگزیده گروه‌های سنی ۷+ (نوخوان)، +۹ (نونهال)، ۱۲+ (نونگاه) و ۱۵+ (نوجوان) را انتخاب کردند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.