سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی گزارشی از برنامه های پیش رو در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی گزارشی از برنامه‌های پیش رو در هفتادوششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این توئیت نوشت: برای شرکت در هفتادوششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مدت ۴ روز در نیویورک خواهم بود.

وی افزود: دیدار‌های جداگانه با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدار‌های دوجانبه با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه کاری ام قرار دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفرم به نیویورک در راستای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می شود، با استفاده ار فرصت حضور همتایان و مقامات عالی رتبه کشورها حدود ۵۰ ملاقات با همتایان و شرکت در جلسات مختلف از جمله برنامه هایی است که همکاران در نمایندگی تنظیم کردند و تدارک دیده‌اند.

وی افزود: امیدوارم با استفاده فرصتی که پیش آمده است، بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی فعال ، پویا و هوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشورهایی که هدف گذاری شده در جریان این سفر مشورت ها و گفت‌وگوهایی با همتایان داشته باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به موضوعاتی که در سفر به نیویورک در دستور کار است، تصریح کرد: با نگاه به همسایگان، اولویت آسیا ، تمرکز بر سیاست خارجی متوازن و تعامل با همه کشورهای جهان و پیگیری دیپلماسی اقتصادی از جمله برنامه های گفت‌وگو ها خواهد بود، همچنین توجه به مشکلات و تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور از برنامه های دیگری است که در جلسه ای که در محل نمایندگی ما تدارک دیده شده است.

وی افزود: جلسه‌ای هم در محل نمایندگی ما در نیویورک با حضور همکاران و کارکنان دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای رسیدگی به مشکلات ایرانیان مقیم آمریکا تدارک دیده شده که از ظرفیت ایرانیان مقیم در آمریکا در راستای برنامه های دولت سیزدهم بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.