سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ روز تا پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون ویروس کرونا در مشهد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر واکسیناسیون را با سرعت کنونی انجام دهیم ۲۰ روز زمان خواهد برد تا به پوشش ۸۰ درصدی برسیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز یکشنبه در مراکز تجمیعی واکسیناسیون زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۲ هزار و ۱۹۷ دوز واکسن کرونا تلقیح شد که در کشور بی نظیر بود.

او افزود: جمعیت هدف واکسیناسیون یعنی افراد بالای ۱۸ سال در مشهد سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که با این میزان واکسیناسیون روزانه ۲ درصد از جمعیت در یک روز واکسینه شده اند که این میزان برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که تا کنون حدود ۴۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شده اند و اگر ما با همین سرعت و تعداد واکسن بزنیم به طور کلی ۲۰ روز زمان خواهد برد تا به پوشش ۸۰ درصدی جمعیت برسیم و ۲۸ روز بعد نیز این جمعیت هدف به طور کامل واکسینه شده اند.


بیشتر بخوانید


 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این حجم واکسیناسیون از میانگین کل کشوری بالاتر بوده و جمع کل افراد واکسینه شده نیز نسبت به جمعیت هدف از میانگین کشوری بالاتر است.

رحیمی بیان کرد: هدف گذاری آینده ما با توجه به توان عملیاتی بالای همکارانمان، واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر در یک روز است که حتما محقق خواهد شد.

او تصریح کرد: اگر به همین صورت عملیات واکسیناسیون عمومی ادامه پیدا کند امیدواریم تا اواخر آبان به جمعیت هدف مد نظر برسیم و از پیک بعدی جلوگیری کنیم.

 

انتهاییام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.