سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوجوان کرمانی با اوریگامی از محیط زیست حفاظت کرد

نوجوان ۱۳ ساله‌ کرمانی با ساختن عناصر طبیعت از طریق هنر اوریگامی، اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اتمام کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از کیهان کشاورز، مدرس سلسله وبینار‌های آموزش اوریگامی عناصر طبیعت ویژه کودکان و نوجوانان تشکل‌های مردم نهاد، دفاتر تسیلگری و توسعه محلی تجلیل کرد. 

کیهان کشاورز نوجوان ۱۳ ساله‌ در این دوره آموزشی به صورت وبینار( سمینار آنلاین) با جان دادن به کاغذ و ساختن عناصر طبیعت از طریق هنر اوریگامی، اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش داد. 

اوریگامی هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و به کارگیری ظرافت دستان بسیار مهم و مورد توجه است. هدف این هنر، خلق طرح‌های جالب با کاغذ به کمک تا‌های هندسی هست و به نوعی پرورش و هماهنگی ذهن و دست است.

به قول یکی از مدرسان دانشگاه کیوتو و استاد اوریگامی، تئوری اوریگامی را می‌توانیم برای همه چیز استفاده کنیم؛ چون که همه جا است.

اوری به معنی با اندیشه تا دادن و گامی به معنی کاغذ است. ترکیب آن‌ها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می‌سازد؛ بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه‌ تا دادن کاغذ یا صفحاتی از جنس پلاستیک، فلز و مواد دیگر برای خلق شکل‌های مختلف است و در ابتدا این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

این شکل‌ها تعداد زیادی از حیوانات، پرندگان، ماهی ها، وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل‌های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک، معماری، صنعت و ... را شامل می‌شوند که مانند هر هنر و علم دیگری بر گرایش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

به طورکلی اوریگامی طیف بسیار گسترده‌ای از کودکان تا اساتید دانشگاه را در بر می‌گیرد و تمام مردم می‌توانند از آن لذت برده و با خلق طرح‌های جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.