سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درخصوص قرارداد زیردریایی اتمی استرالیا

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا امروز به بررسی قرارداد زیردریایی هسته‌ای استرالیا می‌پردازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند امروز (دوشنبه) جلسه‌ای برای بررسی لغو قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ساخت زیردریایی از سوی استرالیا را بررسی خواهند کرد چراکه این اقدام فرانسه را به شدت خشمگین کرده و بر مذاکرات تجاری استرالیا با اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته است.

سخنگوی کمیسیون اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: که این دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.

او در ادامه افزود: ما در حال تجزیه و تحلیل قرارداد استرالیا با آمریکا و انگلیس هستیم و تأثیر آن بر مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا با این کشور را بررسی می‌کنیم.

«برند لانگ» رئیس کمیته تجاری پارلمان اروپا در یک جلسه گفت: من حدس می‌زنم این امر منجر به توقف مذاکرات تجاری با استرالیا نمی‌شود، اما آن را بسیار پیچیده‌تر خواهند کرد چراکه تمایل فرانسه و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی برای ادامه این مذاکرات بسیار کم است.

هفته پیش استرالیا اعلام کرد قرارداد خود با نیروی دریایی فرانسه را که به موجب آن فرانسه باید زیردریایی‌های ناوگان دریایی استرالیا را می‌ساخت، به صورت یک‌جانبه لغو می‌کند. در پی این تصمیم، فرانسه روابط با استرالیا و آمریکا را بحرانی عنوان کرد و سفیران خود را از هر دو کشور فراخواند.

پس از اعلام لغو این قرارداد از سوی استرالیا و بستن قراردادی جدید با انگلیس و آمریکا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای وزیر خارجه فرانسه در انتقاداتی تند دولت جدید آمریکا را با دولت قبلی مقایسه کرده و اعلام کرد بایدن نیز مانند ترامپ دورو و ریاکار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.